2019-11-05, 16:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Har någon det rätta telefonnumret till UK-yahoo support?

https://www.contactyahoohelpdesk.com/
Jag har ringt 0044 161 394 1039 som det står här...
och kommer till en engelsk datorröst som säger att jag kommit rätt
men att dom inte är tillgängliga just nu och att jag ska
lämna mitt nummer för att bli uppringt vilket jag inte gör....

Man kan undra hur jag skulle uppge mitt mobilnummer så
att det blir korrekt nummer ur deras synvinkel? det ska in ett landsnummer
före också?

Men tror ni verkligen det här kan vara rätt support, för
det skulle varit öppet på humana tider kan jag tycka...
Citera
2019-11-05, 16:07
Bannlyst
Googla ALDRIG efter "<företag> support". Det du riskerar att göra är att självmant ringa upp dessa "indiska scammers" istället för att låta dom ringa upp dig.

Här har du Yahoos hjälpsidor: https://productcentral.yahoo.com/pro...acqnav00000001

Hur hittar du hjälpsidorna på valfri sajt? Leta i övre vänster/höger hörn och undre vänster/höger hörn efter texten "Help" eller "Contact". Googla ALDRIG. Seriösa företag eller hemsidor har kontaktinfo och hjälpsidor på samma domän som deras vanliga sajt, d.v.s. du ska inte lämna Facebook.com för att komma till Facebooks hjälpsidor. yahoo.com och yahoohelpdesk.com är två olika sajter och kan ha två helt olika ägare. Var försiktig på internet.

Om du ska lämna ditt nummer någonstans och ditt nummer är t.ex. 070 123 1231, då skriver du: 0046701231231
Citat:
00 = +
46 = Sverige
70 = 070 utan inledande nolla
1231231 = telefonnummer

Edit: Den som registrerat domänen "contactyahoohelpdesk.com" heter:
Citat:
Name: call2 Customer
Organization: N/A
Address: A-45
City: meerut
State / Province: Uttar Pradesh
Postal Code: 201301
Country: IN (INDIA)
Phone: +91.9897976985

Så... hoppas att du faktiskt inte lämnade ditt nummer. :P
Senast redigerad av Toalettborsten 2019-11-05 kl. 16:12.
Citera
2019-11-05, 16:48
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Googla ALDRIG efter "<företag> support". Det du riskerar att göra är att självmant ringa upp dessa "indiska scammers" istället för att låta dom ringa upp dig.

Här har du Yahoos hjälpsidor: https://productcentral.yahoo.com/pro...acqnav00000001

Hur hittar du hjälpsidorna på valfri sajt? Leta i övre vänster/höger hörn och undre vänster/höger hörn efter texten "Help" eller "Contact". Googla ALDRIG. Seriösa företag eller hemsidor har kontaktinfo och hjälpsidor på samma domän som deras vanliga sajt, d.v.s. du ska inte lämna Facebook.com för att komma till Facebooks hjälpsidor. yahoo.com och yahoohelpdesk.com är två olika sajter och kan ha två helt olika ägare. Var försiktig på internet.

Om du ska lämna ditt nummer någonstans och ditt nummer är t.ex. 070 123 1231, då skriver du: 0046701231231

Se där!, den här pottsorken
satt i Manchester enligt min telefon, jag busringde två gånger totalt....

Jävla tur att jag var så frispråkig i den här tråden istället då...eller så hade jag härnäst lämnat mitt nummer....så tack för den nödvändiga kastreringen

Dom officiella sidorna är inte översiktliga nog åt mig varför man tar till google...och där finner man svaren där folk frågar samma sak, så vi kan räkna med att rätt så många har ringt & snackat snusk med Uttar Pradesh

Angående din rättlänkning

https://productcentral.yahoo.com/pro...acqnav00000001
Or call 800-305-7664 to order.

Ska jag tolka det som att det bara är gratis att ringa om jag bestämmer ett premium-konto?
Det måste väl gå att ringa det där numret för att få gratis teknisk support, verkar så..mend et där numret går väl till USA istället?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-05 kl. 16:58.
Citera
2019-11-05, 16:59
Medlem
Enmansdemos avatar
Det där numret går till USA va? varför tydliggörs inte detta

1 är landsnummer till USA
För att ringa till USA slår du utlandsprefixet (i Sverige 00) följt av landsnumret 1 och därefter telefonnumret till den du ska ringa upp.

Gäller detta även vid mobiltelefon?
"001" 800-305-7664
jag prövar
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-05 kl. 17:02.
Citera
2019-11-05, 17:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:

Jag nådde USA och kastade 9 minuters av pengar i Atlanten med att prata med en riktig Indier....vad annars, och han konstaterade att inget fanns att göra eftersom jag ringde från Sverige och att Sverige inte har någon egen support,

men det var det värt nu kan jag gå vidare...
Citera
2019-11-05, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag nådde USA och kastade 9 minuters av pengar i Atlanten med att prata med en riktig Indier....vad annars, och han konstaterade att inget fanns att göra eftersom jag ringde från Sverige och att Sverige inte har någon egen support,

men det var det värt nu kan jag gå vidare...
Vad behövde du hjälp med då? Kanske vi kan hjälpa dig?
Citera
2019-11-05, 20:06
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Vad behövde du hjälp med då? Kanske vi kan hjälpa dig?
Det tror jag inte tyvärr, det ser jävligt mörkt ut.....en Mozilla crash har deletat
ett öppet Yahoo utkast, jag jobbade på och det återfinns inte i papperskorgen

Inte ens att skicka in ett request här gav något resultat
https://help.yahoo.com/kb/SLN2552.html
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-11-05 kl. 20:15.
Citera
2019-11-06, 11:42
Bannlyst
Citat:
Det tror jag inte tyvärr, det ser jävligt mörkt ut.....en Mozilla crash har deletat
ett öppet Yahoo utkast, jag jobbade på och det återfinns inte i papperskorgen

Inte ens att skicka in ett request här gav något resultat
https://help.yahoo.com/kb/SLN2552.html
Aha, då borde du ju leta i den lokala datorn och inte hos Yahoo om den inte finns där. Lättast blir nog att skriva om det.
Citera
2019-11-06, 12:52
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Aha, då borde du ju leta i den lokala datorn och inte hos Yahoo om den inte finns där. Lättast blir nog att skriva om det.
Varför ska jag leta i den lokala datorn? man skriver utkast inne i Yahoo
Citera
2019-11-06, 12:55
Bannlyst
Citat:
Varför ska jag leta i den lokala datorn? man skriver utkast inne i Yahoo
Det kan finnas information i din %temp%-mapp. Jag rekommenderar att du öppnar PowerShell som administratör, skriv:
Citat:
cat C:\Users\Namn\AppData\Local\Temp\* | findstr "<mening>"

Ersätt "Namn" med din dators användarnamn samt <mening> med något som du vet stod i utkastet.
Citera
2019-11-07, 16:20
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Det kan finnas information i din %temp%-mapp. Jag rekommenderar att du öppnar PowerShell som administratör, skriv:

Ersätt "Namn" med din dators användarnamn samt <mening> med något som du vet stod i utkastet.
Jag har nu lyckats kopia vad jag skrivit hittills i PowerShell..ett program jag aldrig använt förr

Jag har fetmarkerat det jag tror kan ev vara skrivfel från min sida? du får avgöra?...eller så hittade den ingenting på min sökning.....

PS C:\Windows\system32> cd..
PS C:\Windows> cd..
PS C:\> cat C:\Users\Farbror Njut\Local\Temp\* | findstr "<Per mode>"

Citat:
Get-Content : A positional parameter cannot be found that accepts argument 'Njut\Local\Temp\*'.
At line:1 char:4

+ cat <<<< C:\Users\Farbror Njut\Local\Temp\* | findstr "<Per mode>"
+ CategoryInfo : InvalidArgument: ( [Get-Content], ParameterBindingException
+ FullyQualifiedErrorId : PositionalParameterNotFound,Microsoft.PowerShell.C ommands.GetContentCommand
Citera
2019-11-09, 13:36
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:

Halååååååååååååååååååååå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in