Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Her er du inne på noe interessant. Når en person fremstår gladere/lykkeligere enn før, så er det ofte en årsak til det. Og tidvis er det et varsel. Jeg har en hypotese om at de kan ha vært nære et brudd tidlig 2018, tap av en hund kan ha vært medvirkende, samt at de nærmet seg 50 år som ektepar og 70 år på denne jord. Jeg tror AE hadde planer om å flytte. Legger innmeldelsen i Facebook-gruppen til grunn her. Men overraskende nok så har TH hørt på sin kone, ettergitt en del ønsker, og lovet at ting skulle bedre seg. Og hun har sett bedring. Han har involvert henne i jobb, hun fikk en ny valp, det er ikke mange på 70 som anskaffer seg det, en hund krever mye og lever lenge. De ble kanskje mer sosiale. AE fikk håp om et bedre liv på sine eldre dager, og fremsto lykkelig. Men det kan være TH det er interessant å følge med på her, som har forandret seg, plutselig blitt en «mild» og ettergivende ektemann. Kanskje fordi han hadde bestemt seg for noe?
Dette blir bare spekulasjoner. Men i denne saken tror jeg det ligger mye psykologi til grunn.
Hvis det er slik ryktene her inne sier, at han har funnet seg en ny kvinne og det var skilsmisse på gang, må han jo ha vært tidenes største drittsekk som inviterte henne på teater for deretter å drepe henne.
Først vise at alt tilsynelatende er helt normalt, samtidig som alle vet at det er det ikke. Men; jeg kjører på, dreper henne, lager et kidnappingsscenario som politiet sluker rått, selv om alle vet at vi skal skilles.
Det må være den største stormannsgalskapen, hybris, en moderne Peer Gynt, en som gjør akkurat hva han vil, uten tanke for alle mulige konsekvenser.
Er det psykologien i det? At rike mennesker som har jobbet seg opp fra ingenting, føler seg totalt uovervinnelige? Hevet over alle normer og ansvar for de som måtte ha et snev av empati?
En grådighetskultur som får skuespillerne i «Exit» til å blekne, til å ligne barneTV fra 80- tallet, miljøbevegelsen på 90 tallet eller amerikanske politikere på 2000- tallet.
Hva betyr vel et menneskeliv målt opp mot milliarder?