2019-11-04, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Plus att dessa inte påverkas av en nedsläckning, dock så skulle det skada Trump rejält

I ett valår?
De kommer överge Trump som en dålig film på netflix.

Deras motståndare kommer använda tillfället till negative attack ads.
"SENATOR SUUUSAN COLLINS(R) IN MAINE - DOESN'T WANT TO REOPEN THE GOVERNMENT"

Allting i USA blir superdramatiskt under ett valår.

ha en fin måndag!
Citera
2019-11-04, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Den gamla uven kommer nog inte att bistå Demokraterna med något frivilligt. Hellre avslutar han sin karriär som used and abused by Trump, som så många andra.
Om han vittnar kan en del republikanska senatorer börja fundera två gånger på hur de ska agera, och därför kommer det inte att ske.
Så tror jag i alla fall.

Nej jag tror inte det heller. Han och två andra fd anställda har ju fått en book deal med rekordhögt förskott. Som innebär att han kan tjäna en stor summa pengar genom att inte prata offentligt till dess att boken är ute i handeln
https://www.axios.com/john-bolton-writing-book-trump-administration-c039efeb-1a3c-41c4-885f-67a9abdaa17b.html
Citera
2019-11-04, 13:06
Bannlyst
Jared Kushner är alltså the Smoking Gun!
källa:tidningen the spectator

Hela brottsyndikatet Trump-familjen kommer att spendera hela sitt liv med att bemöta dessa anklagelser om korruption och maktmissbruk.
Citera
2019-11-04, 13:25
Medlem
In what sounds like a new conspiracy theory, a new whistleblower is said to have emerged telling House Democrats that Jared Kushner, President Trump’s son-in-law, blessed the arrest of Washington Post contributor Jamal Khashoggi by Saudi Arabia before he was then killed and dismembered by Saudi agents in October 2018.

In an even more bizarre twist to the report by The Spectator, the Turkish government used the intercept of the phone call between Kushner and the Saudi ruler, Mohammed bin Salman (MBS), as leverage to persuade Trump to withdraw U.S. troops from northern Syria before the Turks invaded.

Om det finns någon sanning i det här kan läggas till punkter för impeachment, men vad de ska göra med kushner vet jag inte. Men det hela låter som ett dåligt drama. Kan det verkligen ha gått till på det här viset?

Jag vet att jag har skrivit om Kushner och Quatarr också.

Oj, två på pucken ser jag.
Citera
2019-11-04, 13:34
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=B16FUY7xC4A

Trump ville att Boris skulle hjälpa honom kring Muellerutredningen säger de här. Det blir så mycket nu att ögonbrynen sitter fast i hårfästet numera. Kan allt detta verkligen vara sant. Det är så otroligt.

Det är som ett korthus som faller. Republikanerna kommer att få allt svårare att stå fast vid honom. Om nu allt detta går att bevisa.
Citera
2019-11-04, 13:37
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Jared Kushner är alltså the Smoking Gun!
källa:tidningen the spectator

Hela brottsyndikatet Trump-familjen kommer att spendera hela sitt liv med att bemöta dessa anklagelser om korruption och maktmissbruk.

Spectator USA är en högerblaska med hög trovärdighet. Jag skulle ändå ta nyheten med en nypa salt, det är för galet för att vara sant. Möjligtvis är det ett något märkligt försök att vilseleda och sprida felaktiga uppgifter.

Om uppgifterna stämmer så är det den största skandalen i Amerikansk politik någonsin.
Citera
2019-11-04, 13:43
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=ofs7b6w1Pts

Mer om Giuliani och Rumänien och G sitter riktigt illa till. Biden sitter inte illa till jämfört med G.
Citera
2019-11-04, 13:50
Medlem
“What we’re talking about now is taking us into a whole other class of objection to what the president has done. And there may be other — there were 11 obstruction of justice provisions in the Mueller report,” she said. “Perhaps some of them will be part of this. But again, that will be part of the inquiry, to see where we go.”

https://www.bizpacreview.com/2019/11/04/seven-whistleblowers-report-that-dems-have-backup-leakers-wild-claim-trump-was-blackmailed-over-khas hoggi-848118

Det är de här 11 OoJ som kan tas upp igen. Och där har vi ju också det att Trump säger att folk inte får vittna. De som är kallade den här veckan beräknas inte komma. Så sammantaget ser ju inte det bra ut för Trumps del. Dels att det verkar vara negativt för honom om de får vittna och dels så är det att försöka dölja saker som kanske är negativa för honom.
Citera
2019-11-04, 14:39
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Spectator USA är en högerblaska med hög trovärdighet. Jag skulle ändå ta nyheten med en nypa salt, det är för galet för att vara sant. Möjligtvis är det ett något märkligt försök att vilseleda och sprida felaktiga uppgifter.

Om uppgifterna stämmer så är det den största skandalen i Amerikansk politik någonsin.

Nä det där låter inte riktigt sannolikt. Varför skulle MBS ens behöva ha Kushners godkännande för något.

Tidningen kör inte ens ut det som en nyhet, utan det verkar vara nåt slags kolumn/skvallerspalt, tyder på att man inte har mycket på fötterna.

Om underrättelsekommittén hade nys om nåt sånt här så skulle nog impeachment-utredningen ha tagit en annan riktning redan.
Citera
2019-11-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Nä det där låter inte riktigt sannolikt. Varför skulle MBS ens behöva ha Kushners godkännande för något.

Tidningen kör inte ens ut det som en nyhet, utan det verkar vara nåt slags kolumn/skvallerspalt, tyder på att man inte har mycket på fötterna.

Om underrättelsekommittén hade nys om nåt sånt här så skulle nog impeachment-utredningen ha tagit en annan riktning redan.

Ja det låter väldigt luftigt. Inga uttalanden ifrån någon alls i saken. Men jag tror inte MBS heller behöver godkännande av Kushner, men Kushner skulle ju kunna ha varit positiv och uppmuntrande kring något. Nu tror jag det är en anka så det spelar ju inte så stor roll.

Undrar om det är pro-Trumpare som har planterat det?
Citera
2019-11-04, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Ja det låter väldigt luftigt. Inga uttalanden ifrån någon alls i saken. Men jag tror inte MBS heller behöver godkännande av Kushner, men Kushner skulle ju kunna ha varit positiv och uppmuntrande kring något. Nu tror jag det är en anka så det spelar ju inte så stor roll.

Undrar om det är pro-Trumpare som har planterat det?

Håller med om att det förnuvarande är obekräftade uppgifter. Men vore det tänkbart för 4 år sedan att vi diskuterar hur presidentens svärson försöker göra upp om Massarresteringar,mord,och utpressning av Qatar, ihop med en saudisk kronprins?

Hade någon här blivit förvånad om detta vore bekräftat av fler tidningar förutom daily mail,och the spectator ?
Citera
2019-11-04, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När det gäller polls så skulle jag titta på 538. De har alla viktiga polls

https://projects.fivethirtyeight.com/impeachment-polls/

Jag tror Trump klarar sig. Då det behövs 67 senatorer för fälla honom. Det behöver komma ut något verkligt smaskigt för fälla honom.

han lär väl avgå när de offentliga förhören når senaten. hur överlever man dagliga avslöjanden av korruption?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in