2019-11-04, 17:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det faktum att just DU är bekant med en akademiker som var så desperat att hon skaffade barn med en knarkare har ju inte mycket med verkligheten att göra. Det förekommer tokskallar i alla kategorier.
Verkligheten ser ut på detta sätt:

Eftersom föräldraförsäkringen i Sverige är så starkt kopplad till att du ska ha ett jobb så väntar många med att skaffa barn tills man är etablerad på arbetsmarknaden. Lotta jobbade halvtid på ett vikariat (vill jag minnas) och MJ hade inget jobb att hoppas på ens i framtiden. Så där skiljde de sig verkligen från mängden.
I Stockholm är det också svårt att skaffa sig en hyresrätt – om man inte har köat i årtionden. Därför köper flera sig en bostad. Lotta och MJ ”ledade efter en gemensam bostad” vilket inte är att likställas med varken att köpa eller hyra. För vem vill hyra ut sin bostad till en kille med tung kriminalitet i bagaget? Och vem hyr ut sin bostad till en tjej som själv inte kan stå för hyran?
Att få banklån under dessa omständigheter är uteslutet.
Så Lotta DRÖMDE om en gemensam bostad utan att tänka sig för – vilket är ju inte vanligt bland andra förstföderskor i Stockholm som verkligen planerar sitt liv – inte bara drömmer om det.
I Rinkeby och Tensta -som också räknas till Stockholm – är förstföderskorna 5-6 år yngre än exempelvis på Kungsholmen eller Östermalm. Där är det invandrare som drar ner siffrorna (och upp antalet barn).
Statistiken talar om hur folk brukar göra. Dina personliga bekantas liv har inget med det att göra.
Som skrivet, det finns kvinnor och män som agerar emotionellt och tanklöst i alla klasser.
Rudholm var inte ensam, att hon gjorde bort sig och fick betala det ultimata priset är tragiskt.
Att folk väljer partner och när de skaffar barn beroende på föräldraförsäkringen är nog bland det mer knäppa jag hört.
Tuffa och sviniga män har inga problem med att hitta tjejer, snälla män har det inte alltför sällan.
Det stavas biologi.
Citera
2019-11-04, 17:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Ja och vart vill du komma med det??? Skulle gjort likadant om jag arbetade i ett fängelse...

Vart jag vill komma? Du skrev ingen ger sej på honom men enligt artikeln i expressen så isoleras MJ lika mycket för sin egen säkerhet som för dom andra fångarnas säkerhet och jag tror nog att det sitter ett par st killar där som har en längre volta än MJ och när du sitter på en livstidsvolta så spelar inte ett mord varken till eller från man kan inte dömas till mer än livstid va??
Citera
2019-11-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Vart jag vill komma? Du skrev ingen ger sej på honom men enligt artikeln i expressen så isoleras MJ lika mycket för sin egen säkerhet som för dom andra fångarnas säkerhet och jag tror nog att det sitter ett par st killar där som har en längre volta än MJ och när du sitter på en livstidsvolta så spelar inte ett mord varken till eller från man kan inte dömas till mer än livstid va??

Det kan förstöra prövning för tidsbestämt, somsagt man vinner inget på att plocka honom... Risken är att man själv åker på pisk, att han blir isolerad är en säkerhetsåtgärd som är ganska vanlig... Nu kan ju jag ha fel, men tror att när han kliver ut ur murarna har han haft en hyffsat lugn volta..
Citera
2019-11-04, 18:06
Medlem
Citat:
Det kan förstöra prövning för tidsbestämt, somsagt man vinner inget på att plocka honom... Risken är att man själv åker på pisk, att han blir isolerad är en säkerhetsåtgärd som är ganska vanlig... Nu kan ju jag ha fel, men tror att när han kliver ut ur murarna har han haft en hyffsat lugn volta..
Han är redan isolerad. Han flyttades till en avskild cell i somras. Vad avskild betyder vet jag inte men för hans och andras säkerhet så umgås han tydligen inte med andra fångar i den utsträckningen som innan.
Citera
2019-11-04, 18:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Det tror jag också med den storleken och det humöret
Citera
2019-11-04, 18:19
Medlem
Citat:
Det tror jag också med den storleken och det humöret

Ja då finns det andra lättare offer med liknande bakgrund att visa sin status på än MJ som är psykopat och ett otroligt våldskapital som dessutom älskar fighter, så då hade man fått svettas för att plocka honom, det vet de intagna om och är det värt risken??
Citera
2019-11-04, 18:28
Medlem
Citat:
Martin Jonsson, 36, är dömd för den brutala dödsmisshandeln på exflickvännen Lotta Rudholm.

Nu isoleras mördaren på Tidaholmsanstalten.

Personalen kan inte garantera hans eller medfångarnas säkerhet om han släpps ut på avdelning.

Tidaholm Publicerad 21 jun 2019 kl 19.07

På Martins initiativ/varning och då får han ensam cell. Inte för att skydda Martin utan för att skydda andra intagna och fängelsepersonal från honom!
Det ökar hans möjlighet att manipulera enskild fängelsepersonal, en konst han utövar till yttersta förfining. Över tid utan att den förförda ens märker det. Han har gott om just tid att öda sin charm på detta spel och det roar honom.

Fängelset är Martins Hem. Alla vet att Martin verkställer alla hot när han kommer ut. Samma modus som när han är ute praktiserar han inom fängelset gissar jag. Han kartlägger människor, hotar, vedergällningen kan ske hos en släkting, barnbarn, någon kär vän. Varje gång han är ute förstärker han sitt rykte och bekräftar att han uppfyller sina hot. Han ÄR livsfarlig!!!

Varför spärras han inte in på livstid??? På rättspsykiatrisk anstalt med särskild utskrivningsprövning.
Senast redigerad av Remark 2019-11-04 kl. 18:38.
Citera
2019-11-04, 18:28
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja då finns det andra lättare offer med liknande bakgrund att visa sin status på än MJ som är psykopat och ett otroligt våldskapital som dessutom älskar fighter, så då hade man fått svettas för att plocka honom, det vet de intagna om och är det värt risken??

Jo men sen finns det alltid en eller annan knäppskalle på kåken som tror att han får en massa respekt om han klipper MJ och blir den nya kungen på avdelningen och ska någon klippa MJ så måste det ske bakifrån antingen med en hantel på fängelsegymmet eller en hemmagjord kniv
Citera
2019-11-04, 18:33
Medlem
Citat:
Jo men sen finns det alltid en eller annan knäppskalle på kåken som tror att han får en massa respekt om han klipper MJ och blir den nya kungen på avdelningen och ska någon klippa MJ så måste det ske bakifrån antingen med en hantel på fängelsegymmet eller en hemmagjord kniv

Så är det absolut..
Citera
2019-11-04, 18:36
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
På Martins initiativ/varning och då får han ensam cell. Inte för att skydda Martin utan för att skydda andra intagna och fängelsepersonal från honom!
Det ökar hans möjlighet att manipulera enskild fängelsepersonal, en konst han utövar till yttersta förfining. Över tid utan att den förförda ens märker det. Han har gott om just tid att öda sin charm på detta spel och det roar honom.

Fängelset är Martins Hem. Alla vet att Martin verkställer alla hot när han kommer ut. Samma modus som när han är ute praktiserar han inom fängelset gissar jag. Han kartlägger människor, hotar, vedergällningen kan ske hos en släkting, barnbarn, någon kär vän. Varje gång han är ute förstärker han sitt rykte och bekräftar att han uppfyller sina hot. Han ÄR livsfarlig!!!

Varför spärras han inte in på livstid???

Finns många farliga i finkan idag. Menar du att etablerade gängmedlemmar från förorterna som sitter för mord skulle vara rädda för honom?
Citera
2019-11-04, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panther1
Finns många farliga i finkan idag. Menar du att etablerade gängmedlemmar från förorterna som sitter för mord skulle vara rädda för honom?
Det verkar faktiskt som om det är så att de är rädda för honom. När han öppnade munnen så lydde internerna. Ska se om jag hittar artikeln där han blev förflyttad.
Citera
2019-11-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Som skrivet, det finns kvinnor och män som agerar emotionellt och tanklöst i alla klasser.
Rudholm var inte ensam, att hon gjorde bort sig och fick betala det ultimata priset är tragiskt.
Att folk väljer partner och när de skaffar barn beroende på föräldraförsäkringen är nog bland det mer knäppa jag hört.
Tuffa och sviniga män har inga problem med att hitta tjejer, snälla män har det inte alltför sällan.
Det stavas biologi.

Att det finns kvinnor som kan tänka sig att ha kriminella som vänner/pojkvänner eller t.o.m. pappor till sina barn - men de är få. Och de är trasiga själar.

Att man försöker göra detta till ett "allmänt problem" är omoraliskt. Nästan kriminellt då ingen vanlig svensson tjej känner igen sig. T.o.m. Lottas egna systrar undrade vad fasiken hade hänt när Lotta presenterade MJ som pojkvänskandidat. De kunde inte tro att det var sant.

Några enstaka tokskallar är inget samhället borde lägga stora resurser på och om man gör det då borde pengarna gå till psykvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in