Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Och så lägger man skulden för sitt eget beteende på andra igen.
Jag tror att jag behöver vara väldigt tydlig med en sak här.
Jag anser inte att någon människa är skyldig någon annan någonting bara för att den är av ett visst kön.
Jag ser inte på livet som att någon annan finns till för att tillfredsställa mig. Det är alltså inte någon annans uppgift att vara mig till lags.
Så när du skriver att kvinnor får förbättra sina utseenden om inte män ska köpa sex så tänker jag två saker:
1. Helt orimligt att lägga skuld på andra människor för beslut man själv tar
2. Vi resonerar så extremt olika och har nog väldigt olika syn på människan och vad man kan förvänta sig av andra
Jag vet inte om det är typiskt manligt att ha uppfostrats i någon föreställning om att andra människor finns till för att behaga en själv. Du är inte den första man som resonerar i dessa banor.
Hur fick du det jag skrev till att jag lägger skulden på andra och att jag anser andra vara skyldig mig något?
Såhär:
Jag anser inte att kvinnor är skyldig mig någonting eller ska vara mig till lags. Men om det inte finns några kvinnor som erbjuder det jag vill ha gratis, så kommer jag söka mig till de kvinnor som erbjuder mig det jag vill ha mot betalning. Jag kräver inte att det ska finnas kvinnor som gör det, men nu är det så att det finns, och då kommer jag söka mig till dem.
Om du tror att jag tycker att andra människor finns till för att behaga mig har du missuppfattat mig rejält. Jag resonerar inte alls i dessa banor.
Kvinnor får se ut hur de vill, avvisa och neka mig hur mycket de vill, men de ska inte klaga eller bli förvånade om jag då ser till att bli sexuellt tillfredsställd på annat sätt.