2019-11-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Du fattar att man skrattar när du är förbannad i varenda inlägg? Jag kan också bita ifrån ordentligt, men inte varje gång jag skriver något. Gjorde en sökning på dig, gör det själv vettja.

Du fattar väl att man skrattar åt DIG,,, din jävla torsk. Hahaha!!!
Citera
2019-11-04, 23:27
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozzialbatrozz
Din jävla idiot,,, att ett företag gör kraftiga förluster innebär inte med någon förbannad automatik att andelar av företaget är värdelösa, oavsett om företaget heter Spotify (2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017) eller NaturalCycles. Det finns en rykande färsk värdering och flera villiga köpare, så är det med den saken.

Nu är du sådär otrevlig igen. Den där rykande färska värderingen skulle jag gärna vilja se, OBS Isabellas värdering (den där hon hävdar att NC var värd si och så många miljarder) gills inte 😘

Och om du nu tror att NC är nästa Spotify så antar jag att du har belånat ditt hem så du kan vara med i nästa nyemission?
Citera
2019-11-04, 23:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Varför skulle man börja med att ta bort instagramkontot?
Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara prio oavsett om man säljer, går i konkurs eller avvecklar ett företag.

Den som vet får gärna förklara för mig.
Hemsidan släcktes för flera veckor sedan, så de har knappast börjat med att ta bort Instagramkontot.
Om Invest håller på att avvecklas så har de säkerligen kommit en bit på väg vid det här laget.

Bellsan och Pingis har båda två flytt Stockholm. Den ena har nog köpt ut den andra ur kladdbolaget. Den största smällen vore väl om Pingis köpt ut Bellsan, som i sin tur fortsätter som anställd kladddemonstrant...
Citera
2019-11-04, 23:33
Medlem
Citat:
En anledning att ta bort kontot finns givetvis, annars hade man inte gjort det.
Frågan är bara vilken det skulle vara.

Jo, så klart, men den är säkert inte särskilt dramatisk.

Jag fortsätter envist att hävda att det inte finns någon kris och att Blondinbella helt enkelt bara fasar ut ett gammalt liv för ett nytt. Tårsprutandet, ansiktsbilder på barnen och så vidare har bara tjänat syftet att försöka få folk att glömma hur illa hon burit sig åt på så många olika sätt. När hon snart är borta skulle folk minnas henne som moraliskt högtstående småbarnsmamma (när hon i själva verket knullade med en gift man och la ut bilder från otrohetspromenad på nätet samt stoppade undan ungarna i husans säng så fort den rike älskaren skrek på upppmärksamhet.) Man skulle glömma alla hennes år av manipulativt ljugande, hennes totala brist på empati, hennes fruktansvärda sätt att behandla andra....listan kan göras lång. Hon vet ju inte, hon kan ju faktiskt behöva börja försörja sig själv någon gång i framtiden. Då kan det vara praktiskt om man inte är känd som det hon är.

Men det lilla partytricket har alltså inte fungerat.
Citera
2019-11-04, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hon kanske har använt bolagens pengar för privat konsumtion, kanske lånat pengar ur bolagen?

Kanske??? Hahaha, för helvete, hon har låtit bolagen betala en jävla massa privat konsumtion i alla jävla år,,, krognotor, resor, hotell, mobiltelefoner, träning, kläder, lösviktsgodis, you name it. Det har städats upp rejält i efterhand av andra, ibland utan att hon ens fattat det. Bra bokföring, kallas det.
Citera
2019-11-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozzialbatrozz
Kanske??? Hahaha, för helvete, hon har låtit bolagen betala en jävla massa privat konsumtion i alla jävla år,,, krognotor, resor, hotell, mobiltelefoner, träning, kläder, lösviktsgodis, you name it. Det har städats upp rejält i efterhand av andra, ibland utan att hon ens fattat det. Bra bokföring, kallas det.

Men det här är ju jättebra att du skriver! Bara för några dagar sedan skrev en annan användare om att Skatteverket läser sociala medier noga i olika ärenden. Det förstår väl jag också att de gör, men jag trodde inte att verksamheten var så omfattande. Dock hade jag fel och då är det ju fantastiskt att du sitter inne med de här upplysningarna och kanske kan hjälpa våra myndigheter. Om inte preskriptionstiden gått ut, förstås.
Citera
2019-11-04, 23:47
Medlem
Citat:

Jag fortsätter envist att hävda att det inte finns någon kris och att Blondinbella helt enkelt bara fasar ut ett gammalt liv för ett nytt. Tårsprutandet, ansiktsbilder på barnen och så vidare har bara tjänat syftet att försöka få folk att glömma hur illa hon burit sig åt på så många olika sätt. När hon snart är borta skulle folk minnas henne som moraliskt högtstående småbarnsmamma (när hon i själva verket knullade med en gift man och la ut bilder från otrohetspromenad på nätet samt stoppade undan ungarna i husans säng så fort den rike älskaren skrek på upppmärksamhet.) Man skulle glömma alla hennes år av manipulativt ljugande, hennes totala brist på empati, hennes fruktansvärda sätt att behandla andra....listan kan göras lång. Hon vet ju inte, hon kan ju faktiskt behöva börja försörja sig själv någon gång i framtiden. Då kan det vara praktiskt om man inte är känd som det hon är.

Jag tror tvärtom, att det finns en kris och att hon fått uppleva att verkligheten kommit ikapp till slut. Luftslottet rasar.

Queen B har en grandios och uppblåst narcissistisk självbild och skulle aldrig frivilligt stiga ner från sin höga jättehäst. Det finns en uttänkt strategi bakom alla snyftinlägg den senaste tiden. Jag tror att det är ett desperat försök till damage control. Hon inser att sista möjligheten att tjäna pengar på sitt namn går förlorad om hon tappar bloggläsarna och följarna. Och bästa sättet att hålla dem kvar och fiska sympatier är att visa sig sårbar och mänsklig. Hon vet att sådant säljer.
Citera
2019-11-05, 00:09
Medlem
Citat:
Jag tror tvärtom, att det finns en kris och att hon fått uppleva att verkligheten kommit ikapp till slut. Luftslottet rasar.

Queen B har en grandios och uppblåst narcissistisk självbild och skulle aldrig frivilligt stiga ner från sin höga jättehäst. Det finns en uttänkt strategi bakom alla snyftinlägg den senaste tiden. Jag tror att det är ett desperat försök till damage control. Hon inser att sista möjligheten att tjäna pengar på sitt namn går förlorad om hon tappar bloggläsarna och följarna. Och bästa sättet att hålla dem kvar och fiska sympatier är att visa sig sårbar och mänsklig. Hon vet att sådant säljer.

Jag tror aldrig att jag har skrivit så här mycket här under en kväll tidigare....

Vi får se då.

Men för mig är det så självklart vad som händer - och det har inget med ekonomisk kris att göra. Tänk på att hon är nästan 30 år, hon börjar bli för gammal för att fungera som bloggare. Återstår annat företagande och/eller ett annat liv. Hon insåg vartåt det barkade och satsade rubbet på löstuttar/extrema bh med inlägg, smink i mängder, ett lyxliv hon egentligen inte hade råd med för att kunna röra sig i miljöer som kunde ge utdelning och gav en gammal gubbe det gamla gubbar söker. Någon här skrev att hon öppnade fittan som spjället på en V8 och det var lite kul skrivet och dessutom på kornet. Saknar man vid hennes ålder helt utbildning så måste man antingen redan ha lyckats bygga ett företagsimperium. Eller så får man försöka haffa någon annan som gjort det bättre. Och hon insåg allt det här.

Men på något sätt hoppas jag att du ska ha rätt och jag fel. Om det är så har hon ändå försökt men misslyckats. Och det är mycket trevligare än att påstå sig jobba för kvinnors sak och sedan lägga sig platt inför en rik man.
Citera
2019-11-05, 00:23
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ska man betrakta detta som dina åsikter eller?
manipulativt ljugande
total brist på empati
fruktansvärt sätt att behandla andra
Att blåsa upp siffror och brott mot marknadslagen är väl det enda Isabella anklagats for som inte är obekräftat skvaller
Tittar man på dom osminkade bilderna och hor med folk i Isabellas närhet så framträder en helt alldaglig outbildad lite tonårsaktig tjej
Citera
2019-11-05, 00:37
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Hemsidan släcktes för flera veckor sedan, så de har knappast börjat med att ta bort Instagramkontot.
Om Invest håller på att avvecklas så har de säkerligen kommit en bit på väg vid det här laget.
Bellsan och Pingis har båda två flytt Stockholm. Den ena har nog köpt ut den andra ur kladdbolaget. Den största smällen vore väl om Pingis köpt ut Bellsan, som i sin tur fortsätter som anställd kladddemonstrant...
Till och med min gammelmormor vet 'att det går dåligt nu' för Isabella
Isabellas ekonomi och det ökade våldet i Sverige ar det hon oroar sig mest för numera
Det enda obekräftade skvaller som skickats till mig som passar in pa konkurs, nedläggning eller stängning av Lowengrip Invest AB ar ett simpelt bedrägeri som verkar ovanlig i Sverige
Jag har haft fel förut men den delen av skvallret har jag helt bortsett ifrån for det verkar helt otroligt överdrivet
Citera
2019-11-05, 00:38
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

Det är uppenbart att Bellsan håller på att byta persona. Hon lajvar inte längre internationell affärskvinna och det tror jag inte heller att hon slutat med frivilligt. Pengarna sinar.
Halmstrået verkar vara kladdbolaget. Det är där fokus är i hennes sociala medier. Hon gör fortfarande reklam för Ellos men då mycket mer är det inte. Bloggen består av snyftinlägg efter snyftinlägg, precis som du skriver.
Det är neutralt och trist, så om bloggen ska överleva måste hon mejsla ut en ny persona. Det är här Tranströmer och Hand In Hand kommer in.
Citera
2019-11-05, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Ska man betrakta detta som dina åsikter eller?
manipulativt ljugande
total brist på empati
fruktansvärt sätt att behandla andra
Att blåsa upp siffror och brott mot marknadslagen är väl det enda Isabella anklagats for som inte är obekräftat skvaller
Tittar man på dom osminkade bilderna och hor med folk i Isabellas närhet så framträder en helt alldaglig outbildad lite tonårsaktig tjej

Åsikter? Skvaller?

Det är så här jag uppfattar henne, ja, vilket inte bottnar i vad hon själv kan ha sagt eller skrivit eller dylikt utan i vad hon gjort. Att hon ljuger hejdlöst har många visat flera gånger, det är ställt utom allt tvivel. Att hon saknar förmåga att sätta sig in i hur andra människor kan reagera känslomässigt framgår väl av hur hon behandlat inte bara sin före detta man utan också sina barn, en tidigare pojkvän, anställda som anonymt vittnar om en förskräcklig arbetsmiljö samt frun och barnen till den nuvarande älskaren (och observera att det inte spelar någon som helst roll vad dessa personer själva tycker, vi bedöms utifrån vad andra uppfattar om oss). För att nämna några.

Det här handlar inte om brottsliga handlingar, det handlar om en vidrig personlighet som rimligen är kartlagd och färdiganalyserad av de allra flesta utifrån uppgifter som faktiskt går att kontrollera, till och med i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in