Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Trams. Frågorna är väl fortfarande legitima oavsett inspelningsmetod? Jag (och säkert många fler) vill veta svaren på frågorna hon duckade för. Hon är väl inte helig, det lilla livet?

Greta är en stark fin tjej som arbetar för det hon brinner för, klimathotet.
Hon har rejäla kunskaper i ämnet.
Uttryck som ”det lilla livet” är förminskande o mycket lågt! Dessutom förnedrande. Behöver inte fråga mig om din, o många med dig, kvinnosyn.
2019-11-05, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den kända fysikern Lawrence Krauss håller inte med Sonnenwende. Han berömmer Greta och är väldigt imponerad av Greta. Han tycker också att det Greta gör är bra:

Jag antar att det trumfar Sonnenwendes kritik tusen gånger om?
Du menar att det räcker att en fysiker tycker att Greta™ är bra? Tänk om vi skeptiker skulle använda samma debatteknik som klimathotarna? Då skulle vi påpeka att Krauss är anklagad för sexuella trakasserier och att de anklagelserna då bör smetas ut på alla klimathotare. Men vi håller en betydligt högre nivå än så. Vetenskapliga spörsmål avhandlas genom att kritiskt granska teorier och empiriska data. Vilka eller hur många som tycker ditt eller datt är fullständigt irrelevant. Inte ens om siffran 97% vore korrekt (det är den inte) skulle den vara relevant. Endast vetenskapliga analfabeter hänvisar till påstådd konsensus.
2019-11-05, 14:15
Medlem
Först säger journalisten att Greta talar om att hon har mental illness. Och det är ju sant, Greta talade om OCD and depression. Autism är ju en funktionsnedsättning dock.

Så vad de alla runt Greta och Greta själv duckade kring var om det verkligen var rätt att ett barn med dessa problem ska åka land och rike runt. Som om de på något sätt vet med sig att man utsätter Greta för stora faror. För de inser de ju förstås.

En annan sak är ju att det inte satsas på något projekt. Det är mest shower utan förslag på lösningar. Rätt meningslös alltså.
2019-11-05, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Hon har rejäla kunskaper i ämnet

Tvivlar jag starkt på eller vilka skulle dessa kunskaper vara?

Varför skulle förhöjda halter av koldioxid, vi snackar miljondelar per kubikmeter luft, vara till ondo på något sätt? Koldioxidhalten i luft är ju lika lite konstant den som klimatet är stabilt.
2019-11-05, 14:51
Medlem
falconer8s avatar
Lugn! Snart är hypen över och Greta är bortglömd.
Så alla ni i Gretasekten får finna någon annan att följa.
Vilket dåligt självförtroende & torftigt liv man måste ha om man följer en 16-åring som saknar kunskaper i ämnet!

Vad gjorde ni innan Greta var känd? Ni är samma typ av jagsvaga individer som går med i Livets ord, Scientologerna och andra bedragare till sekter. Har ni för tråkigt sedan när hypen är över, så hör av er till mig! Jag har ett par broar att sälja till er!
2019-11-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Lugn! Snart är hypen över och Greta är bortglömd.
Så alla ni i Gretasekten får finna någon annan att följa.
Vilket dåligt självförtroende & torftigt liv man måste ha om man följer en 16-åring som saknar kunskaper i ämnet!

Vad gjorde ni innan Greta var känd? Ni är samma typ av jagsvaga individer som går med i Livets ord, Scientologerna och andra bedragare till sekter. Har ni för tråkigt sedan när hypen är över, så hör av er till mig! Jag har ett par broar att sälja till er!
Med tanka på att du har 17 inlägg i tråden tycks du vara en an Gretas flitigaste följare, gratulerar!Vem ska Du följa när hypen är över?
2019-11-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Haha, roliga kommentarer i den där tweeten. Allt på grund av Greta naturligtvis.

Vad säger Greta om hans samling av bränsleslukande fordon?

Arnold "The Thunminator"
2019-11-05, 15:15
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Först säger journalisten att Greta talar om att hon har mental illness. Och det är ju sant, Greta talade om OCD and depression. Autism är ju en funktionsnedsättning dock.

Så vad de alla runt Greta och Greta själv duckade kring var om det verkligen var rätt att ett barn med dessa problem ska åka land och rike runt. Som om de på något sätt vet med sig att man utsätter Greta för stora faror. För de inser de ju förstås.

En annan sak är ju att det inte satsas på något projekt. Det är mest shower utan förslag på lösningar. Rätt meningslös alltså.

Greta har lyft fram för att påverka unga att rösta rätt i valet 2020. Det är inget sammanträffande att globalisterna oroar sig för att den stora grupp förstagångsväljarna som nu får rösta kan välja mer konservativa alternativ i jämförelse med millennials. Det har talats om att genz som växt upp i finanskrisens spår är mer konservativa än föregående generation.

Det gick inte så bra att använda sig av David Hogg och gun control för att väcka debatt och vända opinion. En 16årig tjej med diagnos som oroar sig för världens undergång är mer sympatisk och lättare att röra upp engagemang. Alla generationer av unga tror att deras är den sista generationen innan mänskligheten går under.
2019-11-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Greta har lyft fram för att påverka unga att rösta rätt i valet 2020. Det är inget sammanträffande att globalisterna oroar sig för att den stora grupp förstagångsväljarna som nu får rösta kan välja mer konservativa alternativ i jämförelse med millennials. Det har talats om att genz som växt upp i finanskrisens spår är mer konservativa än föregående generation.

Det gick inte så bra att använda sig av David Hogg och gun control för att väcka debatt och vända opinion. En 16årig tjej med diagnos som oroar sig för världens undergång är mer sympatisk och lättare att röra upp engagemang. Alla generationer av unga tror att deras är den sista generationen innan mänskligheten går under.

Visst, Greta är inte problemet, utan ett symptom på ett problem. Det verkar inte finnas någon kraft där man bemöter miljöproblem som finns på ett adekvat sätt och där lösningar diskuteras. Man kan inte kräva att Greta ska ha en perfekt lösning på allting, och därför bör hon inte ta plats heller. För hon erbjuder inte ens en dellösning.

Greta fördummar folk. Greta är förmodligen inte medveten om det då hon säkerligen är fullt övertygad om sin egen förträfflighet. Att unga har henne som förebild är inte bra. Det handlar om att vara arg på vuxna, att strejka. Vad ska det vara bra för?
2019-11-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Håller med dig om att han inte tycks presentera sig ordentligt med ”mitt namn är xx, jag kommer från tidningen yy (av några svenska Flashbackläsare kallad för nazistisk, Btw) och undrar om jag får ställa några frågor?”

Vi kan tycka att det är obehagligt. Men:

Det är en hård värld därute. Fråga t.ex Jimmie Åkesson vad han och hans familj har blivit utsatta för i form av mordhot, äggkastning och personliga angrepp och anklagelser av alla möjliga slag.

Greta utmanar också etablissemanget och anklagar dem för att PEOPLE ARE DYING och för att de bara tänker på ETERNAL ECONOMIC GROWTH. (Samma ekonomiska framgångssaga som gjorde att hon kunde resa med en avancerad fossilfri båt över Atlanten, eller låter hennes familj leva ett övre medelklassliv med en ensamförsörjare som sjunger lite konserter, som ger Greta gratis skolgång och utbildning.)

Om Greta fick bestämma skulle 10 000-tals av journalistens landsmän förlora sin hela försörjning. Vad bryr sig en ångeststyrd och irrationell 16-åring om det?

Men hon, du och några till tycker det är självklart att alla bara ska gulla med henne och klappa henne på axeln. Hon är ju bara ett barn! Hon vill ju bara rädda planeten! Hon säger ju bara vad 97 % av forskarna säger!” (Jaså? Har du kollat upp den siffran?)

Journalisten, lika egoistisk som Greta själv, ville göra ett scoop. Han lyckades.

På något sätt tycker jag det är sunt med en journalist som han. Och i takt med att Greta blir äldre så lär det komma tuffare frågor för henne. Då kommer det inte funka med att hota med polis. Eller att stänga ute journalisterna, som hon gjorde på FFF-mötet i Lausanne. Kanske inte så smart att göra sig ovän med journalistkåren... Alla kan ju inte producera fredagsmys som Skavlan. En del vill faktiskt ”gräva”.

Väl rutet mamsen!
Sådan journalistik skulle applåderas om den riktades mot vem som helst annan uppkäftig mediakändis, men St Greta ska beskyddas och tas i med silkesvantar.
Oavsett hur hon gapar, skriker och med förvridna anletsdrag hotar en hel värld av makthavare samt skrämmer livet ur barn och ungdomar.
”People are DYING! Entire ecosystems are COLLAPSING. HOW DAAAAAARE YOU??!!” (sob sob, for extra drama)
2019-11-05, 15:43
Medlem
wwrs avatar
Hon har tydligen träffat Arnold igen. Inte ett ord växlades om "Teslan" han sades ha fixat och hon "åkt runt i USA med", vad jag kunde se.

Arnolds fanbase var inte så imponerade av att han träffade Greta. “More proof the only man left in Hollywood is Clint Eastwood,” wrote another on a MailOnline story about the meeting.
2019-11-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil

Både OCD och depression är störningar, inte sjukdomar. De har sina ursprung i omgivningen, inte i hjärnan i sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in