2019-11-05, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Asbjørn Hansen uttrykte også at han mener politiet MÅ ha noe vesentlig mer enn det de har gått ut i media med. Altså noe helt annet enn skospor, strips og brevpapir. Og det har de nok da, siden de er så sikre på løsning.
Jag hoppas att polisen lyckas lösa fallet innan året är slut.

Om det inte är möjligt, hoppas jag att de har t.ex. en fullständig DNA-profil. I så fall tror jag att fallet kommer att lösas förr eller senare.

Något liknande har hänt i Osen/Slengesol-fallet. Dessa fall är fortfarande inte löst, men det ser mycket optimistiskt ut.

Under 2015 hade polisen i Bergen 2 kidnappningsfall där DNA hittades från samma okända GM. Polisen missade då att koppla samman dessa två fall. Nu 2019 blev en polsk man häktad i Bergen. MGM hade avslöjats i samband med ett narkotikabrott i Tyskland. Den tyska polisen hade sedan spårat MGM i DNA-databasen, och fått två träffar i Norge.
Citera
2019-11-05, 02:58
Medlem
Jeg tolker utsagnet om at hun var lykkelig som at hun endelig har tatt et valg.

Antagelig om å komme seg vekk, flytte og komme seg ut av elendigheten.

Det er helt normalt blant de som begår selvmord at folk ikke skjønner, fordi de syntes ting gikk så mye bedre siste tiden.

Det er etter de har tatt valget og bestemt seg.
Citera
2019-11-05, 04:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 960

Det er helt normalt blant de som begår selvmord at folk ikke skjønner, fordi de syntes ting gikk så mye bedre siste tiden.

Hvis man har tatt valget og bestemt seg, og var lykkelig med det, ville ikke det tilsi at det skulle skje ganske fort etter en dårlig periode?

At det skulle tilsi en markant endring, og en viss ro i personen, til forskjell fra en turbulent situasjon i forkant?
Citera
2019-11-05, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Uttrykte meg kanskje litt feil. Om hun gikk på noen faste medikamenter noe som ikke er så uvanlig i den alderen kunne man få et hint om hun var i live den 31.10 om pillene for den dagen var borte. Finnes slike bokser med 7 rom hvor man doserer hele ukens piller så man ikke glemmer ta dem evt ikke skal ta dobbelt en dag.
Så er spørsmålet hvor omstendig GM var med å rigge åstedet og om dette også var med i beregningen.

Ja, man vet jo ikke om hun gikk på medisiner eller ikke.
Vet de røde plastboksene, tror dem kalles dosett, min farfar hadde en slik. Ja, man kan jo få en pekepinn på om når hun var i live. Tabletter tas vel til forskjellige tidpunkt også, så hvis hun brukte f.eks. 4 forskjellige medisiner, så får man jo en viss pekepinn. En slik dosettboks har fem små rom for hver dag tror jeg. Hvis dette var med i beregningen fra GM, så tyder det på at han har kjennskap til en slik boks. Tar vel litt tid å finne en slik boks, og her har dem vel brukt minst mulig tid.
Citera
2019-11-05, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Ikke uvanlig med blodfortynnende eller kolesterol-senkende medisiner for folk i den alderen.

Ikke uvanlig med blodfortynnende og hjertemedisin osv, men når det antydes at Anne snøvlet rundt i gatene med en blanding av Valium, Rivotril og konjakk innabors, slik det har blitt gjordt tidligere, så syntes jeg det blir litt vel mye. Hun er jo ikke engang i stand til å svare for seg..
Citera
2019-11-05, 07:59
Medlem
Citat:

Her er du inne på noe interessant. Når en person fremstår gladere/lykkeligere enn før, så er det ofte en årsak til det. Og tidvis er det et varsel. Jeg har en hypotese om at de kan ha vært nære et brudd tidlig 2018, tap av en hund kan ha vært medvirkende, samt at de nærmet seg 50 år som ektepar og 70 år på denne jord. Jeg tror AE hadde planer om å flytte. Legger innmeldelsen i Facebook-gruppen til grunn her. Men overraskende nok så har TH hørt på sin kone, ettergitt en del ønsker, og lovet at ting skulle bedre seg. Og hun har sett bedring. Han har involvert henne i jobb, hun fikk en ny valp, det er ikke mange på 70 som anskaffer seg det, en hund krever mye og lever lenge. De ble kanskje mer sosiale. AE fikk håp om et bedre liv på sine eldre dager, og fremsto lykkelig. Men det kan være TH det er interessant å følge med på her, som har forandret seg, plutselig blitt en «mild» og ettergivende ektemann. Kanskje fordi han hadde bestemt seg for noe?
Dette blir bare spekulasjoner. Men i denne saken tror jeg det ligger mye psykologi til grunn.
Citera
2019-11-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, man vet jo ikke om hun gikk på medisiner eller ikke.
Vet de røde plastboksene, tror dem kalles dosett, min farfar hadde en slik. Ja, man kan jo få en pekepinn på om når hun var i live. Tabletter tas vel til forskjellige tidpunkt også, så hvis hun brukte f.eks. 4 forskjellige medisiner, så får man jo en viss pekepinn. En slik dosettboks har fem små rom for hver dag tror jeg. Hvis dette var med i beregningen fra GM, så tyder det på at han har kjennskap til en slik boks. Tar vel litt tid å finne en slik boks, og her har dem vel brukt minst mulig tid.

Ja jeg tror slike og lignende detaljer kan være avgjørende for politiet. Ikke dette alene men sett i sammenheng med andre små detaljer. En eller flere ukjente GM skal være ekstremt grundige og ha inngående kjennskap til familien om slikt er tenkt på.
Citera
2019-11-05, 09:24
Medlem
Skattelistene for 2018 er kommet.

Tom Hagen er på 74. plass over Norges rikeste, med en skattemessig formue på 916 millioner kroner.

Citat:
74.
TOM HAGEN Lørenskog, f. 1950
Inntekt: 20 995 490
Formue: 916 721 049
Skatt: 14 294 277

Citat:
Dette viser skattelistene:
Inntekten viser summen av de skattepliktige inntektene minus berettigede fradrag som minstefradrag, renteutgifter, tap på aksjer og andre fradragsberettigede utgifter.

Formuen er den skattemessige verdien av det personen eier, minus gjeld. Tallet er stort sett lavere en den reelle formuen, blant annet fordi boligen man eier og bor i, blir verdsatt til 25 prosent av antatt markedsverdi.

Skattetallet viser hvor mye en person har betalt i skatt i året som gikk.

https://e24.no/naeringsliv/i/zGzk9K/roekke-er-norges-rikeste

Edit
Tar også med denne. På Kapitals liste over Norges 400 rikeste er Tom Hagen oppført på 164. plass i 2018 med en anslått formue på 1,90 milliarder kroner.

Citat:
Det er Tom Hagens aksjeandel på 70 prosent i Elkraft som utgjør den største delen av formuen.

Formuesverdien er sist oppdatert 26. september 2019.

https://kapital.no/people-index/tom-hagen
Senast redigerad av kornblomst 2019-11-05 kl. 09:38. Anledning: Edit
Citera
2019-11-05, 10:37
Medlem
Citat:

Er det noen konkret informasjon som tilsier at hun i det hele tatt har vurdert å gå fra ektemannen, eller er det bare ren fantasi fra din side ?
Citera
2019-11-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Er det noen konkret informasjon som tilsier at hun i det hele tatt har vurdert å gå fra ektemannen, eller er det bare ren fantasi fra din side ?

Hva er din hypotese? Hvem tror du kan stå bak drapet på AE, for så og prøve å kamuflere det som en kidnapping? Hvorfor tror du en venninne meldte AE inn i en facebook-gruppe som informerer om leiligheter til leie i Gjøvik, og det på selveste kvinnedagen 8 mars 2018? Hva tror du er grunnen til at de avhører slekt og venner nå, et år etter forsvinningen, hvis de ikke sirkler inn en i nær familie? Hva tror du ligger til grunn for at Brøske og hans team mener at de vil løse saken innen 2019? Når du ser på politiets pressekonferanser og utspill fra 09.01.19 og til nå, og sammenligner dem med Holden på vegne av TH(familien) sine utspill,hva tenker du da? Tror du politiet tar feil i sin hovedhypotese?
Citera
2019-11-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Her er du inne på noe interessant. Når en person fremstår gladere/lykkeligere enn før, så er det ofte en årsak til det. Og tidvis er det et varsel. Jeg har en hypotese om at de kan ha vært nære et brudd tidlig 2018, tap av en hund kan ha vært medvirkende, samt at de nærmet seg 50 år som ektepar og 70 år på denne jord. Jeg tror AE hadde planer om å flytte. Legger innmeldelsen i Facebook-gruppen til grunn her. Men overraskende nok så har TH hørt på sin kone, ettergitt en del ønsker, og lovet at ting skulle bedre seg. Og hun har sett bedring. Han har involvert henne i jobb, hun fikk en ny valp, det er ikke mange på 70 som anskaffer seg det, en hund krever mye og lever lenge. De ble kanskje mer sosiale. AE fikk håp om et bedre liv på sine eldre dager, og fremsto lykkelig. Men det kan være TH det er interessant å følge med på her, som har forandret seg, plutselig blitt en «mild» og ettergivende ektemann. Kanskje fordi han hadde bestemt seg for noe?
Dette blir bare spekulasjoner. Men i denne saken tror jeg det ligger mye psykologi til grunn.

Hvis det er slik ryktene her inne sier, at han har funnet seg en ny kvinne og det var skilsmisse på gang, må han jo ha vært tidenes største drittsekk som inviterte henne på teater for deretter å drepe henne.
Først vise at alt tilsynelatende er helt normalt, samtidig som alle vet at det er det ikke. Men; jeg kjører på, dreper henne, lager et kidnappingsscenario som politiet sluker rått, selv om alle vet at vi skal skilles.
Det må være den største stormannsgalskapen, hybris, en moderne Peer Gynt, en som gjør akkurat hva han vil, uten tanke for alle mulige konsekvenser.
Er det psykologien i det? At rike mennesker som har jobbet seg opp fra ingenting, føler seg totalt uovervinnelige? Hevet over alle normer og ansvar for de som måtte ha et snev av empati?
En grådighetskultur som får skuespillerne i «Exit» til å blekne, til å ligne barneTV fra 80- tallet, miljøbevegelsen på 90 tallet eller amerikanske politikere på 2000- tallet.
Hva betyr vel et menneskeliv målt opp mot milliarder?
Citera
2019-11-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Hvis det er slik ryktene her inne sier, at han har funnet seg en ny kvinne og det var skilsmisse på gang, må han jo ha vært tidenes største drittsekk som inviterte henne på teater for deretter å drepe henne.
Først vise at alt tilsynelatende er helt normalt, samtidig som alle vet at det er det ikke. Men; jeg kjører på, dreper henne, lager et kidnappingsscenario som politiet sluker rått, selv om alle vet at vi skal skilles.
Det må være den største stormannsgalskapen, hybris, en moderne Peer Gynt, en som gjør akkurat hva han vil, uten tanke for alle mulige konsekvenser.
Er det psykologien i det? At rike mennesker som har jobbet seg opp fra ingenting, føler seg totalt uovervinnelige? Hevet over alle normer og ansvar for de som måtte ha et snev av empati?
En grådighetskultur som får skuespillerne i «Exit» til å blekne, til å ligne barneTV fra 80- tallet, miljøbevegelsen på 90 tallet eller amerikanske politikere på 2000- tallet.
Hva betyr vel et menneskeliv målt opp mot milliarder?

Jeg tror ikke det er psykologien som ligger til grunn her, nei. Jeg tror ikke på ryktene om en ny kvinne. Men jeg tror det har mye med kontroll/tap av kontroll å gjøre. Hybris kan være et riktig ord, og jeg tror det er det som vil felle ham. Kidnappings-narrativet rundt ble for spektakulært, han overvurderte sin person, og undervurderte politiet. Dekkhistorien fungerte ikke som den skulle. Jeg legger bakgrunnshistorien vi har fått fra bla Monsen her inne til grunn for mine spekulasjoner. Timbar har også vært svært nær min egen hypotese om personen bak og motiv. Partnerdrap har en sørgelig statistikk. Drap i affekt er kanskje vanligst, men det er ofte en fin linje der. Et drap som planlegges over måneder stiller i en klasse for seg selv. Og jeg vil si dette drapet, og denne planleggingen, stiller i en helt spesiell særklasse. Hvis min hypotese stemmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in