2019-11-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men visst bekänner väl du dig till samma starka tro som t.ex. 'notknapparen' här, dvs. ni som utan att överhuvudtaget kunna ange några rationella skäl anser er ha en sk. personlig övertygelse om att SD är gärningsmannen? Tror du att åklagaren och rådmannen Simpampen-Gustavsson kan vara inne på samma resonemang här?

Du får ta eget ansvar för dina tolkningar. Blanda inte in mig.
Citera
2019-11-05, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
XXX 180324 Skrikarboda https://coord.info/GLV9K6ZN
SPL 180301 Skrikarboda https://coord.info/GLV62ZP2
HAX 180203 Skrikarboda https://coord.info/GLW27CQ3 - Avvikelse; äv. avvikande intro
HTD 180203 Skrikarboda https://coord.info/GLV5D303 - Bildinfo 09.28 - 12.57 - Träningsdagbok: 08.42: https://www.endomondo.com/users/726262/workouts/1065873827 - Duration: 25m:08s - Första loggbilden: 09:28:36 (24 febr sker en längre skidtur).

Ex.vis cachen ”Pärla#2 - Svinön” loggar SPL 4 dgr efter det att utflykten ägt rum - till skillnad från LW: https://coord.info/GC7K16Z - men att han skulle ha loggat Skrikarboda 26 dgr efter SD (vars bildinfo som omväxling stämmer med loggen 180203) förefaller osannolikt. - Lätt att förväxla månad/dag. - Men varför, när det gäller Skrikarboda, har HAX-loggen följt med..? - Var det dags för nytt intro i den vevan?

HTD 180823 XMAS2016-24 Reviewergömman https://coord.info/GLX1WC7K - Något anmärkningsvärd HTD-logg 180823: SD påstår här i en självömkande text (tillsammans med en bild på tio rosor på hans och HD:s 10-åriga bröllopsdag; korrupta bilddata) att han tidigare loggat denna cache.

Det är flera konstigheter med HD/SD:s olika loggar. - Något som också kan ha gjorts, är att kontakta vissa cacheägare för att ta bort eller ändra tid. loggar.

Okej, tack. SD har loggat rätt, men nu undrar jag istället om tjommen SPL och varför Isdrottningen fibblat? Märkligt.
Citera
2019-11-05, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alla dömer inte MH utifrån en blogg som hon skrev under vad som verkar vara en djup depression. Hon är säkert mycket trevlig enligt de som känner henne. När hon är frisk och sitt vanliga jag vill säga. Eller vet du något annat? Känner du henne och vet att hon alltid är elak och otrevlig?
Nu handlade detta om trovärdigheten i Schazz inlägg. Jag bara konstaterade vad hen skrivit vad gäller MH och HD.

Något måste ju vara fel eftersom Schazz konstaterar (i samma inlägg där han tycker/uppfattar att MH är trevlig) att HD hade alibi. Detta har visat sig inte stämma eftersom HD är misstänkt.

Vad gäller MH så känner jag inte henne (ingen annan inblandad heller) men undrar om hon kan ha haft någon kontakt med HD före mordet på LW. Schazz skrev att hon blivit förhörd... vet inte om det stämmer iof.
Citera
2019-11-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på trådens utveckling och att bl.a. ärendet blev oprioriterat hos NFC, locket på under utredningen har dessvärre många initierade postare avtagit.

Glad att du skaffade ett konto. Välkommen!

Tack för dom orden.
Ja det verkar minst sagt vara en rörig historia. Det sorgligaste med alltihopa är att det verkar finnas vissa människor som tycker att det är helt normalt att ta livet av en annan människa.
En 3-barnsmamma är brutalt mördad. Ingen är dömd, tack och lov så finns det ju någon/några starkt misstänkta. Hoppas att det är rätt spår både för de misstänkta och alla anhöriga. Måtte samvetet komma ikapp dessa personer så att sanningen till sist segrar. Stackars alla inblandade barn/ungdomar. Dom måste ha ett rent helvete. Vilken bild på livet och samhället dom har fått. Nej ni. Det behövs mer civilkurage i den här världen. Så istället för att sitta och kasta skit på varandra så kan vi väl försöka att hålla oss till det gemensamma intresset. Att få se rätt man el kvinna fälld för mordet på denna 3-barnsmamma. Så alla som vet mer, stå upp och visa lite medmänsklighet.
Citera
2019-11-05, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Tack för dom orden.
Ja det verkar minst sagt vara en rörig historia. Det sorgligaste med alltihopa är att det verkar finnas vissa människor som tycker att det är helt normalt att ta livet av en annan människa.
En 3-barnsmamma är brutalt mördad. Ingen är dömd, tack och lov så finns det ju någon/några starkt misstänkta. Hoppas att det är rätt spår både för de misstänkta och alla anhöriga. Måtte samvetet komma ikapp dessa personer så att sanningen till sist segrar. Stackars alla inblandade barn/ungdomar. Dom måste ha ett rent helvete. Vilken bild på livet och samhället dom har fått. Nej ni. Det behövs mer civilkurage i den här världen. Så istället för att sitta och kasta skit på varandra så kan vi väl försöka att hålla oss till det gemensamma intresset. Att få se rätt man el kvinna fälld för mordet på denna 3-barnsmamma. Så alla som vet mer, stå upp och visa lite medmänsklighet.

Det hela är tragiskt naturligtvis.Dock mer begripligt numera.
Citera
2019-11-05, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
170705 skapar HD ett eget geokonto. Detta sammanfaller med att Heart of Sweden Geo Tour 2 dras i gång. - När det hela senare avvecklas (början på juli 2018) har LW varit död i en dryg månad.

Vissa loggar (men framför allt loggbilder) från SD:s sida verkar vara förtäckta hot gentemot HD. - Möjligen kan HD veta saker om SD (som hon t.ex. kan ha använt sig av för att driva igenom bodelningsavtalet, även om nämnda avtal mer synes hålla ev. fordringsägare borta). - Sett ur en sådan synvinkel kan mordet på LW bottna i att hon visste för mycket och därigenom utgjort ett hot mot HD/SD. - Ingen annan än LW och SD vet heller vad det samtal som utspunnit sig i SD:s bil före misshandeln egentligen handlat om.

LW synes, allt från att hon i en loggtext 160702 rörande The Heart of Sweden Geo Tour Release konstaterade att SD fått tillgång till resurser "jag knappt vet om han själv kunde drömma om" (här har SD i en logg 160720 också skrivit att han mött LW på sin garageuppfart när han skulle ta emot "de första provexemplaren av coinen för silver och guldnivåerna som precis anlänt från fabriken"), LW vid ett frukostevent 161026 riktat skarp kritik mot SD (som deltagit via videolänk, och när sedan CO framfört kritiken skämtsamt skyllt på HD), över anmälan om ofredande 161103, misshandel 170110, utfrysning av LW på sociala medier 170324, HD:s avvaktande attityd vid ett frukostevent 170411 (då HD satt sig vid samma bord som LW), till att LW 180319 (4 dgr efter stämplad ansökan om äktenskapsskillnad HD/SD) skriver raljerande om hur en kraschlandande Tummetott lurat ett antal knäppisar att stå i snålblåsten på torget för att höra på en massa skitsnack (fritt översatt), ha utgjort ett - milt uttryckt - orosmoment för paret HD/SD.
(Hon säger själv att hon är en bitch.)
Citera
2019-11-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det hela är tragiskt naturligtvis.Dock mer begripligt numera.
Mer begripligt, hur menar du då? Jag kanske förstår hur du menar men väljer att inte tolka själv.
Citera
2019-11-05, 10:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men visst bekänner väl du dig till samma starka tro som t.ex. 'notknapparen' här, dvs. ni som utan att överhuvudtaget kunna ange några rationella skäl anser er ha en sk. personlig övertygelse om att SD är gärningsmannen? Tror du att åklagaren och rådmannen Simpampen-Gustavsson kan vara inne på samma resonemang här?

Men hur många gånger ska du fråga om samma sak?
Du har ältat samma frågeställning i 1,5 år nu. Du kräver gärna andra på svar utan att själv besvara deras frågor. Bidra gärna med lite intressant grävning istället.

Vi är många härinne, (majoriteten är min gissning) som befinner oss i gott sällskap, dvs med utredningsgruppen med åklagare Åsa Hiding i spetsen och de två rådmän som gått på åklagarens linje och bestämt att SD ska sitta fortsatt häktad - för mord.
Citera
2019-11-05, 11:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag kan tänka mig att den hämndlystna MH sitter hemma i Trosa och njuter om hon läser denna tråd som stundtals ser ut att vara en förlängning av hennes blogg. Den visade vilken svart och hämndlysten själ hon bar. Tyvärr syns hon ha ett antal "MH hang arounds" i tråden.

En av de misstänkta går fri men är fortsatt Skäligen misstänkt för inblandning i mordet. Det måste vara en obehaglig situation för LW:s närstående likaväl som för HD:s och henne om hon är oskyldig. Hon ser dock ut att kunna spela lika bra teater som SD och hennes mixtrande med cacher är väldigt suspekt.

MH’s (Ma*lin Hi*lgendorf) blogg visade på sin en rejält störd person. Och UW lämnade ju dessutom mycket raskt deras äktenskap, och jag tror svaret finns där. Jag tror hon är psykiskt labil, svartsjuk och t o m farlig individ. Så enligt mig hade hon minst lika starka motiv som HD. Jag tror hon hatade LW och lastade henne för sitt havererade äktenskap med UW. Hennes hat lyste genom hela den där bloggen. Vilket rimmade illa med hennes kristna tro och engagemang.
Såklart hon finns på fb och både läser och skriver.
Citera
2019-11-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Mer begripligt, hur menar du då? Jag kanske förstår hur du menar men väljer att inte tolka själv.
LW var en ulv i fårakläder.Det kan jag utläsa ur det som hon själv skrivit om sina åsikter om kristendomen.Hon var inte den ödmjuka rena människan som det snstår en som vill leva enligt kristen etik och moral.Jag kan skönja något av hennes personlighet.Hon om någon som själavårdare borde föregått som ett gott exempel för omvärlden.Hon var aldrig lämplig att axla det tunga uppdraget.
Det är pga detta som jag kan förstå hur det hemska kunde ske över huvud taget,även om mord aldrig är lösningen naturligtvis.Jag förstår nu på ett annat sätt hennes handlande.(även om jag inte försvarar det)Hon hade inte den lämpligheten som anstår en pastor helt enkelt.Hon var inget annat än vilken annan människa som helst, och jag är besviken på henne.Ingen person jag hade velat lyssnat till.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-11-05 kl. 11:27.
Citera
2019-11-05, 11:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är larm till 112 offentliga eller är de sekretessbelagda?
Då menar jag inte det exakta innehållet i ett larm utan mer något slags lista över vad som har anmälts till exempel under ett dygn.
De är belagda med sekretess fram tills det ev.ingår i en FU. Då blir de offentliga.
Citera
2019-11-05, 12:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu handlade detta om trovärdigheten i Schazz inlägg. Jag bara konstaterade vad hen skrivit vad gäller MH och HD.

Något måste ju vara fel eftersom Schazz konstaterar (i samma inlägg där han tycker/uppfattar att MH är trevlig) att HD hade alibi. Detta har visat sig inte stämma eftersom HD är misstänkt.

Vad gäller MH så känner jag inte henne (ingen annan inblandad heller) men undrar om hon kan ha haft någon kontakt med HD före mordet på LW. Schazz skrev att hon blivit förhörd... vet inte om det stämmer iof.

Då förstår jag. Enligt mig är det också möjligt att MH i sitt ostabila mentala tillstånd kan ha varit kapabel till både ett och annat, bl.a. spä på HD:s hat mot Lena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in