2019-11-05, 16:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jodå, mina profetior om samhällsutvecklingen håller på att slå in i princip till punkt och pricka. De senaste åren har det gått med raketfart. Våldet brer ut sig och välfärden knäar. Utvecklingen är särskilt ogynnsam för de redan bortskämda och mentalt sköra unga svenska kvinnorna. Eller har du levat under en sten sedan hösten 2015?

Att välfärden krackelerar är sin sak. Att du tro att detta kommer slå ut som ett allmänt straff mot kvinnor däremot, det är där jag är hyfsat övertygad om att du har fel.
Jag har förstått att det är din önskan, men önsketänkande och verklighet är inte samma sak.
Citera
2019-11-05, 16:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor brukar ha ett större socialt nätverk och brukar inte bli lika ensamma som män efter pensionen. Min mamma tex umgicks med sina fd arbetskollegor långt efter pensionen. Hon hade också ett gäng kvinnor hon umgicks flitigt med som alla var ungdomsvänner. Hon gick på pilates och zumba. Hon avskydde katter.

Jämför det med att leva med en horkarl till äkta man som egentligen föraktar och äcklas av henne.

Det verkar vara deras egen situation de talar om. Äldre kvinnor verkar inte ha några större problem med att vara själva. Som du säger, det är oftast kvinnor som har de sociala nätverken och många nära vänner. Kvinnor upplevs mer själsliga än män dessutom, verkar ha ett rikare inre liv. Män är alldeles för fokuserade på materiella saker och pengar. Makt.

Jag tror alltså att dessa användare här så hemskt gärna vill att det ska vara så, så att de kan gotta sig i kvinnors olycka. Och det äter upp dem inifrån att verkligheten inte överensstämmer med deras fantasier.w
Citera
2019-11-05, 16:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Att välfärden krackelerar är sin sak. Att du tro att detta kommer slå ut som ett allmänt straff mot kvinnor däremot, det är där jag är hyfsat övertygad om att du har fel.
Jag har förstått att det är din önskan, men önsketänkande och verklighet är inte samma sak.

Kvinnorna är extremt mycket mer beroende av välfärdssystemet och den offantliga sektorn än vad män är. De är också fullständigt beroende av män som beskyddar dem i tider av oro. Du borde väl begripa att tiden i elfenbenstornet är över? Det kanske inte var så klokt att spotta efter svenska män när allt kommer omkring?
Citera
2019-11-05, 16:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Han har inte fel. Det har redan hänt i Anglo världen. Till exempel Australien, https://www.smh.com.au/lifestyle/single-women-face-a-frightening-future-of-homelessness-in-australia-20170808-gxrw3s.html
Citera
2019-11-05, 16:25
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Han har inte fel. Det har redan hänt i Anglo världen. Till exempel Australien, https://www.smh.com.au/lifestyle/single-women-face-a-frightening-future-of-homelessness-in-australia-20170808-gxrw3s.html

Jepp!

Citat:
The number of women over 50 who are couchsurfing or sleeping in their cars has almost doubled in the past four years. While the numbers reported by HA are relatively low, they only capture the women who have sought assistance from official services. The real number of older women in housing stress, and at imminent risk of homelessness, is staggeringly high.

More than 330,000 single women over 45 in Australia are living in conditions of serious economic stress. And their prospects are not good.

Their wages are likely to go down, not up, as they get older. Their superannuation will not be enough to support them after they retire. If they don't own their own home, it's highly unlikely they ever will.
Citera
2019-11-05, 16:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kvinnorna är extremt mycket mer beroende av välfärdssystemet och den offantliga sektorn än vad män är. De är också fullständigt beroende av män som beskyddar dem i tider av oro. Du borde väl begripa att tiden i elfenbenstornet är över? Det kanske inte var så klokt att spotta efter svenska män när allt kommer omkring?

Jag vet inte vem som spottar efter svenska män, men inte är det jag. Ta det med dem det gäller.
Det är inte särskilt stor risk att samhället kommer att återgå till vad det var förr. Väl en gång kvinnor kommit ut i arbetslivet och rår om sig själv och har lika rättigheter som män, så kommer inte kvinnor att bli beroende av män i den utsträckning som de var när de inte hade rösträtt och räknades som "myndiga" i lagens mening.
Det är ju rätt begränsande att inte räknas som myndig i olika situationer.

En del kommer att bli hemmafruar om välfärden krackelerar. Antagligen kommer det födas färre barn än det redan gör då en del kvinnor inte kommer vilja vara hemma.
Och de outbildade männen som förr i tiden arbetade i gruvan kommer inte att ha större chans till det nu än då. De kommer inte att få högre status på grund av att välfärden inte existerar.

Jag vet bara inte hur du har tänkt dig att detta ska falla ut. Vad ska du göra med alla arbetslösa invandrare? Familjer och unga män?

Vad ska du göra med alla gamlingar på ålderdomshemmet?

Lärare och sjuksyrror samt läkare kommer att behövas oavsett det är privat eller offentlig sektor så så det är bara formen som varierar.

Sen undrar jag en sak. Om du hade fått till laglig sexhandel i Sverige, fått smälla upp bordeller här och där, hade du varit nöjd då?
Hade dina bekymmer försvunnit?
Citera
2019-11-05, 16:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vad har jag klagat på, annat än kvinnor (och män) som tycker sig ha rätt att förbjuda män från att köpa sex?

Ja men det har väl klagats massor. Inte nödvändigtvis just i denna tråd men som helhet.
Citera
2019-11-05, 16:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jepp!

Vad har dessa kvinnor i Anglo gjort dig?
Det är svenska kvinnor du föraktar. Varför gör det dig lycklig att kvinnor i 50årsåldern därborta har svårt med ekonomin?
Du är fullständigt gräslig som person faktiskt.
Citera
2019-11-05, 16:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag vet inte vem som spottar efter svenska män, men inte är det jag. Ta det med dem det gäller.
Det är inte särskilt stor risk att samhället kommer att återgå till vad det var förr. Väl en gång kvinnor kommit ut i arbetslivet och rår om sig själv och har lika rättigheter som män, så kommer inte kvinnor att bli beroende av män i den utsträckning som de var när de inte hade rösträtt och räknades som "myndiga" i lagens mening.

En del kommer att bli hemmafruar om välfärden krackelerar. Antagligen kommer det födas färre barn än det redan gör då en del kvinnor inte kommer vilja vara hemma.
Och de outbildade männen som förr i tiden arbetade i gruvan kommer inte att ha större chans till det nu än då. De kommer inte att få högre status på grund av att välfärden inte existerar.

Jag vet bara inte hur du har tänkt dig att detta ska falla ut. Vad ska du göra med alla arbetslösa invandrare? Familjer och unga män?

Vad ska du göra med alla gamlingar på ålderdomshemmet?

Lärare och sjuksyrror samt läkare kommer att behövas oavsett det är privat eller offentlig sektor så så det är bara formen som varierar.

Sen undrar jag en sak. Om du hade fått till laglig sexhandel i Sverige, fått smälla upp bordeller här och där, hade du varit nöjd då?
Hade dina bekymmer försvunnit?

Men många kvinnor klarar ju inte ens av att arbeta heltid på en arbetsplats i offentliga sektorn, som är lite av en skyddad verkstad. Det är hela tiden konflikter med arbetskamrater, problem med nerverna, och sjukskrivningar.

Det kommer att bli ett stålbad utan like. Allt fler kvinnor kommer att kräva att sexhandel avkriminaliseras, eftersom det kommer anses att man tar maten ur munnen och taket över huvudet från många kvinnor annars.
Citera
2019-11-05, 16:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Självklart kommer det inte att återgå till hur det var förr. Den här gången kommer kvinnor att få klara sig själva.

Citat:

Ja män kommer att stå i kö för att försörja kvinnor.

Citat:

Du har aldrig bott i ett land utan välfärd eller hur?

Citat:

Läger.

Citat:

Vården är enormt dyr och det kommer inte att finnas pengar till att driva den.
Citera
2019-11-05, 16:50
Avslutad
Citat:
Nu blandar du friskt. Jag svarar på det mest relevanta.

Därför att män med samma eller lägre status än henne själv inte anses vara ett värdigt partnermaterial. Hypergami du vet. Kvinnor med lägre socioekonomisk status (utan högskoleutbildning som är gångbar och efterfrågad på den privata marknaden), kommer att gå en mörk tillvaro till mötes. Det sker nu när den offentliga sektorn slås ut, och invandringen pressar lönerna för lågutbildade nedåt.

Det kommer då att bli huggsexa om de något så när produktiva och välutbildade männen (tänk tjänstemän och uppåt). Män är inte heller drabbade av hypergami på samma sätt som kvinnor. Med tanke på svenskornas sketna attityd till män, så kommer män med medelgod status att välja bort svenska kvinnor med samma eller högre status som de själva till förmån för utländska kvinnor med lägre status än de själva. För vi gillar kvinnliga kvinnor, inte kvinnosakskvinnor.

Att jag blandar friskt är för att du kör din domedagsskräckpredikan i varenda tråd oavsett vad den handlar om.

Att den offentliga sektorn går på knä nu pga invandringen och pga personalbrist pga usla arbetsvillkor (inom tex skola och vård) har nog ingen missat. Sjuksköterskor och lärare kommer behövas i framtiden också och de kan jobba privat. Ser inga problem där egentligen, folk kommer att anpassa sig. Och försvinner bidragen försvinner en stor del av invandringen. Kanske en majoritet? 2015 ville ingen "flykting" stanna i Serbien tex.

Sant är att invandrare pressat ner lönerna inom tex städ och fönsterputsning. Oftast juggar och araber.

Citat:
till förmån för utländska kvinnor med lägre status än de själva.

Bara bra att svenska män hjälper dem med pengar och tak över huvudet så slipper de iallafall att leta efter mat i soptunnorna. Och det passar ju bra eftersom svenska kvinnor i allmänhet inte gillar män med sketen attityd gentemot dem, att de anses vara tjocka feta och fula.

"Vi" andra som är medicinska sekreterare, förskollärare, undersköterskor osv fortsätter säkerligen att (gifta) "oss" och skaffa barn med snickare, VVS-montörer, underhållsmekaniker osv.

Finns få män och kvinnor (bland svenskarna iallafall) som är s.a.s hopplösa fall, tex långtidsarbetslösa osv.
Citera
2019-11-05, 16:54
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det är inte alls självklart.

Du vet inget om mina erfarenheter eller vilka jag har talat med.

Jaså.

Har du sålt sex?
Har du varit på en bordell?
Har du pratat med en prostituerad?

Förresten, svara på frågan jag ställde igår. Tror du det förekommer att prostituerade får orgasm med sina kunder? Eller tror du att det aldrig har skett?
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-11-05 kl. 17:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in