2019-11-06, 07:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
1. Jag gör. Ok? Korkade kossa.
2. En heroinist i missbruk kan inte bara lägga av hur som helst. Läs på lite din korkade kossa
3. Om inte personen vill ha sex så blir den utnyttjad i sin svagare position som i det läget personen satt sig i med ett heroinmissbruk. Förstår du din korkade kossa?

1) Varför ställer du inte upp gratis om du bryr sig så mycket?

2) Självklart kan de lägga av när de vill. Missbruk är bara en ursäkt.

3) Hur blir man utnyttjad av att ha sex? Även om man inte vill är det ingen big deal. Det är som att säga att man blir utnyttjad av att skaka hand med nån fast man inte vill. "Anders tvingades skaka hand med Berit han blev utnyttjad"

4) Alla civila kvinnor ställer upp på oönskat sex i sina relationer i utbyte mot resurser. Blir de utnyttjade också?
Citera
2019-11-06, 07:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och det kunde man inte göra i Sverige förrän 1979 när myndighetsåldern sjönk till 18 år innan dess krävdes det tillstånd från förmyndare dvs. föräldrarna som i regel gav tillstånd om kvinnan råkat bli gravid.

Giftermålsåldern har legat ganska jämt kring 30 år sedan 1700-talet,man ska heller inte glömma bort att kvinnor ända fram till en bra bit in på 1900-talet inte ens fick mens förrän de var 17-18 år och räknades då inte som någon fertil kvinna ännu
Gamla kyrkböcker talar sitt tydliga språk gifta vid 28-29 år första barnet kring ett år senare, sista barnet kring 40 år

1) De flesta jag känner som är födda på 1940 talet gifte sig vid 18. Sen var kvinnan hemmafru medan mannen utbildade sig och jobbade.

2) Det som du säger kanske gällde för folk som var fattiga?
Citera
2019-11-06, 07:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Men män måste ju få vara män. Och en manlig känsla är att ibland få känna glädjen i att
förnedra/äga/kontrollera en kvinna sexuellt.

Vill du ta ifrån männen den berusande glädjen?
Nädå, det finns klubbar för sånt och nätforum där man kan hitta likasinnade.

Det var ett tips på en billigare och enklare lösning för er som ingen vill göra detta med frivilligt. Take it or leave it.
Citera
2019-11-06, 07:33
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Denna "sexuella makt" du talar om, är ju en illusion feminister vill motverka genom att avsexualisera kvinnokroppen och låta kroppar få vara kroppar.

Det är lustigt hur du kan vrida på hela situationen, konkurrens är inte populärt säger du. Jag tycker det verkar som du inte vill ha konkurrens på din sexuella makt, alltså att kunna köpa sex och på så vis kunna kontrollera sexet. Den som betalar har makten, och den som riskerar utnyttjas är det som är i behov av pengarna, det är så sexköpsmarknaden ser ut och det inser du också om du tänker förbi din egen kränkthet.
Hur tänker man när man tror att man skall kunna avsexualisera kvinnokroppen?

Sexuell fortplantning bygger på sexuell attraktion. Sexuell attraktion drivs primärt av grundläggande, biologiska faktorer. Såsom att visuellt uppfatta fysisk könskarakteristika attribut hos motparten. Det är fullständigt vetenskapligt belagt.

Med mindre än att man tror på religion/magi, och att man själv besitter övernaturliga krafter, så torde det vara helt omöjligt för människor att påverka sådana grundläggande biologiska faktorer.
Visst är det tekniska möjligt att sänka människors sexualdrift genom kastrering (kemisk eller kirurgisk) men det får ju som bieffekt att människorna blir infertila.

Däremot så kan ju kvinnor välja att avsexualisera den egna kroppen, genom att leva ohälsosamt och uppvisa sjuklighet. Men det resulterar ju i att kvinnan allvarligt begränsar sina möjligheter att skaffa en habil partner. Vilket i praktiken innebär att kvinnan får tre val:
1. Frivillig barnlöshet
2. Partner från ”bottenskrapet” av män, som dessutom i många fall lever missnöjd/sur/passivt aggressiv samt är illojal och ständigt beredd att lämna för en mer attraktiv kvinna
3. Att förnedra sig själv på samma sätt som prostituerade kvinnor (antas göra) för chansen att få en spermadonation från en man över ”bottenskrapet”. Men utan någon chans att få mannen som partner.

Jag anser därför att det är ett dåligt råd, för många kvinnor, att avsexualisera den egna kroppen. Eftersom det hindrar kvinnan från att vara lycklig och försämrar förutsättningarna för eventuell avkomma.
Citera
2019-11-06, 07:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
INGEN är oumbärlig och oersättlig, inbilla dig ingenting sådant.

Du lever alltså själv på skattepengar. Spännande att du gjort dig lustig över andra som arbetar inom offentlig sektor.

Jag arbetar i offentlig sektors lokaler av och till, men har en privat arbetsgivare som betalar min lön. Har alltså inget anställningsförhållande till offentlig sektor. Däremot drar jag nytta av att offentlig sektor inte klarar av sina åtaganden och håller på att falla samman. De måste anlita privata företag för att hålla sig flytande. Jo, jag är oumbärlig för att jag besitter en unik kompetens. Får tacka nej till många uppdrag.
Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-06 kl. 07:39.
Citera
2019-11-06, 07:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
1 & 2. Ja, men det finns mer än en typ av utsatthet.

Ja till exempel män som är utsatta kan (generellt) inte sälja sex till kvinnor för att få bostad eller pengar. Det är en jämställdhetsfråga som vi måste jobba på.

Citat:
3. Jag vet inte vad du menar.

1) Average kvinnan lever på att lura en man. Hon vet att en kvinna på 30+ som är oattraktiv är värd 0.

2) Om deras män inser vilken otroligt dålig deal de får kommer de att sparka ut dem och då får kvinnan inga fler resor.

3) Därför måste alla diskussioner om unga tjejer vinklas så att tjejerna är "utsatta" eller "utnyttjade". För annars riskerar tanterna i media att förlora sin meal ticket.

4) Om du har en inslag i media som handlar om till exempel modeller måste det handla om hur dåligt tjejerna har det, att alla har anorexia och äter papper för att hålla sig smala.

5) Samma sak gäller sex. 100% av inslagen måste handla om hur unga tjejer tvingas, utnyttjas, mår dåligt, blir skadade. För om deras män får reda på att det finns 20 åriga tjejer som är villiga att sära på benen då blir det inte roligt för Berit crew.

Citat:
1 & a &2) 2. Ja, här har vi ett problem som behöver få lyftas. Det är tabu att prata om intelligens så länge den är under medel.
Men lösningen är inte att strunta i diskussionen, låta dem knarka ihjäl sig medan de säljer sin vagina till en massa knepiga män.

1) Horande ger dumma och lata kvinnor ett jobb som är enkelt, bra betalt, och håller dem borta från gatorna (om de jobbar på FKK eller liknande).

2) Så du vill hjälpa kvinnor som inte vill ha hjälp? Hur tror du att det kommer att sluta?

3) Det är inte synd om kvinnor som knarkar och går på gatan. De kan sluta när som helst. De gör det för att de trivs med den livsstilen.

4) Eftersom kvinnor är myndiga ska vi självklart acceptera deras val. I längden är det bra för genpoolen om de här kvinnorna knarkar ihjäl sig.
Citera
2019-11-06, 07:46
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
.

Ignorera Babianen. Han är ett troll.
Citera
2019-11-06, 07:49
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nädå, det finns klubbar för sånt och nätforum där man kan hitta likasinnade.

Det var ett tips på en billigare och enklare lösning för er som ingen vill göra detta med frivilligt. Take it or leave it.

Take it or leave it?

Jaså, man får välja?
Ja, då får det bli bordeller istället för min del. Horor är alltid villiga om de får betalt.
Citera
2019-11-06, 07:49
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag arbetar i offentlig sektors lokaler av och till, men har en privat arbetsgivare som betalar min lön. Har alltså inget anställningsförhållande till offentlig sektor. Däremot drar jag nytta av att offentlig sektor inte klarar av sina åtaganden och håller på att falla samman. De måste anlita privata företag för att hålla sig flytande. Jo, jag är oumbärlig för att jag besitter en unik kompetens. Får tacka nej till många uppdrag.

Jag förstår att du måste tacka nej till mycket, du har ju ditt engagemang här på FB att tänka på. Det måste du ju prioritera. Flashback är en enorm samhällskraft!
Citera
2019-11-06, 08:37
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Ja till exempel män som är utsatta kan (generellt) inte sälja sex till kvinnor för att få bostad eller pengar. Det är en jämställdhetsfråga som vi måste jobba på.

1) Average kvinnan lever på att lura en man. Hon vet att en kvinna på 30+ som är oattraktiv är värd 0.

2) Om deras män inser vilken otroligt dålig deal de får kommer de att sparka ut dem och då får kvinnan inga fler resor.

3) Därför måste alla diskussioner om unga tjejer vinklas så att tjejerna är "utsatta" eller "utnyttjade". För annars riskerar tanterna i media att förlora sin meal ticket.

4) Om du har en inslag i media som handlar om till exempel modeller måste det handla om hur dåligt tjejerna har det, att alla har anorexia och äter papper för att hålla sig smala.

5) Samma sak gäller sex. 100% av inslagen måste handla om hur unga tjejer tvingas, utnyttjas, mår dåligt, blir skadade. För om deras män får reda på att det finns 20 åriga tjejer som är villiga att sära på benen då blir det inte roligt för Berit crew.

1) Horande ger dumma och lata kvinnor ett jobb som är enkelt, bra betalt, och håller dem borta från gatorna (om de jobbar på FKK eller liknande).

2) Så du vill hjälpa kvinnor som inte vill ha hjälp? Hur tror du att det kommer att sluta?

3) Det är inte synd om kvinnor som knarkar och går på gatan. De kan sluta när som helst. De gör det för att de trivs med den livsstilen.

4) Eftersom kvinnor är myndiga ska vi självklart acceptera deras val. I längden är det bra för genpoolen om de här kvinnorna knarkar ihjäl sig.

Stycke 1:
Så enkelt är det inte. Är hon trevlig, skötsam, kan laga mat, fålla gardiner, städa m.m. så är vi inte sugna på att byta.
Speciellt inte om vi har lagom tillgång till hennes ädlare delar.

Är hon en ragata, ja... då är risken nog högre.

Stycke 2:
Nej, jag vill inte hjälpa dem. Jag vill inte ha knarkare och annat slödder i min närhet.
Edit: men man måste ju göra något med de på fel sida av intelligenskurvan... och det är en intressant diskussion som behöver tas.
Senast redigerad av Pungtering 2019-11-06 kl. 08:48.
Citera
2019-11-06, 08:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Stycke 1:
Så enkelt är det inte. Är hon trevlig, skötsam, kan laga mat, fålla gardiner, städa m.m. så är vi inte sugna på att byta.
Speciellt inte om vi har lagom tillgång till hennes ädlare delar.

1) Kvinnor vill ha maximalt med resurser i utbyte mot minimalt med jobb.

2) Så kvinnor är inte trevliga och lagar mat för att de tycker om det, de gör det för att de måste för att få mannens resurser.

3) Visa upp en kvinna som erbjuder mer hemarbete och du kommer att få samma reaktion: "hon är tvingad, hon mår dåligt, det är orättvist, blah blah"

4) När en legit snygg tjej kommer in i bilden brukar de flesta män glömma sina tjejer oavsett hur trevliga och attraktiva de är.

5) Lagom tillgång? Vem vill ha sex med samma person hela tiden?

Citat:
Är hon en ragata, ja... då är risken nog högre.

Och hur mycket ragata tror du att kvinnliga journalister är?
Citera
2019-11-06, 09:04
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Kvinnor vill ha maximalt med resurser i utbyte mot minimalt med jobb.

2) Så kvinnor är inte trevliga och lagar mat för att de tycker om det, de gör det för att de måste för att få mannens resurser.

3) Visa upp en kvinna som erbjuder mer hemarbete och du kommer att få samma reaktion: "hon är tvingad, hon mår dåligt, det är orättvist, blah blah"

4) När en legit snygg tjej kommer in i bilden brukar de flesta män glömma sina tjejer oavsett hur trevliga och attraktiva de är.

5) Lagom tillgång? Vem vill ha sex med samma person hela tiden?

Och hur mycket ragata tror du att kvinnliga journalister är?

1,2,3. Absolut.

4. Jag skulle säga ca 1/3 av männen. 1/3 blir nervösa för vad partnern ska tänka och 1/3 bryr sig inte om den nya på det viset.

5. Jag har då inget emot det. Jag vet att detta varierar en del.

På en skala 1-10? Minst 15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in