Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Kvinnorna är extremt mycket mer beroende av välfärdssystemet och den offantliga sektorn än vad män är. De är också fullständigt beroende av män som beskyddar dem i tider av oro. Du borde väl begripa att tiden i elfenbenstornet är över? Det kanske inte var så klokt att spotta efter svenska män när allt kommer omkring?
Jag vet inte vem som spottar efter svenska män, men inte är det jag. Ta det med dem det gäller.
Det är inte särskilt stor risk att samhället kommer att återgå till vad det var förr. Väl en gång kvinnor kommit ut i arbetslivet och rår om sig själv och har lika rättigheter som män, så kommer inte kvinnor att bli beroende av män i den utsträckning som de var när de inte hade rösträtt och räknades som "myndiga" i lagens mening.
Det är ju rätt begränsande att inte räknas som myndig i olika situationer.
En del kommer att bli hemmafruar om välfärden krackelerar. Antagligen kommer det födas färre barn än det redan gör då en del kvinnor inte kommer vilja vara hemma.
Och de outbildade männen som förr i tiden arbetade i gruvan kommer inte att ha större chans till det nu än då. De kommer inte att få högre status på grund av att välfärden inte existerar.
Jag vet bara inte hur du har tänkt dig att detta ska falla ut. Vad ska du göra med alla arbetslösa invandrare? Familjer och unga män?
Vad ska du göra med alla gamlingar på ålderdomshemmet?
Lärare och sjuksyrror samt läkare kommer att behövas oavsett det är privat eller offentlig sektor så så det är bara formen som varierar.
Sen undrar jag en sak. Om du hade fått till laglig sexhandel i Sverige, fått smälla upp bordeller här och där, hade du varit nöjd då?
Hade dina bekymmer försvunnit?