Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Ett annat argument ifrån feminister är att män som vill legalisera prostitution själv skall vara beredda på att ta en kuk i röven?
Varför säger de så? Är det värre för en hetero-kvinna att ligga med en man än vad det är för en hetero-man att ligga med en kvinna.
Och därför måste det jämföras med att ligga med någon av samma kön?
Jag förstår faktiskt inte, men du kanske kan förklara för mig?
Nej jag vet inte vad som menas. Vore det ett analt samlag med den prostituerade så kanske man kan jämföra det, annars, vet ej.
Citat:
Förvisso garderar du dig genom att förekomma en del av det som är partsinlagor, men allt är de definitivt inte. Det finns problem i branschen, den saken är helt klar. Och mitt enda argument har varit att kriminalisering gör det ännu värre.
I princip alla människorättsorganisationer är överens om det, inkl. Amnesty international. Det svenska Amnesty undantaget, men de tog knappast det beslutet av medmänskliga skäl..
Förstår du vad jag säger? Jag förnekar inte att det förekommer skit med prostitution.
Men det gör det med fordonstrafik också.
Så vad är bättre? Låta enbart kriminella vettvillingar behärska vägarna som i Mad Max eller försöka minimera skadeverkningarna.
Ja kriminalisering gör det värre för dem som är i branschen. MEN, om man legaliserar så blir det en helt annan marknad, det kommer att komma hit fler kvinnor från fattigare länder för att prostituera sig i takt med att kundkretsen ökar. Man får alltså då en industri, en markant ökning av antalet prostituerade samt antalet som köper sex. Är det någonting man är beredd att ta för att legalisera så att de som i nuläget befinner sig i branschen i Sverige ska få det bättre?
Citat:
Men det där med fler skilsmässor, fler självmord, ökad vålds- och sexbrottslighet och psykisk ohälsa får du faktiskt erkänna är bullshit.
Lagliga bordeller har knappast någon större påverkan på det.
Jag spånade lite, på eventuella konsekvenser. Är det någonting att hänga upp sig på?
Jag har vid ETT tillfälle nämnt skilsmässor som en eventuell konsekvens. Fler självmord minns jag överhuvudtaget inte att jag skrivit?
Ökad vålds och sexbrottslighet, var har jag skrivit det?
Psykisk ohälsa tror jag däremot absolut kan öka, båda bland prostituerade och bland männen som besöker dem. Det är dock inget argument i sig för att förbjuda det.
Citat:
Sen förstår jag faktiskt inte varför du hänger upp dig så hårt på företeelsen. Jag kan förstå att du själv inte skulle vilja ha sex med varenda man som kan lägga upp rätt pengar på bordet men alla funkar inte som du.
Släpp det där, låt människor leva som de vlll. Så länge det inte skadar någon, så vad spelar det för roll?
Nu är det ju inte så att jag i allmänhet hänger upp mig på detta. Jag är inte aktiv i frågan på något sätt och tänker sällan på det. Varför det blir en sådan diskussion här är ju för att det finns så mycket otroligt dumma argument som utgår från en enda sak och det är att det är kåta kukar som sitter bakom skärmarna. Deras eviga hyckleri om horors välbefinnande och fan och hans moster gör mig spyfärdig. De skiter väl i allting annat förutom sin egen rätt att kunna köpa sex. Jag avskyr hänsynslöshet i allmänhet och har väldigt svårt att förstå hur man kan vilja göra det bättre för sig själv på någon annans bekostnad.
Hade vi diskuterat slavar hade jag varit lika "upphängd" på företeelsen. Eller om vi diskuterat gladiatorspel. Det handlar inte om enbart prostitution utan snarare alla områden där människor utnyttjar andra för sitt eget välbefinnande, I VÄLFÄRDSLÄNDER. Finns liksom inget försvar.
Och JA jag vet att du tycker att jag moraliserar, men nu är det så att jag verkligen tror på det lite djupare inom människan, än så länge iallafall. Det finns många bra människor, och det är fan att de ska råka ut för svinhögar.