2019-11-04, 04:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu kan vi inte fråga Lotta vad dom pratade om men en vild gissning i från mej är väl att eftersom bägge tränade på gym och dom träffades på ett gym så förmodar jag att deras samtal gick ut på att diskutera olika tränings övningar och vilken övning som ger bäst resultat,eller så diskuterade dom peter madsens onanerande i en u-båt på 30 meters djup tittande på en vidrig snuffmovie

De kanske diskuterade rumtidens krökning..?

Nautilus gick aldrig till 30 meter. Max 9-10 meter - det är grunt och flackt i Öresund
Senast redigerad av Merwinna 2019-11-04 kl. 04:35.
Citera
2019-11-04, 04:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det lär det vara men sensmoralen är att psykopaten Peter har ett snarlikt beteende och sätt att diskutera innan mord som psykopaten Martin.

Klart det är. Hon lär inte veta i inledande skede att han är psykopat och som psykopat helgarderar han:
Han vet att domarna om kvinnomisshandel kommer fram (alt kommer tas upp för att de, tjejerna, redan vet) så han berättar själv och drar lögner om att kvinnorna ljuger.
Samtidigt får han ju framstå som äkta och ärlig..

Men - skulle du SJÄLV ha gått på det? Från någon som såg ut som MJ - ansikts- och halstatueringar, muskler som uppenbart var uppumpade med anabola? Och som saknade jobb, utbildning, som sagt hade långa fängelsevistelser bakom sig o.s.v. o.s.v.?

PM kunde ju åtminstone visa upp ett registrerat företag där han var VD:n, prata engagerat om sitt arbete och sina visioner, han hade meriter som föredragshållare för diverse illustra sällskap (inklusive danska regeringsmedlemmar), han hade ett rikt språk både på danska och engelska... Han var kortklippt, hade inga tatueringar eller piercingar, och kunde klä upp sig till tillfällen där det fordrades. De störningar han hade, syntes inte på honom. Därför är jämförelsen helt irrelevant. (Eller alternativt: om du menar att hans störningar syntes på honom i samma grad som MJ:s störningar syntes på MJ, så måste du medge att KW var dum som satte sig ensam med honom i ett utrymme där hon inte hade någon möjlighet att ta sig ut, och inte heller att tillkalla hjälp.)
Citera
2019-11-04, 04:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej, hon har hela tiden varit fullt villig att umgås med monstret både via träning&sexuellt umgänge och hon har dessutom uppmuntrat honom till fortsatta träffar och även letat efter bostad till de båda och övervägt möjligheten att dom skulle skaffa barn tillsammans.

Allt kan sammantaget kallas den moderna svenska kvinnans kapitulation för ondskan i dess mest primitiva form.

Media är duktig på att förvränga de faktiska förhållanden som till slut vållade hennes död och det är inget som tidningarna och TV-kanalerna ska vara stolta över.

Media är bra på att försköna speciellt kvinnliga brottsoffer, och det säger jag fast jag själv är kvinna för det ÄR så. Kommer ihåg ett reportage jag läste i någon alternativ tidskrift; de hade gjort en egen undersökning genom att gå in i domar, för att kolla in kvinnorna bakom snyfthistorierna. Typ när tidningarna skriver "fembarnsmamman", och målar upp en bild av en förklädesprydd, bullbakande, spisroskindad bullmamma - så hade kvinnan i själva verket barn med olika män, männen var kriminella, hon tog själv droger, hon hade själv mycket medvetet gett sig in i relationen med mannen som till slut slog ihjäl henne när de båda var narkotikapåverkade, o.s.v.. Men i Aftonbladet blev hon ett oskyldigt offer för de patriarkaliska strukturerna, typ. Och likadant med de andra offren de hade kartlagt.

Och observera, att då har jag INTE försökt förminska männens brott! Det är olika saker. Men sanningen ska fram.
Citera
2019-11-04, 06:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men - skulle du SJÄLV ha gått på det? Från någon som såg ut som MJ - ansikts- och halstatueringar, muskler som uppenbart var uppumpade med anabola? Och som saknade jobb, utbildning, som sagt hade långa fängelsevistelser bakom sig o.s.v. o.s.v.?

PM kunde ju åtminstone visa upp ett registrerat företag där han var VD:n, prata engagerat om sitt arbete och sina visioner, han hade meriter som föredragshållare för diverse illustra sällskap (inklusive danska regeringsmedlemmar), han hade ett rikt språk både på danska och engelska... Han var kortklippt, hade inga tatueringar eller piercingar, och kunde klä upp sig till tillfällen där det fordrades. De störningar han hade, syntes inte på honom. Därför är jämförelsen helt irrelevant. (Eller alternativt: om du menar att hans störningar syntes på honom i samma grad som MJ:s störningar syntes på MJ, så måste du medge att KW var dum som satte sig ensam med honom i ett utrymme där hon inte hade någon möjlighet att ta sig ut, och inte heller att tillkalla hjälp.)
Det handlar väl om attraktion,dvs hon gillade tränade män. Hon gillade lite farliga män eftersom de signalerar styrka och alpha rent biologiskt. Hade hon fruktat för sitt liv från start, så hade hon brutit kontakten direkt. Sen var hon 40 år och ville ha barn och var därmed villig att låta mycket passera som hon antagligen hade backat för 10-12 år tidigare.
Sen antar jag att hon blev varse hans psykopati efterhand som han började spåra ur.
Citera
2019-11-04, 08:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det handlar väl om attraktion,dvs hon gillade tränade män. Hon gillade lite farliga män eftersom de signalerar styrka och alpha rent biologiskt. Hade hon fruktat för sitt liv från start, så hade hon brutit kontakten direkt. Sen var hon 40 år och ville ha barn och var därmed villig att låta mycket passera som hon antagligen hade backat för 10-12 år tidigare.
Sen antar jag att hon blev varse hans psykopati efterhand som han började spåra ur.

Ja, att vara intresserad av tränade och muskulösa män är inte konstigt - det ligger antagligen de djupare lagren i kvinnans hjärna, inkodat sedan vi var apor - men MJ hade ju uppenbart tagit anabola - för SÅ stora muskler får man inte annars. Samt att han var fixerad vid att träna, inte för att behålla hälsan och se hyfsat tonad ut, som en normal människa, utan för att se farlig ut och kunna styra sin omgivning med fruktan. Sådant ser jag direkt, och det borde alla göra som är över låt oss säga 15 år. Det går att hitta män som är lagom muskulösa och tonade, och som samtidigt är vettiga, har ett riktigt jobb och en fast bostad, inte har mördat någon o.s.v.. Vill man sedan dessutom skaffa barn, så är det ännu viktigare att pappan inte är aggressiv, för det kan ju gå ut över barnet också...
Citera
2019-11-04, 11:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Bra skrivet.
Inte värst svårt att begripa i sig, men det kräver väl både empati (inlevelseförmånga, förståelse för andra) och normal central koherens (att se i större sammanhang).

Sårbart läge/skör och en psykopat är ingen bra kombo när den manipulativa charmören går all-in med sin hjärntvätt.
.Sen har han makt och kontroll.
Han klargjorde att ingen lämnar Martin:
"Det är jag som bestämmer."
Dödshoten mot de hon älskar haglar förutom henne själv.
Citera
2019-11-04, 11:41
Medlem
Citat:
Ja, att vara intresserad av tränade och muskulösa män är inte konstigt - det ligger antagligen de djupare lagren i kvinnans hjärna, inkodat sedan vi var apor - men MJ hade ju uppenbart tagit anabola - för SÅ stora muskler får man inte annars. Samt att han var fixerad vid att träna, inte för att behålla hälsan och se hyfsat tonad ut, som en normal människa, utan för att se farlig ut och kunna styra sin omgivning med fruktan. Sådant ser jag direkt, och det borde alla göra som är över låt oss säga 15 år. Det går att hitta män som är lagom muskulösa och tonade, och som samtidigt är vettiga, har ett riktigt jobb och en fast bostad, inte har mördat någon o.s.v.. Vill man sedan dessutom skaffa barn, så är det ännu viktigare att pappan inte är aggressiv, för det kan ju gå ut över barnet också...

Svårare att hitta sådana på muckarfester där Lotta raggade..

Om ens vänskapskrets består av kompisar och likasinnade till MJ då ser man ingen skillnad. "Alla" är ju likadana.

Jag tror det är också orsaken varör vissa här inte kan förstår hur vi andra direkt ser att den här killen är ingen bra pappakandidat oavsett om vi bara har har sett en ansiktsbild på honom på nätet.

Och att ha muskler men ingen hjärna. Det är inte direkt en attraktiv kombination. Inte för oss som även vill prata - inte bara ha häftig sex med en återfallsförbrytare.
Citera
2019-11-04, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra skrivet.
Inte värst svårt att begripa i sig, men det kräver väl både empati (inlevelseförmånga, förståelse för andra) och normal central koherens (att se i större sammanhang).

Sårbart läge/skör och en psykopat är ingen bra kombo när den manipulativa charmören går all-in med sin hjärntvätt.
.Sen har han makt och kontroll.
Han klargjorde att ingen lämnar Martin:
"Det är jag som bestämmer."
Dödshoten mot de hon älskar haglar förutom henne själv.

Men det är ju exakt vad Lotta saknade. Hon hade noll empati för MJ:s offer eller MJ:s tidigare flickvänner. Hon kunde inte se i större sammanhang hur en återfallsförbrytare skulle kunna fungera som pappa till hennes barn.

Hon bara "kände" med underlivet. Klockan tickade och allt annat var oväsentligt.
Citera
2019-11-04, 11:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det du skriver är logiska och rimliga antaganden om biologi och kemi sätts åt sidan. Attraktion och en vilja att bli förälder kan kortsluta den mest förnuftige, åtminstone tillfälligt.
Nu säger jag inte att Rudholm var förnuftig, men jag tror knappast att hon såg igenom den charmige och muskulöse psykopaten direkt.
När det väl var dags så var det försent.
Citera
2019-11-04, 11:54
Medlem
Citat:
Media är bra på att försköna speciellt kvinnliga brottsoffer, och det säger jag fast jag själv är kvinna för det ÄR så. Kommer ihåg ett reportage jag läste i någon alternativ tidskrift; de hade gjort en egen undersökning genom att gå in i domar, för att kolla in kvinnorna bakom snyfthistorierna. Typ när tidningarna skriver "fembarnsmamman", och målar upp en bild av en förklädesprydd, bullbakande, spisroskindad bullmamma - så hade kvinnan i själva verket barn med olika män, männen var kriminella, hon tog själv droger, hon hade själv mycket medvetet gett sig in i relationen med mannen som till slut slog ihjäl henne när de båda var narkotikapåverkade, o.s.v.. Men i Aftonbladet blev hon ett oskyldigt offer för de patriarkaliska strukturerna, typ. Och likadant med de andra offren de hade kartlagt.

Och observera, att då har jag INTE försökt förminska männens brott! Det är olika saker. Men sanningen ska fram.

Av de ca 17-18 st kvinnor som årligen mördas av sina män är 15-16st ihop med kriminella män. Endast 1-2st mördas av en man som har drabbats av exempelvis en psykos (som inte är kopplad till droganvändning).

Men man slår stortrumman för detta "enorma samhällsproblem" då missbrukande/psykiskt instabila kvinnor slås sina påsar ihop med likadana män och låtsas att detta gäller för oss alla..
Citera
2019-11-04, 11:57
Medlem
develis avatar
Citat:

Varför i helvete har du förtrollats av en psykopat?
Är PM snygg med sina oborstade rovdjurständer och håret i stripor som står rätt upp?
Tänder fulla av mat, skitiga kalsonger med lagrad sperma och ständigt klädd i en pinsam militär overall, en sparksräkt för vuxna.
Vi vet sen att ubåten var väldigt primitiv och dåligt byggd och att leva på andras bidrag, springa runt på en halvö och leka utan ett parallellt jobb är knappast imponerande.
Han måtte vara dum i huvudet som inbillade sig att han skulle nå karmanlinjen med de sketna resurserna.
Psykopatens storhetsvansinne och.inte ett dugg annat.
Just nu sitter han och klipper ut små pappersraketer och skickar till en tonåring.

Titta nu på Martin. Stor, vältränad, ren, välklädd.
Att han är full i tatueringar är inget folk bryr sig om idag (nej, jag gillar inte hals, ansikts el huvudtatueringar).
Charmig, ger mängder med komplimanger och presenter. Sen drar han fram stekpannan och fixar en romantisk middag för två med levande ljus.
Hans matbilder finns.på fb.
Hans bilder.när han gullar med sitt syskonbarn likaså och han ser ut som en snäll björn ihop med ett gulligt barn, nåt som Lotta garanterat smälte för.
Martin älskade ju barn, ville börja om och få en ny chans i livet.

Martin är helt störd och en fet bluff.

Du är helt förblindad av Madsen. Trots
att han brutalt sextorterat Kim till döds. Han är bland det mest perversa som finns och som sen kapade "problemet i mindre bitar" för att komma undan.

Bara du fick sitta och snacka raketritningar, tindra med ögonen och gråta en skvätt över förlorad plåt så vore det inga problem.

Vad fan gör dig bättre än Lotta som charmattackerades IRL av en psykopat?
Du är manipulerad enbart via film och bilder.

Hur fan är det mer legalt att du sitter som en jävla fjortis och tar Madsen i försvar?

Börja där istället för motfrågor till mig.

För allt du fascinerat skriver om Madsen visar att du har rejäla problem.
Senast redigerad av develi 2019-11-04 kl. 12:02.
Citera
2019-11-04, 11:59
Medlem
Citat:
Det du skriver är logiska och rimliga antaganden om biologi och kemi sätts åt sidan. Attraktion och en vilja att bli förälder kan kortsluta den mest förnuftige, åtminstone tillfälligt.
Nu säger jag inte att Rudholm var förnuftig, men jag tror knappast att hon såg igenom den charmige och muskulöse psykopaten direkt.
När det väl var dags så var det försent.

Och det där var direkt kränkande mot alla de kvinnor som längtar efter barn, men som aldrig någonsin skulle kunna tänka sig att ta i ens med tång i sådana som MJ och likasinnade dvs. återfallsförbrytare utan utbildning, jobb, bostad, framtidsutsikter, hjärna..

Att man längtar efter något är inte förknippad med att hjärnan flyger ut från fönstret. Tvärtom. Fler och fler kvinnor längtar just därför att de själva har fått avstå länge för att kunna erbjuda sina blivande barn så bra möjligheter som det bara går att ordna: stabil ekonomi, stabila jobbförhållanden etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in