Citat:
Ditt inlägg är trams men jag svarar ändå vad jag tror: Jag tror att Trump inte röjer sin skattedeklaration eftersom det är så irrelevant och barnsligt att behöva göra det, så det är roligare att sticka i ögonen på vänstern genom att låta bli än att göra som vänstern vill och "vika sig". Trump visar helt enkelt vem som är bossen, precis som han gjort från början.
Ahaaaa...Trump äger alla "vänstertomtar" genom att inte släppa sin deklaration?
Tänka sig att det finns de som vill se att ens folkvalda inte är skyldiga pengar till utlandet. Speciellt eftersom en president har unik förmåga att utföra amerikansk utrikespolitik helt på egen hand.
https://www.newyorker.com/magazine/2017/03/13/donald-trumps-worst-deal
Här är ett exempel där Trump och det iranska revolutionsgardet råkade investera i ett projekt ihop.
Citat:
Fråga till er icke Trump-supportrar:
Varför anser ni att en miljardärs skattedeklaration är så viktig? Varför kan ni inte respektera att Trump har ordnat ekonomin samt sett till att svartingar & mexikaner har den lägsta arbetslösheten någonsin?
Varför anser ni att en miljardärs skattedeklaration är så viktig? Varför kan ni inte respektera att Trump har ordnat ekonomin samt sett till att svartingar & mexikaner har den lägsta arbetslösheten någonsin?
Finns det något exempel du kan ge mig som visar att Trump ligger bakom USA:s ekonomiska tillväxt?
För att besvara frågan om varför vi vill se hans skattedeklaration?
1) Han lovade att släppa dem vid valseger.
2) Han påstår att han donerat miljoner ur egen ficka till USA:s 100 största välgörenhetsorganisationer. Trots att SDNY bevisat i domstol att familjen trump ägnat sig åt att stjäla pengar ifrån sin egen stiftelse. Hursomhelst .Vore kul o få se det och sen kunna skicka honom ett tackkort för hans generositet.
3) Han påstår att hans senaste skattesänkning har kostat honom en hel del pengar. Det finns elaka arga individer som påstår att han fabulerar. Jag skulle vilja tillrättavisa dem
4)Enligt "fake news media nr1 " NY times som tagit del av hans deklaration genom 1985-1995 så har Donald Trump och hans syskon lurat staten på över 100 milj dollar i arvsskatt. Handlingarna kommer ifrån Fred Trumps gamla revisor.
5) Väldigt många fake news källor förlitar sig på ett helt lögnaktigt citat om Eric trump "most of our funding comes from Russia" till en golfjournalist,vilket är helt påhittat. Skulle vilja se Trumps deklaration så att jag kan skrika Fake news på reddit åt alla de som fortsätter sprida lögnen
6) Lögnaktiga Bussiness week, Wall Street Journal,med mera har rapporterat om hur Don Jr i konferenstelefon med investerare medger att det kommer in enormt mycket pengar ifrån Ryssland trots sanktioner
https://www.businessinsider.com/donald-trump-jr-said-money-pouring-in-from-russia-2018-2?r=US&IR=T
Återigen. Donald Trump säger själv att han aldrig ens drömt om att göra affärer i ryssland (trump tower moscow) och får man ta del av hans inkomstdeklaration så ...ja du förstår poängen.
7)Jag citerar även hans advokat michael cohen i förhör;
"Trumps värsta rädsla är att hans skattedeklaration skall granskas av thinktanks runtom i washington och avslöja 1) att han inte är i närheten så rik som han påstår 2) att han ägnat sig åt systematiskt skattefusk i åratal
8)jag lägger till: Momsbedrägerier
https://www.forbes.com/sites/ryanellis/2016/03/08/donald-trump-and-the-empty-jewelry-box-tax-scam/
Efterföljder? Nej!
då Trump golade ner sina rika kompisar så fick han amnesti mot åtal.
9)jag lägger till : penningtvätt enligt Deutsche Bank
https://www.vanityfair.com/news/2019/05/donald-trump-jared-kushner-deutsche-bank
Men visst. Mitt inlägg är trams. För att jag lider av nån mental sjukdom som gör att jag ifrågasätter president Trump och inte ser hur bra han är för landet. Och hur duktig han är som äger alla "snowflake libs"
Jag inser att du inte kommer att öppna någon av länkarna eller ta till dig något av det jag skriver. Du har på förhand bestämt dig för att allt som skrivs och sägs om honom , och som du inte gillar, är fake news.
Oavsett vilka argument jag än kommer med så har Trump aldrig gjort något fel och det är massmedias fel alltihopa. Eller hur? All massmedia ljuger om Trump och de egentliga MAGA-supportrarna vet att Qanon kommer rensa upp i träsket snart. Det gäller bara att hålla ut
Isåfall är jag fel person att argumentera med - vill du ändå fortsätta konversationen?
Kan vi då enas om att vi bara argumenterar på basis av fakta. Dvs om du anser att jag har fel så får du peka på var jag har fel och sedan komma med ett argument som styrker din tes. I annat fall ignorerar jag ditt inlägg , även om det är menat till mig.
låter det bra?

Tack vare den man kunde se att alla nyhetssändningar fake:ade som hade med Holts frågra och sedan klippte de efter "this russia thing" så att det framställdes som svar och kontexten uteblev därmed.