2019-11-04, 18:40
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det verkar faktiskt som om det är så att de är rädda för honom. När han öppnade munnen så lydde internerna. Ska se om jag hittar artikeln där han blev förflyttad.

Det beror på vilka han sitter med också.
Citera
2019-11-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Finns många farliga i finkan idag. Menar du att etablerade gängmedlemmar från förorterna som sitter för mord skulle vara rädda för honom?

Ja. Det menar jag.
Citera
2019-11-04, 18:44
Medlem
Citat:
Det beror på vilka han sitter med också.
Tror jag inte. De där s k gängmedlemmarna är bara modiga med knivar och skjutvapen. Det finns inte så mycket sånt inne på kåken. Visst finns vissa skarpslipade tandborstar och så, men i det stora hela så handlar det om muskler och rykte. Tänker inte orda något om det - men Martin styr tydligen de avdelningar han är på.

Edit: Här är artikeln där jag läste om det hela:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lottas-mordare-isoleras-i-fangelset-livsfarlig/

Nu avtjänar Jonsson, i dag 36 år gammal, straffet på Tidaholmsanstalten.
Sedan en vecka tillbaka sitter han isolerad från de andra fångarna – eftersom personalen inte kan garantera säkerheten.
I ett beslut från Kriminalvården, fattat 9 juni, står:
”Martin Jonsson säger att han måste få komma bort ifrån avdelningen innan det kommer hända något”.
Myndigheten bedömer att ”det föreligger risk för Martin Jonssons eller annans säkerhet till liv eller hälsa om han kvarstannar i gemensamhet, varför det är nödvändigt att Martin Jonsson hålls avskild från andra intagna”.
Senast redigerad av Picasso2 2019-11-04 kl. 18:47.
Citera
2019-11-04, 18:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Tror jag inte. De där s k gängmedlemmarna är bara modiga med knivar och skjutvapen. Det finns inte så mycket sånt inne på kåken. Visst finns vissa skarpslipade tandborstar och så, men i det stora hela så handlar det om muskler och rykte. Tänker inte orda något om det - men Martin styr tydligen de avdelningar han är på.

Sen undviker kriminalvården i den mån det går att placera gängmedlemmar från samma gäng på samma fängelse,och därmed minimerar fängelset att gänget gaddar ihop sej och styr avdelningen
Citera
2019-11-04, 18:51
Medlem
panther1s avatar
Citat:

https://www.expressen.se/nyheter/krim/lottas-mordare-isoleras-i-fangelset-livsfarlig/

Sedan en vecka tillbaka sitter han isolerad från de andra fångarna – eftersom personalen inte kan garantera säkerheten.
”Martin Jonsson säger att han måste få komma bort ifrån avdelningen innan det kommer hända något”.
Myndigheten bedömer att ”det föreligger risk för Martin Jonssons eller annans säkerhet till liv eller hälsa om han kvarstannar i gemensamhet, varför det är nödvändigt att Martin Jonsson hålls avskild från andra intagna”.

Han verkar vara en stark nordiskt man.
HA borde värva honom.
Citera
2019-11-04, 18:54
Medlem
Citat:
Han verkar vara en stark nordiskt man. Många svenskar har lite att lära.
HA borde värva honom.
Begriper inte ens vad du menar faktiskt. Har vi något att lära av en man som rutinmässigt slår kvinnor sönder och samman? Känns som ett märkligt uttalande.
Citera
2019-11-04, 18:59
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Begriper inte ens vad du menar faktiskt. Har vi något att lära av en man som rutinmässigt slår kvinnor sönder och samman? Känns som ett märkligt uttalande.

Han är en stark nordisk man. På vissa sätt ett föredöme

Inte att slå brudar såklart, men att stå på sig och visa lite jävla anamma.
Gemene svensk har tyvärr blivit en sån undergiven kuksugare i dagens samhälle, som bara får ta emot skit och sitta som en lydig hund.
Senast redigerad av panther1 2019-11-04 kl. 19:02.
Citera
2019-11-04, 19:01
Medlem
Citat:
Han är en stark nordisk man. På vissa sätt ett föredöme

Inte att slå brudar såklart, men att stå på sig och visa lite jävla anamma.
Gemene svensk har tyvärr blivit en sån undergiven kuksugare i dagens samhälle, som bara får ta emot skit och sitta som en hund.
Nej, han är inget föredöme. Inte nånstans.
Citera
2019-11-04, 19:04
Medlem
Citat:

Varför ville Martin flytta från Norrtälje anstalten? Bråket startades förmodligen av Martin. Var satt Martin senast?
Citera
2019-11-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför ville Martin flytta från Norrtälje anstalten? Bråket startades förmodligen av Martin. Var satt Martin senast?
2017 satt han på Norrtäljeanstaltagen. Om han mellanlandade nån annanstans innan Tidaholm vet jag inte. Har inte följt honom.
Citera
2019-11-04, 19:11
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Vad vet man om hans brorsa? Han sitter också för mord? Vad har dom två för relation och är brorsan också stor?
Citera
2019-11-04, 19:19
Medlem
Citat:
Vad vet man om hans brorsa? Han sitter också för mord? Vad har dom två för relation och är brorsan också stor?
En lång artikel på ditt föredöme och hans föredöme till bror. Varsågod.

https://www.expressen.se/nyheter/mordarbroderna-som-hatar-kvinnor/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in