2019-11-05, 16:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cad-
Det är ju ett citat från klassikern Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton, där titelpersonen sätter nya etiketter på julklappar med texten "God jul önskar en okänd välgörare". Ibland kanske man inte behöver läsa in mer än nödvändigt.

Ah, så kan det vara.

Men i det här fallet är ju L*ena gift, och bodde med U*lf.
Yoda skriver ju till L*ena, och avslutar med du/ni. Det blir som vanligt, mycket underfundigt och kan läsas på olika sätt.

Just det att det är anonymt/Yoda, inte grannen.
Inte hej L*ena och U*lf, inte ni fick...
Inte skrivet till dom båda...

Jag uppfattar det som flörtigt.

Citera
2019-11-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
...och "välgörare"? Undrar på vilket sätt.
Under täcket, lite sisådär halvdolt, mellan raderna. En riktig pilsk påg, SD. Gasar och kör in i kaklet.Vilken Romeo och hingst, redan 2007?
Senast redigerad av Mimmirider 2019-11-05 kl. 16:51.
Citera
2019-11-05, 16:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer. Fantastiskt duktigt att kunna hitta detta vi "nyss" diskuterat.

Att detta fall sticker ut även i så motto att SD & LW var extremt virala gör fallet särdeles intressant då det går att som Gilgrissom stämma av uppgifter.

Då är det som vi misstänkte att deras relation pågick redan vid eller innan lillknodden Ar*ons födelse. Man kan nog förutsätta man inte skickar julkort till någon man inte redan känner. Då inställer sig frågan hur länge och väl dom känt varandra innan julen 2007 ?

Då gränslöst gubb-flörtiga SD säkert ville löpa linan ut ( skott i grottan) så skulle det ankomma på att smickrade LW hindrade honom vilket det visade sig senare att hon inte gjorde.

Tiden december 21, 2007 kl 22:55:43 rimmar väl bra med klockslagen som präglade deras ljusskyggare träffar när barnen nattats.

Scenartiot ställer tre frågor.
1. Hade SD och LW bytt vätskor vid vigseln av HD&SD ?
2. Var den starka åtrån mellan LW SD orsaken till skilsmässan LW/UW ?
3. Kan A*ons pappa vara (välgöraren?) SD?

Tesen att A*ron kan ha en pappa som heter Stefan syns inte längre så omöjlig som några upprörda medlemmar påstått. Det skulle sannerligen förklara det mesta som inte kunnat förklarats i detta morddrama. Förmodligen var UW den som meddelandet anonymiserades för?

Det fetade:
Nej, den slutsatsen kan vi INTE dra.
Citera
2019-11-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Den 14 augusti 2011.

Då var han helt ny inom GC-sporten när han försökte få Lena att börja med detta som hans adept.
Citera
2019-11-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad anbelangar HD, så vill jag framföra, att HD:s personlighet är märkvärdig på många olika sätt, HD har svårigheter med att kunna kontrollera sin ilska när den gör sig påmind inom olika situationer, HD blir lätt aggressiv om man tar henne ... på ett för vederbörande felaktigt sätt, HD har bland annat som tidigare av mig deklarerats drämt en tallrik rakt i huvudet på en person och strax därefter då sedan lämnat platsen.

HD har bland annat uttryckt sig då vederbörande varit med som gäst inom en sammankomst av människor i samtal och därinom då man diskuterat om LW ... uttryckt sig enligt följande citat: "En vacker dag gör jag mig olycklig på människan" slut citat /

Visst, det är sant, att det är vanligt att människor uttrycker sig på det sättet när ilskan hos dem uppstår, men det hela beror på i vilket sammanhang det sägs.

Mvh/ @JokerMannen
Nu förhåller det sig så att jag fått pm om att HD, alls inte har ett temperament av sådant slag du antyder. Hennes hat mot L, var under kontrollerade former. Lena däremot sökte upprepade gånger kontakt med HD, som ville slippa lyssna på Lenas behov att anförtro sig om SD- saken. Klart då att man i ett sådant läge kan häva ur sig nonsens då man är döless på att reda ut vad man redan lämnat bakom sig. HD mördade inte L, hon önskade endast att någon annan kunde lösa den biten. Inte något straffbart i sig.

Ok, jag ljög Jokermannen, men gör inte du det också? Mest hela tiden.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-11-05 kl. 17:10.
Citera
2019-11-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Kan det vara så att de omedelbart varit attraherade av varandra och i denna första fas (pga risk att nån upptäcker denna förälskelse) försöker vara extra hemliga, sen får han in henne på GC så de får en legitim anledning att vara "kompisar"?

Han använde Y*da redan vid tiden då han var aktiv i Dykarklubben och flirtade på dess forum med unga damer. Låångt innan han flyttade till Nya Hjärsta. Så att vara anonym kunde han redan.
Citera
2019-11-05, 17:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det fetade:
Nej, den slutsatsen kan vi INTE dra.
Det kan man kanske visst göra. Frågan är väl om LW/SD började korpulera innan A*rons födelse eller efter ?

Välgörare
1Betydelse: beskyddare
förespråkare stöd supporter uppmuntrare främjare skyddsherre befordrare välgörare mecenat donator patron gynnare
https://synonymer.woxikon.se/sv/v%C3%A4lg%C3%B6rare

Det är väl inte osannolikt SD har förärat LW med något och därför kallar sig välgörare?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-05 kl. 17:33.
Citera
2019-11-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cad-
Det är ju ett citat från klassikern Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton, där titelpersonen sätter nya etiketter på julklappar med texten "God jul önskar en okänd välgörare". Ibland kanske man inte behöver läsa in mer än nödvändigt.

Helt rätt!!!
Citera
2019-11-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Nu förhåller det sig så att jag fått pm om att HD, alls inte har ett temperament av sådant slag du antyder. Hennes hat mot L, var under kontrollerade former. Lena däremot sökte upprepade gånger kontakt med HD, som ville slippa lyssna på Lenas behov att anförtro sig om SD- saken. Klart då att man i ett sådant läge kan häva ur sig nonsens då man är döless på att reda ut vad man redan lämnat bakom sig. HD mördade inte L, hon önskade endast att någon annan kunde lösa den biten. Inte något straffbart i sig.

Ok, jag ljög Jokermannen, men gör inte du det också? Mest hela tiden.

Jag har träffat två oberoende personer av varandra och som kände LW mycket väl, var av den ena personen var en mycket speciell vän som LW hade anförtrott sig till på djupet åt, och för mig är dessa personer sannfärdiga enligt mig. Vad anbelangar HD, så har jag fått veta mycket om vederbörande:s personliga sätt så som henne:s aggressivitet när man tar vederbörande på ett för henne felaktigt sätt, men det finns andra saker som har med HD att göra, vilka i sin tur talar för att HD var huvudpersonen bakom mordet på LW, vi får helt enkelt se vilka överraskningar som kommer med tiden gällande detta dåvarande begångna mordet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-05, 17:32
Medlem
Citat:
Välgörare
förespråkare stöd supporter uppmuntrare främjare skyddsherre befordrare välgörare mecenat donator patron gynnare

Det är väl inte osannolikt SD har förärat LW med något och därför kallar sig välgörare?

Läs inlägget före ditt!!!
Citera
2019-11-05, 17:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det kan man kanske visst göra. Frågan är väl om LW/SD började korpulera innan A*rons födelse eller efter ?

Välgörare

Ja, är det så du drar dina slutsatser, då kan du pyssla med det.
Då vet jag hur du VET hur allt går till.

Och allt blir sannare bara man drar till med en lag eller liknande? Förstärker det som du pysslat ihop så nu är det sant?

Personligen TROR jag inte att minstingen har något med SD att göra alls.

Citera
2019-11-05, 18:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, är det så du drar dina slutsatser, då kan du pyssla med det.
Då vet jag hur du VET hur allt går till.

Och allt blir sannare bara man drar till med en lag eller liknande? Förstärker det som du pysslat ihop så nu är det sant?

Personligen TROR jag inte att minstingen har något med SD att göra alls.

Som jag skrivit tidigare så går det endast förstå dig om man byter ut alla dina "jag tror" mot "jag vill".
Det enda jag "ger mig på" är det som kan förklara varför Lena W mördades.

Att det inte är din prioritet framgår allt tydligare in dina desperata och i allt hårdare ordalag försöker sätta munkavle på dom medlemmar som inte håller med dig,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in