Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Men i äktenskapet var kvinnor tvingade att ställa upp på sex när mannen ville.
Det är inte folk som är gifta det är folk som lever efter patriarkala värderingar där kvinnor ska lyda män.
Konservativa kvinnor fejkar för att få betabux.
Nope. Såna män gör kvinnor kåta. Det leder till mer sex.
Men nu är det så att kvinnor bara gör dåliga saker som att mobba män, vägra sex, och förstöra samhället. För att män ska börja tycka om kvinnor igen måste kvinnors rättigheter avskaffas.
Har du någon källa på att kvinnor inte hade sex frivilligt. Jag tror inte det var så eftersom de flesta män förstår att man inte kan köra över kvinnor om man ska leva med dem. Kvinnorna skulle vara konstant arga om de inte fick bestämma om sådana saker. Skulle aldrig göra något frivilligt som att krama sin man. Jag tror att kvinnor och män för de mesta var överens om när de skulle ha sex , men att det finns alltid rötägg till män som vill dominera kvinnor.
När män och kvinnor bara har varandra så kommer de tillslut vara överens om vad de ska göra , däremot när det lever fler män på samma ställe kan männen bli överens , men eftersom Sverige var relativt glest befolkat hade männen oftast bara sin fru att prata med och hon fick lika mycket inflyttande som han.
Konservativa kvinnor vill ha en provider och en som hon kan trivas med tror jag , som gör att hon kan ha barn och ett hem.
Jag vet inte vad som gör kvinnor kåta , men hon bör inte styras av det om det är skadligt för henne. Hon bör inte välja en kriminell eller aggressiv man eftersom det gynnar inte hennes välbefinnande.
Jag tror att äktenskap och trohet är på väg uppåt , det är just nu nere på bottennivå men siffrorna försämras ej de senaste åren och sannolikt kommer fler kvinnor vilja gifta sig och de får med männen när de visar att skilsmässor går ned och männen tjänar på att gifta sig , det blir stabilare , vita har nu ung. att 40% av äktenskapen går till skilsmässa i USA , om det blir 25% kommer vita män och kvinnor vilja gifta sig tidigare.
Sen är det viktigt att männen inte håller på att göra kvinnor till fiender och det gör de faktiskt om de hävdar att prostitution är ett alternativ. Speciellt för eliten av män om de män som är handikappade går till prostituerade är mindre skadligt men om män som kvinnor vill ha relationer med gör det skadar det samhället.
Familjen är det absolut viktigaste byggstenen i ett samhälle ,ju starkare den är desto bättre. Både kvinnor och män måste trivas i familjen och de måste vara extremt solidariska och trogna mot varandra.