2019-11-05, 12:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men du kan inte veta om ökningen berodde på att det blev lagligt. Det finns 100 andra förklaringar,

a) mindre stigma att rapportera att man köper sex.

b) mindre civilt sex.

c) att normerna kring acceptabelt sexuellt beteende ändrats.

2) 30% av männen under 30 rapporterar att de är incel. Vad vill du göra åt det?

Jaja, vilka är dessa 100 andra förklaringar då?
Citera
2019-11-05, 12:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är inte bara män som ser ut så som saknar ett sexliv.

Men, det spelar ingen roll. Män kan välja att köpa sex istället för att förbättra sina utseenden. Som sagt, vill ni inte att män går till prostituerade får ni steppa upp själva, det är inte svårare än så.

Och så lägger man skulden för sitt eget beteende på andra igen.

Jag tror att jag behöver vara väldigt tydlig med en sak här.
Jag anser inte att någon människa är skyldig någon annan någonting bara för att den är av ett visst kön.
Jag ser inte på livet som att någon annan finns till för att tillfredsställa mig. Det är alltså inte någon annans uppgift att vara mig till lags.
Så när du skriver att kvinnor får förbättra sina utseenden om inte män ska köpa sex så tänker jag två saker:

1. Helt orimligt att lägga skuld på andra människor för beslut man själv tar

2. Vi resonerar så extremt olika och har nog väldigt olika syn på människan och vad man kan förvänta sig av andra

Jag vet inte om det är typiskt manligt att ha uppfostrats i någon föreställning om att andra människor finns till för att behaga en själv. Du är inte den första man som resonerar i dessa banor.
Citera
2019-11-05, 12:21
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Det tror du ja😂
Tror du att inte män ser igenom fejken?
Jag tror som en del andra redan sagt att de bara inte bryr sig utan spelar med.
De har ju fått sitt.
Citera
2019-11-05, 12:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är det bara det att det har rapporterats att det ökade i både Tyskland och Holland. Så jag vet faktiskt inte vad du babblar om.

Även om det mot förmodan skulle vara så att sexhandeln skulle öka, vad är problemet så länge det handlar om samtyckande och vuxna? Vi kan ju se att sexarbetare lider pina under repressiv lagstiftning, i exempelvis Sverige.

Dessutom pratar du strunt hela tiden, och det faktum att du motsätter dig bordeller visar med önskvärd tydlighet att du inte bryr dig ett endaste dugg om sexarbetares säkerhet.
Citera
2019-11-05, 12:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Om män attraherar en kvinna beror på kvinnan inte på männen. Jag är attraherad av de flesta män.

2) Ingen man kan få sex utan att betala för sig för kvinnor har inte sex gratis. Förutom ett litet fåtal obv.

3) Många män lever redan utan sex i civila relationer.

Det är därför jag är villig att betala för att få vad jag vill ha.

Utan bordellbesök är livet tråkigt. Det är som att en fet kvinna skulle tvingas äta sallad för resten av livet.

Det ger ett alternativ till feta och fula civila kvinnor.

Nope. Hallickar lever på att ge kvinnor "the hooker experience" som är hårdvaluta bland kvinnor.

1) Alla män i relationer är betabuxers om det inte är kvinnan som försörjer dem.

2) Det är det jag gör. Att åka på sexresor gör mig till en bättre mamma och det är bra för barnen.

Det finns en ganska intressant aspekt i dina inlägg. Du pratar nämligen om att kvinnor är si och så hela tiden, samtidigt som du hävdar att du är annorlunda på samtliga områden.
Hur trovärdigt tycker du att det är?
Citera
2019-11-05, 12:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Även om det mot förmodan skulle vara så att sexhandeln skulle öka, vad är problemet så länge det handlar om samtyckande och vuxna? Vi kan ju se att sexarbetare lider pina under repressiv lagstiftning, i exempelvis Sverige.

Dessutom pratar du strunt hela tiden, och det faktum att du motsätter dig bordeller visar med önskvärd tydlighet att du inte bryr dig ett endaste dugg om sexarbetares säkerhet.

Nä men det är en annan fråga, alltså hur det skulle påverka samhället. Det diskuterar jag gärna om du klarar av att hålla en viss nivå på samtalet.
Men, det förändrar inte det faktum att du börjar med att säga att mina påståenden är strunt vilket de naturligtvis inte är.
Fokusera!
Citera
2019-11-05, 12:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nä men det är en annan fråga, alltså hur det skulle påverka samhället. Det diskuterar jag gärna om du klarar av att hålla en viss nivå på samtalet.
Men, det förändrar inte det faktum att du börjar med att säga att mina påståenden är strunt vilket de naturligtvis inte är.
Fokusera!

Hur påverkar det samhället med sexlösa män som går runt som tickande bomber? Nej, alla män blir inte så, men det räcker med några tusen för att det ska få allvarliga konsekvenser för samhället och kvinnors säkerhet. Jag har redan bevisat att laglig sexhandel kan minska antalet våldtäkter med cirka 30-40 %.

Så kom inte och snacka med mig om att du bryr dig om samhällskonsekvenser. Det enda du fruktar är att din lilla torrfitta inte ska kunna locka män att kasta pengar och presenter över dig. Bortskämda och odrägliga jäntslyna.
Citera
2019-11-05, 12:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Klart han inte ägt någon xbox eftersom han inte har egna pengar du har däremot berättat att han ägnar dina dagar åt spel och träning.
Finns sådana tröjor fortfarande att köpa

Nej det är dina fantasier. Sluta projicera.

Citat:
Jaja, vilka är dessa 100 andra förklaringar då?

1) Fetma epidemin bland kvinnor

2) Feminism

3) Falskanmälnings-kultur

4) #metoo

5) Sämre social skills bland män och kvinnor

6) Färre relationer

7) Ändrad syn på sex med civila

8) Risken för mobbning i sociala medier

9) Större krav på sexpartners och sexuella upplevelser

10) Mer instant gratification kultur

Citat:
Så när du skriver att kvinnor får förbättra sina utseenden om inte män ska köpa sex så tänker jag två saker:

1. Helt orimligt att lägga skuld på andra människor för beslut man själv tar

2. Vi resonerar så extremt olika och har nog väldigt olika syn på människan och vad man kan förvänta sig av andra

Jag vet inte om det är typiskt manligt att ha uppfostrats i någon föreställning om att andra människor finns till för att behaga en själv. Du är inte den första man som resonerar i dessa banor.

1) Män har samma rätt att ställa krav på sina partners som kvinnor har.

2) Är det fel av kvinnor att kräva att män ska ha jobb för att kvinnor ska ha sex och relationer med dem?

3) De flesta män vill ha en kvinna som är attraktiv. Civila kvinnor vill ha mäns resurser utan att behöva göra sig attraktiva.

4) Då väljer män att spendera sina pengar på kvinnor som ger dem det som de vill ha.

Citat:
Det finns en ganska intressant aspekt i dina inlägg. Du pratar nämligen om att kvinnor är si och så hela tiden, samtidigt som du hävdar att du är annorlunda på samtliga områden.
Hur trovärdigt tycker du att det är?

Jag är en Pick Me girl, it's a thing, 3 Reasons Why “Pick Mes” Are The Worst

Citat:
You know those memes of couples where the woman is pulling way more than her fair share of the load in a relationship? She cooks his dinner to order every night, she washes his hair and clips his toe nails, she irons his underwear, and she pays all of his bills (even though he’s capable of doing so on his own). And she does it all in perfectly coiffed hair and stilettos so that she can be as appealing to him as possible at all times. Then she brags about all of her sacrifices while questioning how other women could allow themselves to be so lax in their relationship duties. Some people have modeled their love lives after these examples, and the overworked woman is most assuredly a Pick Me.

A Pick Me never requires much of a man before she places him on a pedestal. As such, all a guy needs to do is just show her a little bit of attention to be crowned a king in her eyes. There are enough women doing this that some men genuinely expect the same type of treatment from every woman that they’re interested in.
Citera
2019-11-05, 12:47
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han inbillar sig att hans ståndaktighet inte leder till fejk utan till äkta reaktioner
Ja såklart. Och det vet ju sexarbetare, att boosta torskens ego är lönsamt.
Citera
2019-11-05, 12:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du bär på mycket hat.
Får jag föreslå att du gör något konstruktivt av det?
Flytta till Tyskland, till exempel?
Eller annat land där prostitition är tillåtet och kvinnor är mycket bättre.

Ja, jag bär på enormt mycket förakt mot svenska kvinnor. Den känslan är helt befogad. Förakt är inte bara destruktivt, det kan också vara konstruktivt.

Jag drivs inte av en vilja att hitta en bra kvinna att gifta mig med, det har jag redan. Jag drivs heller inte av en vilja att bo i ett land bara för att kunna köpa sex lagligt där (även om det vore en liten del av kalkylen). Däremot drivs jag av principer. Den svenska kvinnan förstör allt som byggts upp under generationer, och det tänker jag och många med mig inte tolerera.

Synen på sexhandel är bara en liten del av ekvationen. Kan man inte låta samtyckande och vuxna knulla ifred från staten, så är man också kapabel till vilka totalitära metoder som helst. Sexhandeln är därför en viktig symbolfråga.

En annan sak som driver mig är att jag ser hur unga killar spottas på och diskrimineras av stat, media och samhälle. Jag som vuxen man kan klara det, men man drar sig inte ens för att ge sig på småpojkar. Denna utveckling drivs framförallt av kvinnor, som röstar i stor utsträckning för landets undergång. Nu får det fan i mig vara nog!

Vill svenska kvinnor ha krig med landets män så kommer de att få det. Det lär visa sig vem som kommer ut som vinnare och vem som kommer ut som förlorare i slutändan...
Citera
2019-11-05, 12:48
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Tror du att inte män ser igenom fejken?
Jag tror som en del andra redan sagt att de bara inte bryr sig utan spelar med.
De har ju fått sitt.
Nej det tror jag faktiskt inte att de gör. Finns torskar som enbart vill utföra cunnilingus där deras största turn on är att sexarbetaren "kommer".

så kan det säkert vara men då är det ett rätt uselt hållet argument för avkriminalisering.
Citera
2019-11-05, 12:55
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej det tror jag faktiskt inte att de gör. Finns torskar som enbart vill utföra cunnilingus där deras största turn on är att sexarbetaren "kommer".

så kan det säkert vara men då är det ett rätt uselt hållet argument för avkriminalisering.
Jag har långt ifrån lika stor erfarenhet av torskar som du, märker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in