2018-09-28, 20:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrusaderViska
Försök att förklara hur Kundalini Yoga inte är "Satanistisk" enligt en Gudsfruktig syn på livet !!

Snälla

Det går inte eftersom du tydligen anser att allt som faller utanför kristendomen är satanistiskt.
För oss vanliga människor med förståndet i behåll är kundaliniyoga bara ett sätt att komma i kontakt med sig själv och sina dolda resurser.
Citera
2018-09-28, 20:51
Medlem
Det är kristendom fast tvärtom.
Citera
2018-09-29, 07:56
Medlem
Kolla bara på kristendomen... Där ska man dricka hans blod och äta hans kött.
Citera
2018-09-29, 10:37
Medlem
Bogomils avatar
Eftersom själva satans-konceptet är diffust, ofta självmotsägande mellan olika användare av det och desutom användas av personer som tydligen är okunniga om vad bibeln egentligen säger om detta, så kan det mesta av "satan"-genren lugnt skrotas och betraktas som en irrelevant reminiscens från en YTTERST "folklig" kristendom (som i sin tur var en mytologi byggd på toppen av kristendomens bibliska mytologi).

M.a.o. sagor* för barn eller mentalt dysfunktionella vuxna.

* Med vilket jag INTE avser hela kristendomen.
Senast redigerad av Bogomil 2018-09-29 kl. 10:39.
Citera
2018-11-30, 02:07
Medlem
WykkedWitchs avatar
Ona Satanister har rätt !

De ser vissa människor som "dross" som man skall göra sig av med. De här satanisterna har stark karaktär och föraktar personer som inte Kan Det är värre att inte kunna än att ha lättja!

Jag tror att de flesta människor även i dagens läge i hemlighet tycker det samma. Tex: Faaan vad jag Haaatar den där handikappade/knarkande jääveln och jag tror inte det handlar om att folk är rädda för det annorlunda. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Det är som med pest DU FÖRAKTAR DEN !
Citera
2019-03-23, 22:43
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
www.joyofsatan.come ( ny länk )

Kristendomen har genom historien haft en förklaringsmodell som säger att allt övernaturligt som sker utanför kristendomen det sker genom satan och dennes änglar,
men säger inget om verkliga fakta om Hedniska religioner
och säger inget om 1900-talets Satanistiska rörelser.
Det berättar bara vad kristendomen tror.
Citera
2019-03-24, 05:02
Medlem
Bogomils avatar
"Satanism" användas iblant som ett synonym för hedendom, men detta är varken korrekt eller generellt.
Citera
2019-11-04, 04:13
Medlem
Satanism - var går gränsen?

Som Satanist så undrar jag ibland om det finns någon gräns?

Då alla "regler" i princip är oärliga sanningar som Gud och de under honom har skapat till de svaga som blundar för sanningen i omedveten dimma fastkedjad i slaveri.

Jag förstår att Vi har ett samhälle som inte hade funkat utan regler så dom reglerna köper jag...

Men på ett filosofiskt plan så ställer jag frågan:

finns det någon gräns? Eller finns den bara om JAG skapar den?

Är kunskapen berättigad till att skapa en gräns för oss?
Senast redigerad av Lostit007 2019-11-04 kl. 04:52.
Citera
2019-11-04, 04:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Är du satanist är det över för dig. Bara de som tror på Gud kommer bli räddade. Synd för dig. Osis. Du trodde på satan och förlorade. Bättre lycka nästa gång.
Citera
2019-11-04, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Är du satanist är det över för dig. Bara de som tror på Gud kommer bli räddade. Synd för dig. Osis. Du trodde på satan och förlorade. Bättre lycka nästa gång.

Haha en hjärntvättad idiot. Du förtjänar det!!
Citera
2019-11-04, 04:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostit007
Haha en hjärntvättad idiot. Du förtjänar det!!

Även om du kommer spy galla. Så ber jag för din skull. Det är hur vi vinner mot ondskan. Att be för även förtappade själar.
Citera
2019-11-04, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Även om du kommer spy galla. Så ber jag för din skull. Det är hur vi vinner mot ondskan. Att be för även förtappade själar.

Jag tycker synd om dig då det du gör är helt meningslöst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in