2019-11-04, 19:20
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En lång artikel på ditt föredöme och hans föredöme till bror. Varsågod.

https://www.expressen.se/nyheter/mordarbroderna-som-hatar-kvinnor/

Jag menar ju inte ur den aspekten. Att han hade ihjäl henne och så. Jag tycker lika synd om henne som alla ni andra gör.

Men tack för länken.

Lite bra musik till dig! Som tack för besväret.
https://youtu.be/uCaVmPUPHJQ?t=87

https://www.youtube.com/watch?v=bkT42T7WsN4
Senast redigerad av panther1 2019-11-04 kl. 19:29.
Citera
2019-11-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Vad vet man om hans brorsa? Han sitter också för mord? Vad har dom två för relation och är brorsan också stor?

Här kan du läsa om mördarbröderna

Citera
2019-11-04, 19:37
Medlem
Citat:
En lång artikel på ditt föredöme och hans föredöme till bror. Varsågod.

Du var snabbare, tack!
Citera
2019-11-04, 20:39
Medlem
Citat:
Finns många farliga i finkan idag. Menar du att etablerade gängmedlemmar från förorterna som sitter för mord skulle vara rädda för honom?

Ja det tror jag säkert att de skulle vara 130 kg bara muskler som inte känner någon empati och lägg därtill ett relativt stort kontakt nät... Tror du underskattar hur en psykopat av MJs kaliber fungerar, han backar inte och med begränsat med vapen väger hans muskler och vana för handgemäng till hans fördel....
Citera
2019-11-04, 21:07
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Ja det tror jag säkert att de skulle vara 130 kg bara muskler som inte känner någon empati och lägg därtill ett relativt stort kontakt nät... Tror du underskattar hur en psykopat av MJs kaliber fungerar, han backar inte och med begränsat med vapen väger hans muskler och vana för handgemäng till hans fördel....

Han är stor, men när man tittar på bilderna så ser han inte överdrivet stor ut. Han är inte mycket större än mig själv när jag tittar på bilderna. Väger han så mycket??? Att etablerade gängmördare och folk från det organiserade brottsligheten skulle skita på sig av honom tror jag inte. Vissa mindre och betydelselösa killar kanske, men inte dom tunga. Jag har träffat folk som varit aktiva i den undre världen som gör grovgörat, många av dom killarna är minst lika stora som honom, träffade en kille som var över 2 meter och stor som ett hus, indrivare. Att indrivare är stora och empatilösa är vanligt, inget nytt.
Sen är han proppad med bola oxo, i fängelset blir det ingen bola.

Men han är säkert respektingivande för många, absolut. Men folk kan gadda ihop sig mot honom, och då är det kört. Räcker med 2-3 pers.
Senast redigerad av panther1 2019-11-04 kl. 21:18.
Citera
2019-11-04, 23:30
Medlem
Citat:
Han är stor, men när man tittar på bilderna så ser han inte överdrivet stor ut. Han är inte mycket större än mig själv när jag tittar på bilderna. Väger han så mycket??? Att etablerade gängmördare och folk från det organiserade brottsligheten skulle skita på sig av honom tror jag inte. Vissa mindre och betydelselösa killar kanske, men inte dom tunga. Jag har träffat folk som varit aktiva i den undre världen som gör grovgörat, många av dom killarna är minst lika stora som honom, träffade en kille som var över 2 meter och stor som ett hus, indrivare. Att indrivare är stora och empatilösa är vanligt, inget nytt.

Men han är säkert respektingivande för många, absolut. Men folk kan gadda ihop sig mot honom, och då är det kört. Räcker med 2-3 pers.
Ja, du lägger ut strategin för behandling av ärendet...bra. Karlen är inte riktigt klok och bör hållas inlåst till dess han trillar av pinn. Dock, är det inte så för de som sitter på rättspsyk med SUP, att de faktiskt kan komma ut mycket tidigare än beräknat?🥺 Om han nu skulle överföras dit, efter att proppskåpet brunnit i fängelset?
Citera
2019-11-05, 04:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Lotta och MJ hade inga barn. Men Lotta på allvar planerade att SKAFFA barn med den lobotomerade mannen som hon låtsades vara rädd för. Hur Lotta kan planera att skaffa ett gemensamt boende med en man som inte har något jobb och väldigt små utsikter att kunna skaffa ett är också ett mysterium.

Men det är inte det största mysteriet, vi kan vara övertygade om att hon på sluttampen i maj 2016 med egna ögon sett vad MJ gick för och att hon hade viss eller full vetskap om hans tidigare domar för bla en dödsmisshandel men ändå så envisas hon med att försöka upprätthålla relationen med sin älskare och pojkvän trots att hon visste att han var extremt labil och kunde explodera på ett ögonblick med sina våldsamma utbrott och det måste nog tyvärr påpekas att sällan har man sett ett kvinnligt brottsoffer som själv varit så pådrivande i en destruktiv kärleksrelation med dödligt avslut.
Citera
2019-11-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men det är inte det största mysteriet, vi kan vara övertygade om att hon på sluttampen i maj 2016 med egna ögon sett vad MJ gick för och att hon hade viss eller full vetskap om hans tidigare domar för bla en dödsmisshandel men ändå så envisas hon med att försöka upprätthålla relationen med sin älskare och pojkvän trots att hon visste att han var extremt labil och kunde explodera på ett ögonblick med sina våldsamma utbrott och det måste nog tyvärr påpekas att sällan har man sett ett kvinnligt brottsoffer som själv varit så pådrivande i en destruktiv kärleksrelation med dödligt avslut.
Det kan också vara så att hon försökte ta sig ifrån honom, men försökte också hålla honom på hyfsat humör för att inte riskera något. Den farligaste situationen som finns för en misshandlad kvinna är när hon skall lämna den dominante, svartsjuke, våldsbenägne idioten. Är han dessutom full, hög och förgiftad med anabola steroider så är utgången mer eller mindre given.
Citera
2019-11-05, 13:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det kan också vara så att hon försökte ta sig ifrån honom, men försökte också hålla honom på hyfsat humör för att inte riskera något.

Med den där bakåtvända slutledningsförmågan så försökte väl också MJ hålla henne på gott humör så att hon inte ringde polisen och meddelade att han använde kola och steroider?

Citat:
Den farligaste situationen som finns för en misshandlad kvinna är när hon skall lämna den dominante, svartsjuke, våldsbenägne idioten.

Och den metod hon använde sig av var alltså att leta gemensam bostad till de båda och säga sig vilja bära hans unge i 9 månader? LR var ju själv rejält svartsjuk och försökte behålla kontrollen över honom? Du verkar inte ha läst FUP och de delar som avhandlar sms-trafiken utan du har istället köpt medias förvrängda version som gick ut på att hon försökte fly MJ när hon istället hela tiden har välkomnat honom i sitt hem och binge?

Citat:
Är han dessutom full, hög och förgiftad med anabola steroider så är utgången mer eller mindre given.

LR måste ju ha sett att han var förgiftad av anabola steroider redan första gången hon såg honom, borde inte hon redan då ha sett att utgången var mer eller mindre given? Eller så sket hon i detta och ville ha det tatuerade muskelberget hemma hos sig i bingen till varje pris trots alla varningssignaler som sändes ut redan på ett tidigt stadium?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-11-05 kl. 13:15.
Citera
2019-11-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Anser du att LR har uppträtt normalt när hon dejtade och blev ihop med en mångårig fängelsekund som hade en muckarfest där också hon deltog?

Vad trodde hon att han hade skakat galler för? Gått mot rött ljus? Kört bil utan körkort?

Och vilken kategori av kvinnor anser du att LR tillhörde?

Nej, för mig är det inte ett normalt beteende.
Det finns något omoget, naivt men också egoistiskt i att som vuxen, själv ej kriminell kvinna hänga med fängelsekunder. Egoistiskt eftersom hon ser till sig själv och stundens tillfredsställelse och inte ägnar mannens tidigare offer en tanke. Naivt eftersom hon inte förstår att det mannen gjort mot andra kan han upprepa mot henne. Omoget eftersom hon inte förstår att rosor och vackra ord inte betyder någonting, det är hur han beter sig generellt i samhället som visar om han är något att satsa på.

Så jag anser att som 40-åring tillhörde hon en liten minoritet kvinnor som beter sig så i den åldern.

Tonåringar är enklare att förstå om de beter sig så eftersom de är omogna och naiva av naturen, men inte en 40-årig kvinna.

Därmed inte sagt att hon förtjänade vad som hände, tvärtom. I en idealisk värld ska man kunna vara naiv utan att bli ihjälslagen.
Citera
2019-11-06, 09:43
Medlem
Citat:

Läste att han vägde 155 kg.
Citera
2019-11-06, 09:46
Medlem
Citat:
Det kan också vara så att hon försökte ta sig ifrån honom, men försökte också hålla honom på hyfsat humör för att inte riskera något. Den farligaste situationen som finns för en misshandlad kvinna är när hon skall lämna den dominante, svartsjuke, våldsbenägne idioten. Är han dessutom full, hög och förgiftad med anabola steroider så är utgången mer eller mindre given.

Det där har ju redan dryftats. Hon erbjöds boende på kvinnohem men tackade nej då hunden inte kunde bo där. Trots att hon hade delad vårdnad om hunden med sitt ex, och alltså lätt kunnat lösa hundfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in