2019-11-04, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biesen
En ting jeg har tenkt på i det siste er dette som går på aviser. Jeg har sett ett bilde av postkassen til TH og AEH ved ett par tilfeller, og her fremkommer det helt tydelig at de abonnerte på flere aviser. Disse kommer som regel TIDLIG på morningen, og er som oftest noe man henter inn FØR man går på jobb - jeg regner med det også var slik i dette huset. OM det finnes fingeravtrykk fra AEH på avisene fra den aktuelle dagen hvor hun forsvinner - så tyder dette på at hun var i livet frem til denne dag- og har tatt i den dagsferske avisen, om det derimot IKKE fremkommer fingeravtrykk - så har vi en ganske annen case.

På stolen i gangen ser jeg fort for meg at det har ligget ett inculinapparat eller lignende.

Godt tenkt.
I tillegg blir det å sjekke om pillene for 31.10 er tatt om mulig(pille etui for eks), historikk på mobiltelefonen selv om det kan manipuleres og evt sammenligne med ektemannens telefon for å se når de ble tatt i brukt siste gang den 30.10 samt første gang 31.10.
Citera
2019-11-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
När man talar om indicier, måste man också komma ihåg att de går båda vägarna.

Det er politiet som mener at kidnappingen er fingert. Det betyr at vi må ta høyde for at det aller meste i boligen i Sloraveien kan være manipulert for å understøtte at en voldelig bortføring skal ha skjedd etter 09:14.

Derfor må alle tegn og indisier på at AEH var i live på onsdagsmorgenen vurderes kritisk med hensyn på at de kan være forfalskede.

I dette tilfelle er det ingen automatikk i at indisiene skal gå "begge veiene". For at det skulle ha vært aktuelt, måtte vi ha hatt et ubestridelig 100% sikkert livsbevis + at en mulig GM med 100% sikkerhet ikke har hatt mulighet til å manipulere åstedet etter forsvinningen. Det er ikke tilfelle her.

Edit
Om det finnes morgenaviser datert 31. oktober 2018 i huset, og det finnes fingeravtrykk fra AEH på en slik avis, vil jeg kalle det bevis, et bevis på at AEH var i live da hun avsatte fingeravtrykkene.

Til forskjell fra indisier, som vi diskuterte tidligere.
Senast redigerad av kornblomst 2019-11-04 kl. 16:55. Anledning: Edit
Citera
2019-11-04, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
kanskje det ev går an finne ut at koppen var brukt dagen før ved å ta prøver av ev kafferester eller ev kaffebelegg på innsiden av koppen? Og kanskje det også er forskjell på bakterievekst (både i ev kafferest i koppen og ev på det punktet på koppen som er berørt med munnen?) på en kopp som har stått noen timer og en kopp som har stått i mange timer etter at den ble brukt?
Det borde vara möjligt!

Jag tror att det finns stora möjligheter att även hitta DNA från GHH i diskmaskinen.
Det var bara två dagar efter besöket att AE försvann.
Det tar en stund innan diskmaskinen är full, med bara två vuxna människor i huset, och om AE dessutom tvättar krukor/gryter för hand, så att dessa inte förstörs, kommer det att ta ännu längre tid innan maskinen är full.
Citera
2019-11-04, 17:05
Medlem
Hvis soveromsgulvet ble vasket den 30., vil man kunne se av fotavtrykk til og fra sengene hvem som gikk til sengs etter at det ble vasket. Men det igjen vil vel heller ikke bevise noe, ettersom mange også tar en hvil i sengen på dagtid.

Av fingeravtrykk-funn på div håndtak (på dører, skapdører) og på knotter på kommoder o.l. og spyleknappen på toalettet og hendler på vaskeservanter, kan man kanskje finne ut hvem som berørte disse sist?
Citera
2019-11-04, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er politiet som mener at kidnappingen er fingert. Det betyr at vi må ta høyde for at det aller meste i boligen i Sloraveien kan være manipulert for å understøtte at en voldelig bortføring skal ha skjedd etter 09:14.

Derfor må alle tegn og indisier på at AEH var i live på onsdagsmorgenen vurderes kritisk med hensyn på at de kan være forfalskede.

I dette tilfelle er det ingen automatikk i at indisiene skal gå "begge veiene". For at det skulle ha vært aktuelt, måtte vi ha hatt et ubestridelig 100% sikkert livsbevis + at en mulig GM med 100% sikkerhet ikke har hatt mulighet til å manipulere åstedet etter forsvinningen. Det er ikke tilfelle her.

Edit
Om det finnes morgenaviser datert 31. oktober 2018 i huset, og det finnes fingeravtrykk fra AEH på en slik avis, vil jeg kalle det bevis, et bevis på at AEH var i live da hun avsatte fingeravtrykkene.

Til forskjell fra indisier, som vi diskuterte tidligere.
Mitt fetade:
Det stämmer inte om en kidnappning gick fel/BO dog, och blev bortförd.

Edit:
Det kan finnas många saker som helt utesluter familjen. Men det är heller inte alls så, att bara för att polisen fastnar och inte kan hitta en förövare, att det är en indikation som säger att TH eller någon annan i familjen är MGM.

Uppklaringprocenten i mordfall i Norge har varit mycket hög. Det kan också vara ett problem i förhållande till rättssäkerheten.

Justicmord är också mord, man måste därför inte ha en MGM till varje pris.
Senast redigerad av Havhest 2019-11-04 kl. 17:52.
Citera
2019-11-04, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Godt tenkt.
I tillegg blir det å sjekke om pillene for 31.10 er tatt om mulig(pille etui for eks), historikk på mobiltelefonen selv om det kan manipuleres og evt sammenligne med ektemannens telefon for å se når de ble tatt i brukt siste gang den 30.10 samt første gang 31.10.

Pillene for 31.10? Hvilke piller? Gikk Anne på piller?
Citera
2019-11-04, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg skjønner ikke denne overdrevne bruken av ordet «lykkelig». Jeg kjenner ingen som er lykkelige. De kan oppleve øyeblikk av lykke, men i hverdagen har de det greit, eller ok om du vil. Lykke er et urealistisk mål; ha det helt greit mesteparten av tiden er mer enn bra nok. Når folk sier at de tror AE og TH var lykkelige, så lurer jeg på hvem de tror de lurer.

Snodig, jeg kjenner en rekke mennesker som er lykkelig, hvor dagens høydepunkt er å komme hjem fra jobb og være med personen de elsker, på samme måte som jeg kjenner mennesker som befinner seg på den andre enden av skalaen. Personlig forstår jeg ikke helt det fjaset du presenterer
Citera
2019-11-04, 17:54
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ja, jeg tenker på denne tidligere fylkesordføreren og kone. På facebook-profilen fremgikk det at de har feriert sammen, og det virker som de tidligere omgikkes sosialt.

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Pillene for 31.10? Hvilke piller? Gikk Anne på piller?

Gikk eller går på piller er plagsomt negativ anvendelse av språket.

Kanskje kosher og får passere hvis et individ dytter i seg store mengder førstegenerasjon antipsykotika medikamenter, men hvis AEH hadde skuffen full av et assortert utvalg morsomme piller, så må det bli;

Trillet AEH i seg piller?

Lille Pille Trille er selvsagt et konsept som allerede er realisert! #FML 😬

https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/nyttig-om/pilletrille

Nerdfact-alert: lillepille.com var det første «apoteket» som foret norske kunder fra den mørkegrå sonen av både internett og farmasøyt-etikk.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wwR85/nordmann-bak-nettapotek

Now, gimme some sweet pills
Citera
2019-11-04, 17:56
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mitt fetade:
Det stämmer inte om en kidnappning gick fel/BO dog, och blev bortförd.

Edit:
Det kan finnas många saker som helt utesluter familjen. Men det är heller inte alls så, att bara för att polisen fastnar och inte kan hitta en förövare, att det är en indikation som säger att TH eller någon annan i familjen är MGM.

Uppklaringprocenten i mordfall i Norge har varit mycket hög. Det kan också vara ett problem i förhållande till rättssäkerheten.

Justicmord är också mord, man måste därför inte ha en MGM till varje pris.
Det är i alla fall ingen kidnappning enligt polisen. Är det inte troligare att de vet mer än vi gör.
Citera
2019-11-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Hvis soveromsgulvet ble vasket den 30., vil man kunne se av fotavtrykk til og fra sengene hvem som gikk til sengs etter at det ble vasket. Men det igjen vil vel heller ikke bevise noe, ettersom mange også tar en hvil i sengen på dagtid.

Av fingeravtrykk-funn på div håndtak (på dører, skapdører) og på knotter på kommoder o.l. og spyleknappen på toalettet og hendler på vaskeservanter, kan man kanskje finne ut hvem som berørte disse sist?

Tull.
Citera
2019-11-04, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det är i alla fall ingen kidnappning enligt polisen. Är det inte troligare att de vet mer än vi gör.
Polisen har inte uteslutit att detta är ett kidnappning. Men de anser att AE troligen är död. Det ena utesluter inte det andra.

Du hävdar något som polisen aldrig har sagt.
Senast redigerad av Havhest 2019-11-04 kl. 18:38.
Citera
2019-11-04, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Enligt, eller på norsk, i følge politiet er hovedhypotesen at hun ble drept, men de utelukker ikke andre hypoteser som kidnapping, ulykke, frivillig forsvinning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in