Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Både OCD och depression är störningar, inte sjukdomar. De har sina ursprung i omgivningen, inte i hjärnan i sig.

Illness kan mena mycket, till exempel åkomma. Vilket fall som helst är det helt oansvarigt att hålla på så här med Greta.

Sen vet jag inte vad du menar att hjärnan inte är inblandad i åkommor eller sjukdomar?
2019-11-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Illness kan mena mycket, till exempel åkomma. Vilket fall som helst är det helt oansvarigt att hålla på så här med Greta.

Sen vet jag inte vad du menar att hjärnan inte är inblandad i åkommor eller sjukdomar?

Nej, det engelska ordet för störning är "disorder", vilket D:et i OCD för övrigt står för.
2019-11-05, 16:46
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Med tanka på att du har 17 inlägg i tråden tycks du vara en an Gretas flitigaste följare, gratulerar!Vem ska Du följa när hypen är över?

17 fjuttiga inlägg på en tråd som varit aktiv i många månader! Det var inte mycket! Och hur många av dom inläggen har hyllat er profet? Noll! Att kritisera en person är inte samma sak som " följa" den som ni sektmedlemar gör! Om du inte vet skillnaden och/ eller har problem med läskunnigheten!
2019-11-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Nej, det engelska ordet för störning är "disorder", vilket D:et i OCD för övrigt står för.

Hindrar ju inte att man kallar dylikt för åskommor eller något annat ord. Eller menar du att journalisten är psykiatriker också som pratar om exakta åkommor i form av konstaterade kriterier?

Greta har problem, hon har själv beskrivit sig som självmordsbenägen och med de problem hon har bör hon ju inte fara runt så här.
2019-11-05, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Hindrar ju inte att man kallar dylikt för åskommor eller något annat ord. Eller menar du att journalisten är psykiatriker också som pratar om exakta åkommor i form av konstaterade kriterier?

Greta har problem, hon har själv beskrivit sig som självmordsbenägen och med de problem hon har bör hon ju inte fara runt så här.

Åkomma på engelska heter "ailment". Man behöver inte vara psykiatriker för att förstå att störningar är störningar, och sjukdomar är sjukdomar.

Skulle någon vuxen människa kalla en benfraktur för en "sjukdom", bara för att den inte är läkare? Nej eller hur, vettiga människor förstår att en benfraktur inte är en sjukdom.
2019-11-05, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
17 fjuttiga inlägg på en tråd som varit aktiv i många månader! Det var inte mycket! Och hur många av dom inläggen har hyllat er profet? Noll! Att kritisera en person är inte samma sak som " följa" den som ni sektmedlemar gör! Om du inte vet skillnaden och/ eller har problem med läskunnigheten!
Hur kan man kritisera något man inte följer eller känner till? Låter stenkorkat!
2019-11-05, 17:35
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Hur kan man kritisera något man inte följer eller känner till? Låter stenkorkat!

Hur har vi det med läsförståelsen igen? Du kanske noterade att jag skrev citationstecken på ordet FÖLJER?

Om inte: Skaffa glasögon & återuppta SFI-kursen! Att man skriver ytterst sporadiskt i en tråd, när man dessutom är högst kritisk mot trådens huvudperson är inte samma sak som det du svamlar om!
Var skriver jag att jag inte känner till Greta Thunberg?
2019-11-05, 17:39
Medlem
Citat:

Krävs knappast någon större insats för att förstå konceptet.
2019-11-05, 18:04
Medlem
Citat:
Hur har vi det med läsförståelsen igen? Du kanske noterade att jag skrev citationstecken på ordet FÖLJER?

Om inte: Skaffa glasögon & återuppta SFI-kursen! Att man skriver ytterst sporadiskt i en tråd, när man dessutom är högst kritisk mot trådens huvudperson är inte samma sak som det du svamlar om!
Var skriver jag att jag inte känner till Greta Thunberg?
Alltså följer du hennes görande och låtande! Alternativt jamsar du bara med resten av de gretahatande skinnhissfantomerna.
2019-11-05, 18:54
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Alltså följer du hennes görande och låtande! Alternativt jamsar du bara med resten av de gretahatande skinnhissfantomerna.

" Skinnhissfantomerna" Intressanta ord man lär sig på SFI nu för tiden! Sen att man " hatar" något/ någon bara för att man är kritiskt till det, den logiken får bara ni vänsterblivna troll ihop i era våtaste drömmar!
2019-11-05, 19:11
Medlem
Citat:
" Skinnhissfantomerna" Intressanta ord man lär sig på SFI nu för tiden! Sen att man " hatar" något/ någon bara för att man är kritiskt till det, den logiken får bara ni vänsterblivna troll ihop i era våtaste drömmar!
Vänsterbliven är jag inte. Har röstat SD så länge partiet existerat, inte desto mindre förbehåller jag mig rätten att stå utanför pöbeln som tävlar om att bryta staven över en 16-årig tjej.
2019-11-05, 19:27
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Vänsterbliven är jag inte. Har röstat SD så länge partiet existerat, inte desto mindre förbehåller jag mig rätten att stå utanför pöbeln som tävlar om att bryta staven över en 16-årig tjej.

" Bryta staven" Så du sällar dig till de svagsinta som anser att all kritik är hat? Bara för att hon är 16 år? För att hon är funktionsnedsatt? Ledsen! Men sticker man ut hakan så får man vara beredd på kritik och debatt!

Annars får man ägna sig åt något annat. Dreja krukor kanske? Då sväljer du vänsterns bete med hull och hår & t.o.m sänket! Alla ska tåla kritik, och utan att det ska klassas som " hat". Annars kan vi byta ut alla yrkespolitiker mot barn med bokstavskombinationer!
Det skulle väl vänstern älska!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in