2019-11-05, 18:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Din fråga är en öppen ledande fråga.

På vilket sätt skulle LW:s liberalteologiska syn har med mordet på henne att göra tänker du?
Citera
2019-11-05, 19:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Då var han helt ny inom GC-sporten när han försökte få Lena att börja med detta som hans adept.

Undrar om det är samma grepp som han tagit på grannen KS.

Jag tänker på denna ofta och vad hon tänker och känner nu.
Citera
2019-11-05, 19:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
På vilket sätt skulle LW:s liberalteologiska syn har med mordet på henne att göra tänker du?
Tydligen skall hon alltså enligt media/åklagare ha haft en periodvis kärleksrelation med mannen i ett par hon själv som pastor hade vigt.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-05 kl. 19:40.
Citera
2019-11-05, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Undrar om det är samma grepp som han tagit på grannen KS.

Jag tänker på denna ofta och vad hon tänker och känner nu.

Jag också. Att vi här har mer information än henne är ev naturligt, men att insatsstyrkan plockade in SD kan knappast undgått någon i Nya Hjärsta.

Ja, hur har man reagerat i området efter senaste händelseutvecklingen undrar man.

Då jag själv bor i ett lugnt bostadsområde har jag tänkt på hur jag själv skulle reagera om något dylikt skulle inträffa. Jag kan föreställa mig ... men inte veta.
Citera
2019-11-05, 19:58
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW var en ulv i fårakläder.Det kan jag utläsa ur det som hon själv skrivit om sina åsikter om kristendomen.Hon var inte den ödmjuka rena människan som det snstår en som vill leva enligt kristen etik och moral.Jag kan skönja något av hennes personlighet.Hon om någon som själavårdare borde föregått som ett gott exempel för omvärlden.Hon var aldrig lämplig att axla det tunga uppdraget.
Det är pga detta som jag kan förstå hur det hemska kunde ske över huvud taget,även om mord aldrig är lösningen naturligtvis.Jag förstår nu på ett annat sätt hennes handlande.(även om jag inte försvarar det)Hon hade inte den lämpligheten som anstår en pastor helt enkelt.Hon var inget annat än vilken annan människa som helst, och jag är besviken på henne.Ingen person jag hade velat lyssnat till.

Har inte varit här inne på evigheter, men kollade några inlägg här för att se om något hän.
Kom till detta inlägg, och där steg blodtrycket.
Det är ju helt galet hur du och många andra kan säga er FÖRSTÅ hur detta kunnat hända
HON är en ulv i fårakläder, inte en ren och ödmjuk människa, ingen etik och moral för att vara kristen osv. 🙄
Tycker du att SD är en ren och ödmjuk människa? Han valde ju att ingå äktenskap , enligt kristen etik och moral, bli vigd enligt kristendomen, borde inte HAN då vara en ren ödmjuk människa?
Eller hur tänker du där?
Tycker du att HAN är lämplig att ingå äktenskap? Borde inte HAN ha ansvaret angående sin del i sitt äktenskap? Och vara en ren och ödmjuk människa?
LW - Ingen person du hade velat lyssna till,
SD, Är DET någon du hade velat lyssna till? 🙄 😴
Jag förstår verkligen INTE hur man kan få till att FÖRSTÅ hur detta kunde hända 🧐
En man mördar en kvinna, en mamma... Och man kan förstå det 😳
Vilken moral har du? Är du en ren och ödmjuk människa?
Det finns många människor som känner sig må bra av att vara elaka, nedvärderande och tar chansen att prata illa om andra, både levande och döda, men hur man kan säga sig förstå att en kvinna blir dödad, det är ledsamt och det känns som en riktigt obehaglig människa.
Citera
2019-11-05, 20:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Denne J?

Jag vill inte gå in mer på det.
Andemeningen av mitt inlägg var egentligen att det aldrig framkommit att hon varit otrogen mot UW. Åtminstone inte till mig.
Jag kan inte ha på mitt samvete att jag inte stått upp för henne när hon nu också anklagas för otrohet.
Citera
2019-11-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Nu förhåller det sig så att jag fått pm om att HD, alls inte har ett temperament av sådant slag du antyder. Hennes hat mot L, var under kontrollerade former. Lena däremot sökte upprepade gånger kontakt med HD, som ville slippa lyssna på Lenas behov att anförtro sig om SD- saken. Klart då att man i ett sådant läge kan häva ur sig nonsens då man är döless på att reda ut vad man redan lämnat bakom sig. HD mördade inte L, hon önskade endast att någon annan kunde lösa den biten. Inte något straffbart i sig.

Ok, jag ljög Jokermannen, men gör inte du det också? Mest hela tiden.

Helt obegripligt obetänksamt och oempatiskt att först svika en människa in i märgen - för att sen vilja "anförtro sig om saken" för att själv få tröst hos den som hon har svikit.

Ingen normalmänniska skulle ha orkat lyssna på sin egna mans älskarinnas bekymmer.
Citera
2019-11-05, 22:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Lenas egna ord.
Fast egentligen vet jag inte just hur stor förändring jag verkligen genomgått. Ingen behöver vara orolig, jag är fortfarande samma pladdrande, stundom arga, bitch-Lena om det kommer till fånerier som att lägga en massa energi på att tala om för folk vem de inte borde älska och hur man får bo, istället för att försöka leva äkta och bidra till att flera får leva ett värdigare liv. Skillnaden handlar nog snarare om att tidigare undanskymda sidor nu får komma fram. Det är väl min stigande ålder och betydande erfarenhet som öppnar för en friare hållning som inte behöver vara så nervöst cool och provokativ, haha.

Jag är fortfarande lika hopplöst obibelsprängd och kan knappt några bibelställen utantill, men det finns det ju hjälpmedel som kan kompensera (hetast just nu är min sprillans nya bible illuminated, the book, men frekventast använder jag svåröverträffade bibeln.se). Förundrad över min egen hisnande utveckling klickade jag så igår iväg mitt hittills antagligen längsta svar till bibelsajten (hjälper man folk med deras skoluppgifter, kan de ju åtminstone få göra ett ordentligt jobb med att sålla och tolka svaret). Frågan gällde baptistisk människosyn och svaret var helt fullspäckat med bibelhänvisningar och innehöll som bonus en dragning av frälsningshistorien. Man kunde faktiskt tro att det kom från en pastor.

Joråsåatt, även en "liberalteolog" kan tydligen vara from (haha, jag ser framför mig hur vissa individer vrider sig i plågor när jag utger mig för att vara "from" - men det är ju relativt, eller?). Eller som det ibland sägs: När F-n blir gammal, blir han religiös. Och jag gillar det. Bara det inte blir sentimentalt, då får nån säga ifrån!

http://lena.wesstrom.se/#category2
Någon har påstått att LWs syn på sitt kall som pastor inte har med mordet att göra vilket är trams.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-05 kl. 22:04.
Citera
2019-11-05, 22:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Imorgon ska P7:an på SD vara färdig. Jag undrar vad den visar - APS eller en normal människa som kan ha fått kortslutning p g a en längre tids psykiskt påfrestande motgångar?

Vad händer vidare med HD? Hon har inte varit inne på sitt GC-konto på två dagar nu och det är tråkigt knäpptyst i tråden från de som känner de misstänkta. Har de belagts med munkavel av utredarna?

Ja, vore onekligen intressant att veta vad man kommit fram till i P7:an. Jag tror man utreder om det finns allvarlig psykisk sjukdom nu/vid brottstillfället och att man inte utreder om det föreligger psykopati eller andra personlighetsstörningar.
Jag har läst en (eller två?) vid tidigare utredningar där gärningsmannen inte bedömts vara i behov av den stora rättspsykiatriska utredningen, men där man beskrivit i allmänna ordalag hur gm uppfattar sin situation (häktad och misstänkt för mord), hur personen sover mm.

Minns tydligt Billys (Tova), där man konstaterade att Billy var förvånansvärt oberörd av sin situation, sov gott om nätterna och trodde att den psykiatriska undersökningen var till för honom. Man kan väl läsa mellan raderna vad psykiatrikern trodde.

Cachar inte HD längre med S*illen?
Någon som vet vad JG gör?
Citera
2019-11-05, 22:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja så är det. Mest brinnande punkten just nu handlar nog om misstankarna stärks mot HD eller om hon blir avfärdad. Eller om det eventuellt kan bli någon annan rubricering.
Exakt. SD eller HD, eller båda två. Det är väl det här som åklagaren funderar på just nu, och som jag har förstått det så kan det alltså inte bli något åtal förrän frågan om gm är utredd:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-11-05, 23:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men hur kan ni då veta att "de" (dvs. Åsa Hiding och Simpampen ) har låst in rätt snubbe, om ni inte ens känner till vilken bevisning de anser sig ha mot honom?

SKÄRP DIG NU FÖR FAN!

Detta ökar vare sig din trovärdighet eller seriositet.
Nämn isåfall båda rådmännen även den manliga, för även han förlängde häktningen.

Visa att du åtminstone besitter någon form av respekt genom att kalla samtliga personer vid deras rätta namn och sluta tramsa med en massa öknamn.

Åsa Hiding (åklagare)
Ulla Gustavsson (rådman)
Jens Lindborg (rådman)

Har du nåt personligt emot den kvinnliga rådmannen (domaren) så ta det med henne eller i en lämpligare tråd.
Citera
2019-11-05, 23:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
SKÄRP DIG NU FÖR FAN!

Detta ökar vare sig din trovärdighet eller seriositet.
Nämn isåfall båda rådmännen även den manliga, för även han förlängde häktningen.

Visa att du åtminstone besitter någon form av respekt genom att kalla samtliga personer vid deras rätta namn och sluta tramsa med en massa öknamn.

Åsa Hiding (åklagare)
Ulla Gustavsson (rådman)
Jens Lindborg (rådman)

Har du nåt personligt emot den kvinnliga rådmannen (domaren) så ta det med henne eller i en lämpligare tråd.
Jag har ingenting emot den aktuella rådmannen. Tvärtom tycker jag att hon verkar vara ganska väl medveten om hur illa det kan spåra ur ibland. Här berättar hon t.ex. om hur det kändes när hon själv blev utsatt för ett liknande drev:
Ulla Gustavsson: Krafterna bakom hatet mot mig var väldigt otäcka
https://www.dn.se/sport/krafterna-bakom-hatet-mot-mig-var-valdigt-otacka/
Senast redigerad av Draifos 2019-11-05 kl. 23:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in