2019-11-13, 22:52
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kollade hels utfrågningen. Inte förvånad över SVTs vinklade rapportering. Carina Bergfeldt har redan bestämt sig. ”Mycket visar på att Trump har gjort sig skyldig till ’något för något’. Bara en massa hörsägen från Taylor.

Inte nog med det. Bergfeldt beskrev demokraternas inre tankar kring riksrätten, hur de vill genomföra det symboliskt trots att republikanerna så elakt hindrar avsättandet av presidenten. Tänk er om "public service" hade rapporterat på liknande sätt om det aktuella SD/M/KD-misstroendet mot Morgan Johansson på samma sätt. Helt otänkbart, eftersom "public service" är "objektiva" och "oberoende". Enligt deras eget nyspråk.

Patetiskt och skrattretande! Lägg ner SVT och sparka alla anställda!
Citera
2019-11-13, 22:53
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Democrats efterfrågar FBI att utreda Trump för Rysslandskopplingar: OK enligt media.
Trump efterfrågar Ukrina att utreda Hunter Biden för hans militära stöd till Ukrina. Inte OK enligt media.

Media och Democrats är korrupta hycklare.
Öh va? Det är inte alls samma sak. Att ett parlament eller för övrigt enskilda politiker uppmanar (inte ger order till) säkerhetspolisen att undersöka en presidentkandidats samröre med främmande makt är i sin ordning. Det är inte konstigare än att Trump uppmanat att Hillarys mail skulle undersökas.

Att Presidenten, tillika överbefälhavare, hör av sig till främmande makt och vill att de utreder hans politiska motståndare är något helt annat.

Jag tycker själv att media bajsar onödigt mycket på Trump eller att man iaf använder dubbla måttstockar, men i det här fallet är du ute och cyklar.
Citera
2019-11-13, 22:57
Medlem
Kafka_Gods avatar
Nationalisterna och nazisterna i tråden verkar livligare än vanligt. Av det kan man dra slutsatsen att det går bra för Adam Schiff och juristerna bland Demokraterna. Att det går knackigt för bonden Nunes tar jag som självklart. Många republikaner är säkert bra när det gäller konstgödsel och annan dynga men inom juridik är det oftast ett magert resultat.

Hört att det var många så kallade "BOMB SHELLS" idag och Donald Trumps behov av demensvård är viktigare än någonsin.

Roligt då den outbildade byfånen Jim Jordan ville kalla in den person som startade det hela och syftade säkert på visselblåsaren av någon märklig anledning. Peter Welch (J.D. degree from Boalt Hall, the law school of the University of California, Berkeley) svarade snabbt "President Trump is welcome to take a seat right there". Alla skattade även många republikaner innan de insåg att det var just dom vi skrattade åt.

En dålig dag för Donald Trump.
Citera
2019-11-13, 22:58
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Taylor framstod som halvt utvecklingsstörd. "Men jag har hört av nån"
Kent verkade betydligt vassare. Kul grej att Kent tycker att Burisma bör utredas

Nja, det var iof lite väl hård bedömning av Taylor. Dock var vittnesmålet ganska värdelöst, vet inte hur många gånger jag hörde "its my understanding".

Kent och Taylor är två förhållandevis plikttrogna byråkrater men hade inget nytt att komma med.

Var detta demokraternas s k två stjärnvittnen så leder inte detta till något alls.

Trump gör saker på ett ortodox sätt och det föll väl inte dessa herrar helt i smaken som å ena sidan säger att dom värnar om USA´s intressen men det är ju ganska klart att dom också värnade om Ukrainas intressen och vill vara till lags.

Det ligger i USA´s intresse att utreda om den forne vicepresidenten gjort sig skyldig till brott, att samma person kandiderar till presidentposten gör inte honom immun.

Sen fanns det ju grund för utredning och inte bara en allmän begäran om att försöka hitta någon skit som Trump eventuellt kunde använda.

Trump har ju dessutom hjälpt horlandet Ukraina mer än vad Obama gjorde, detta samtidigt som han anklagas att vara Putins knähund.

Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
-Hej, jag var här för ett par månader sedan och beställde en 250 grammare med allting på men en snubbe som kallar sig The Mueller gav mig bara två bröd med inget mellan bröden. Jag ger er nu en sista chans, en rejäl jävla mega-meny den här gången!

*får två skivor bröd i sånt fint hippie-papper*

😭
-...ses om ett halvår då...

Samme Mueller som en gång i tiden "vittnade" om att Irak hade massförstörelsevapen.

Demokraterna håller på att blåsa upp en ballong med massa skit och allt verkar peka på att det är dom som håller den framför det egna ansiktet när den smäller av.
Citera
2019-11-13, 23:07
Medlem
Kan ngn förklara varför odds för att Trump blir återvald sänks pga av detta ? 2,40 på Trump nu och 6,0 ggr pengarna på Warren, 8,0 på biden.

För några dagar sedan hade Warren runt 3,5....

Trump stärks av detta?
Citera
2019-11-13, 23:23
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Kan ngn förklara varför odds för att Trump blir återvald sänks pga av detta ? 2,40 på Trump nu och 6,0 ggr pengarna på Warren, 8,0 på biden.

För några dagar sedan hade Warren runt 3,5....

Trump stärks av detta?
Jag tittar inte på oddsen, men om de sänktes så är det på grund av att Demokraterna hade en hemsk dag idag på utfrågningen. Det som sades vara stjärnvittnen och skulle avgöra allting till Demokraternas fördel visade sig ha noll kunskap om vad som hände. Det kom inte fram en enda sak idag som var baserad på fakta och det gynnar Trump och Republikanerna enormt mycket då de var stora vinnare idag.
Citera
2019-11-13, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag tittar inte på oddsen, men om de sänktes så är det på grund av att Demokraterna hade en hemsk dag idag på utfrågningen. Det som sades vara stjärnvittnen och skulle avgöra allting till Demokraternas fördel visade sig ha noll kunskap om vad som hände. Det kom inte fram en enda sak idag som var baserad på fakta och det gynnar Trump och Republikanerna enormt mycket då de var stora vinnare idag.

Hur länge håller utfrågningen på? Så här stort spam i oddsen har det inte varit sen innan sommaren och då var biden nr 2. Jag brukar skärmdumpa ngn gång i veckan. Vet inte hur odds bolagen jobbar dock.

Snarare så att Trump ligger kvar ungefär men Warren gick från 3,5 till 6,0 på ngra timmar och biden hoppade upp till 8 från 6
Citera
2019-11-13, 23:32
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Hur länge håller utfrågningen på? Så här stort spam i oddsen har det inte varit sen innan sommaren och då var biden nr 2. Jag brukar skärmdumpa ngn gång i veckan. Vet inte hur odds bolagen jobbar dock.

Snarare så att Trump ligger kvar ungefär men Warren gick från 3,5 till 6,0 på ngra timmar och biden hoppade upp till 8 från 6
Jag tror det var en vecka eller två, men skulle inte gå till banken med det svaret.

Att Biden tappar idag känns naturligt då en av demokraternas vittnen tyckte att händelsen med Biden skulle utredas, vilket var en stor missräkning för demokraterna idag. Kommer det inte bättre vittnen än det här så känns Trump 2020 något som ser ut att hända.
Citera
2019-11-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag tror det var en vecka, men skulle inte gå till banken med det svaret.

Att Biden tappar idag känns naturligt då en av demokraternas vittnen tyckte att händelsen med Biden skulle utredas, vilket var en stor missräkning för demokraterna idag. Kommer det inte bättre vittnen än det här så känns Trump 2020 något som ser ut att hända.

Ahh tack. Vart rekommenderar du att man följer det hela för att få någorlunda neutrala kommentarer?

Följt SVT l 2 år, då har jag trott att Trump är hatad av alla och att han ”håller” sig kvar kring makten som en diktatur, finns det ngn sanning i det? Verkar endå finnas endel Amerikaner som gillar han?!
Citera
2019-11-14, 00:01
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Följt SVT l 2 år, då har jag trott att Trump är hatad av alla och att han ”håller” sig kvar kring makten som en diktatur, finns det ngn sanning i det? Verkar endå finnas endel Amerikaner som gillar han?!
Är du på riktigt eller? Varför skulle Trump behöva hålla sig kvar vid makten likt en diktator när han blev vald till president?
Citera
2019-11-14, 00:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Öh va? Det är inte alls samma sak. Att ett parlament eller för övrigt enskilda politiker uppmanar (inte ger order till) säkerhetspolisen att undersöka en presidentkandidats samröre med främmande makt är i sin ordning. Det är inte konstigare än att Trump uppmanat att Hillarys mail skulle undersökas.

Att Presidenten, tillika överbefälhavare, hör av sig till främmande makt och vill att de utreder hans politiska motståndare är något helt annat.

Jag tycker själv att media bajsar onödigt mycket på Trump eller att man iaf använder dubbla måttstockar, men i det här fallet är du ute och cyklar.

Så USA brukar aldrig be främmande makter om tjänster?

Dessutom är Ukrina och USA nära o relationen.
Citera
2019-11-14, 00:23
Medlem
longbow4ys avatar
Är förvånad att inte fler reagerat på att "stjärnvittnena" påtalade att Trump ville höra att Ukraina skulle vända varje sten och samarbeta med... Barr.

Samma Barr som utreder grunderna för Muellerutredningen. Inte någon utredning av främst Biden.
Samma Barr som varit och besökt UK, Italien och Australien med Durham i samma ärende. Hur startade Muellerutredningen egentligen?

Samma Barr som gjort denna utredning om utredningen officiellt till en brottsutredning.

Jag tycker det mer ser ut som DNC kastar Biden och hans son under bussen för att rädda vad som räddas kan när Barrs utredning enligt rykten inom kort presenteras. Biden är bara ett sidospår.

En del av utredningen skall tydligen släppas innan Thanksgiving som är den 28 November i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in