2019-11-05, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor oppfatter du det som interessant ?
Jag tycker att det är intressant, eftersom många tror, ​​efter att polisen har ändrat huvudhypotesen till "dråp, fingrad som kidnappning", att det är uteslutet att fallet kan handla om "en kidnappning som gick fel".
Jag tror att uttalandet i Åsted Norge, antydar att den nya huvudhypotesen har en mer komplicerad bild.
Det kan fortfarande vara ett planerat mord/drap, t.ex. kan motivet vara hämd eller för att mörka annan organiserad brottslighet, men jag tror inte att polisen misstänker TH, i vilket fall borde han varit häktad, på grund av faran för att MGM skulle kunna begå självmord.
Senast redigerad av Havhest 2019-11-05 kl. 13:27.
Citera
2019-11-05, 13:05
Medlem
Jeg fant detaljer om Letviks oppringning til TH (noe som jeg og en annen tok opp her for en tid tilbake) :
"18.01.19– Så ringte jeg Anne-Elisabeth Hagen 9. november og kom rett til mobilsvareren hennes, forteller Rolf Letvik til Aftenposten.
Da forsøkte jeg igjen å kontakte Tom Hagen på fasttelefonen på jobben hans, sier Letvik.
Han vet ikke om det var en ansatt eller en politimann som svarte på Hagens fasttelefon, men oppringingen førte til at han ble innkalt til politiavhør dagen etter.
"
https://www.aftenposten.no/norge/i/ddAPVO/naboer-ringte-anne-elisabeth-hagen-i-dagene-etter-forsvinningen

Tror dere at det noen gang vil komme et svar til familien fra motparten?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-05 kl. 13:15. Anledning: Tillegg
Citera
2019-11-05, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
1)Hvis man har tatt valget og bestemt seg, og var lykkelig med det, ville ikke det tilsi at det skulle skje ganske fort etter en dårlig periode?

2) At det skulle tilsi en markant endring, og en viss ro i personen, til forskjell fra en turbulent situasjon i forkant?
1) Ikke bestandig. Jeg har hørt om flere som planla selvmord i lang tid (dette kom frem etter at de var døde) og at de hadde prosjekter som de var opptatt med å få gjort ferdig før de begikk selvmord.

2) Ikke alle viser frem hvordan de egentlig har det hverken når de har det vondt eller når de ikke har det vondt.

Jeg har ingen tro på at denne saken dreier seg om selvmord.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-05 kl. 13:40.
Citera
2019-11-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
1) Ikke bestandig. Jeg har hørt om flere som planla selvmord i lang tid (dette kom frem etter at de var døde) og at de hadde prosjekter som de var opptatt med å få gjort ferdig før de begikk selvmord.

2) Ikke alle viser frem hvordan de egentlig har det hverken når de har det vondt eller når de ikke har det vondt.

Jeg har ingen tro på at denne saken skulle dreie seg om selvmord.

Det er vel ikke selvmord det snakkes om her, men en eventuell tanke om skilsmisse. At hun hadde tatt steget videre, og gledet seg til sitt nye liv. Men jeg tror det er TH som har forandret seg, og gitt AE troen på at de skal få det bedre sammen, skilsmissen ble lagt på hyllen og hun fremsto derfor lykkelig/gladere enn på lenge.
Senast redigerad av agvvv 2019-11-05 kl. 13:43.
Citera
2019-11-05, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hva er din hypotese? Hvem tror du kan stå bak drapet på AE, for så og prøve å kamuflere det som en kidnapping? Hvorfor tror du en venninne meldte AE inn i en facebook-gruppe som informerer om leiligheter til leie i Gjøvik, og det på selveste kvinnedagen 8 mars 2018? Hva tror du er grunnen til at de avhører slekt og venner nå, et år etter forsvinningen, hvis de ikke sirkler inn en i nær familie? Hva tror du ligger til grunn for at Brøske og hans team mener at de vil løse saken innen 2019? Når du ser på politiets pressekonferanser og utspill fra 09.01.19 og til nå, og sammenligner dem med Holden på vegne av TH(familien) sine utspill,hva tenker du da? Tror du politiet tar feil i sin hovedhypotese?
Mitt fetade:
Jag har tänkt att anledningen till att polisen förhör den närmaste kretsen igen, kan vara för att uppdatera minnet. Så att saker inte glömts, eftersom det har varit så länge nu sedan AE försvann.
Citera
2019-11-05, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mitt fetade:
Jag har tänkt att anledningen till att polisen förhör den närmaste kretsen igen, kan vara för att uppdatera minnet. Så att saker inte glömts, eftersom det har varit så länge nu sedan AE försvann.

Men det er visst ikke snakk om nærmeste krets, men perifer krets, slektninger og bekjente fra langt tilbake i tid.
Citera
2019-11-05, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Jeg tolker utsagnet om at hun var lykkelig som at hun endelig har tatt et valg.

Antagelig om å komme seg vekk, flytte og komme seg ut av elendigheten.

Det er helt normalt blant de som begår selvmord at folk ikke skjønner, fordi de syntes ting gikk så mye bedre siste tiden.

Det er etter de har tatt valget og bestemt seg.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis man har tatt valget og bestemt seg, og var lykkelig med det, ville ikke det tilsi at det skulle skje ganske fort etter en dårlig periode?

At det skulle tilsi en markant endring, og en viss ro i personen, til forskjell fra en turbulent situasjon i forkant?

Citat:

Jeg har ingen tro på at denne saken dreier seg om selvmord.

Citat:
Det er vel ikke selvmord det snakkes om her, men en eventuell tanke om skilsmisse. At hun hadde tatt steget videre, og gledet seg til sitt nye liv. Men jeg tror det er TH som har forandret seg, og gitt AE troen på at de skal få det bedre sammen, skilsmissen ble lagt på hyllen og hun fremsto derfor lykkelig/gladere enn på lenge.
Ok. Jeg må ha misforstått det som sto i sitatene fra 960 og Niffy.
Citera
2019-11-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ok. Jeg må ha misforstått det som sto i sitatene fra 960 og Niffy.

Ser sånn ut. Det er vel ingen som tenker selvmord i denne saken. det ble bare vist til at samme psykologi kan ligge til grunn. At man ved et nært forestående valg kan fremstå som lykkelig, over å endelig å tatt steget videre mentalt.
Citera
2019-11-05, 13:58
Avslutad
Citat:
Men det er visst ikke snakk om nærmeste krets, men perifer krets, slektninger og bekjente fra langt tilbake i tid.
Min resonemang är densamma, i förhållande till eventuella upprepade förhör efter så länge, tror jag att orsaken kan vara för att uppdatera minnet.
Citera
2019-11-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Min resonemang är densamma, i förhållande till eventuella upprepade förhör efter så länge, tror jag att orsaken kan vara för att uppdatera minnet.

Minnet om hva?
Citera
2019-11-05, 13:59
Medlem
Citat:

Tror dere at det noen gang vil komme et svar til familien fra motparten?

Ja.En film.
Citera
2019-11-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ser sånn ut. Det er vel ingen som tenker selvmord i denne saken. det ble bare vist til at samme psykologi kan ligge til grunn. At man ved et nært forestående valg kan fremstå som lykkelig, over å endelig å tatt steget videre mentalt.
Takk for korrigeringer!
Det er kanskje mulig at et menneske som begår selvmord, på forhånd har tenkt at det er bedre (av en eller annen grunn) for pårørende å ikke få vite at man selv valgte å dø. I slike tilfeller vil man kanskje ev få det til å se ut som en ulykke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in