2019-11-03, 23:57
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Det kan finnas en hel rad orsaker. Olika hormonnivå. Olik sexuell mättnad. Olik uppväxt.

Den sistnämnda vill jag fokusera på. Jag blev av med oskulden när jag var 19år men innan det hade det varit som en magdröm med nära och avslag. Tror det påverkade mig på ett sätt som sitter i än idag.

Kan inte förklara det med finare ord men känslan jag hade innan det var brutalt, fick mig verkligen att må dåligt.

Minns speciellt ett tillfälle när jag var ihop med en tjej. Hade avsiktligen tagit det lugnt, inte varit för framfusig. Så en dag från tomma intet så gör hon slut med orden -"det händer ju inget". Gillade verkligen henne så jag tog det hårt.

Hur man känner för sexköp varierar mycket utifrån vad man upplevt själv och hur stark individuell sexualdrift man har.

Så är det garanterat. Känner igen mig. Mycket känslomässiga trauman kopplat till tjejer (eller misslyckanden med tjejer) ökar säkerligen chansen för att man ska ta steget och gå till prostituerade. Jag vet inte hur andra upplever sin sexualdrift men kan tänka mig att jag har en något starkare sådan än genomsnittet, då jag iaf alltid upplevt den som stark.
Citera
2019-11-03, 23:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymmars
Detta är ett väldigt klockrent inlägg. Vi måste komma ihåg att manlig våld är ett resultat av att kvinnor avlat med våldsamma män, således uppmuntrat till beteendet, många gånger blir kvinnor sexuellt triggade av det.

Okej. Då gör vi såhär.

Inga preventivmedel + mannen bestämde i samhället och i familjen = ?

Får du detta till att kvinnor "har avlat med våldsamma män och således uppmuntrat till beteendet"?
Citera
2019-11-03, 23:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Tragedi och komedi är två sidor av samma mynt.

Kan du inte se det komiska i det hela med att köpa en hora för en halvtimme?

Nja, då ska det vara en jävla komisk hora isåfall.
Du kanske kan förklara det komiska?
Citera
2019-11-04, 00:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymmars
Ja, det är då bra att du erkänner i alla fall. Men så är det, oavsett vilket land man befinner sig i, så har kvinnorna alltid åsikten av staten/kungen/vad media proppar i dom, alltid, det spelar ingen roll vilket land man besöker, det är alltid så. Hur kan det komma sig, tror du?

Hur kan det komma sig att det är alltid är män som motsätter sig konsensus, som formar "extrema grupper" etc? Hur kan det komma sig att kvinnor ALLTID försvarar konsensus, oavsett hur dåligt dom mår av det specifika samhällssystemet dom lever i? Nå?

I Sverige är prostitution (eller snarare köpsex) olagligt, vad gör Moment ? Hon är emot det!
I Danmark är prostitution lagligt, vad gör kvinnorna? "Inga problem alls!"

Det är så ofantligt jävla förutsägbart att man får ärligt talat the creeps när man tänker på det.

Du kanske skulle undersöka din hjärna?
Bara ett litet tips sådär på nattkvisten.

Jag vet inte vem du tror att du är, men du känner uppenbarligen inte mig. Tycker definitivt inte samma som staten, skulle kalla mig själv oerhört kritisk till samtliga makthavare förutom möjligtvis herr Åkesson. Så vet du det.

Nu kan du återgå till dina fantasier.
Citera
2019-11-04, 00:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Okej. Då gör vi såhär.

Inga preventivmedel + mannen bestämde i samhället och i familjen = ?

Får du detta till att kvinnor "har avlat med våldsamma män och således uppmuntrat till beteendet"?

Men idag går kvinnor fortfarande igång på våldsamma, dominanta, aggressiva män och inte på snälla, skötsamma och respektfulla män.

Kanske kvinnor kunde sluta uppmuntra till beteendet nu då när vi har både preventivmedel och feminism.
Citera
2019-11-04, 02:56
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Många feminister anser att de har rätt att sätta sig på folks fria vilja.

Jaha, jag visste inte att du var anarkist.
Citera
2019-11-04, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om du inte antydde det så var vad då poängen med detta inlägg?

Om du klurar lite på det så ska du se att du förstår att det ena inte utesluter det andra.
Citera
2019-11-04, 03:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Om du klurar lite på det så ska du se att du förstår att det ena inte utesluter det andra.

Det jag förstår är att du kom med en korkad invändning.
Citera
2019-11-04, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det jag förstår är att du kom med en korkad invändning.

Så ja, ge det lite tid gubben.
Citera
2019-11-04, 04:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Så ja, ge det lite tid gubben.

Vin kan bli bättre med tiden men inte korkade invändningar, sorry.
Citera
2019-11-04, 05:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jaha, jag visste inte att du var anarkist.

Sexhandel mellan samtyckande och vuxna har inte mycket med anarki att göra. Det finns inget brottsoffer.
Citera
2019-11-04, 05:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Och där har ju damen nedan faktiskt en poäng. Du kan ju å ena sidan inte propagera för mänskliga rättigheter för alla, för att i nästa andetag påstå att det endast gäller dem som faller dig i smaken. Det är ju fullständigt orimligt.
Var du läkare sa du? Har du någon sorts mirakelmedicin som kan avslöja vem som har förmågan att rösta rätt, enligt dina premisser då alltså?

För det första har jag aldrig propagerat för mänskliga rättigheter för alla. Det har du missförstått. Jag köper absolut inte principen om allas lika värde, vilken för övrigt bygger på en felöversättning av ett FN-dokument. En mördare är exempelvis mindre värd än en laglydig medborgare, och en kvinna är i genomsnitt mindre värd än en man, åtminstone inom den professionella domänen. Inom husets väggar kan män vara mindre värda än kvinnor. På samma sätt är en människa som vill ta ifrån mig naturgivna rättigheter att betrakta som mindre värd än andra (se nedan).

Jag ifrågasätter den kvinnliga rösträtten eftersom jag anser att den hotar demokratin och nationen. Bättre vore förmodligen att avskaffa välfärdsstaten helt och hållet. Men det verkar lösa sig, för den avskaffar ju sig själv. Om du har följt mitt skrivande så skulle du se att detta är min huvudtes för att lösa Sveriges problem, inklusive kvinnors bristande demokratiska förmågor, och deras brist på rättighets- och säkerhetstänkande

Utan välfärdsstat skulle kvinnors röstande drabba dem direkt i ännu högre grad än nu. De produktiva i samhället har ingen skyldighet att bedriva konstgjord andning på de improduktiva. Kvinnors samhällssyn är inte bara improduktiv, den är dessutom ytterst destruktiv. Många kvinnors politiska syn handlar om att ta ifrån folk deras naturgivna negativa rättigheter (se nedan). Om så sker har man rätt att freda sig, med vilka medel som helst. Inget står över de naturgivna rättigheterna, inte heller demokratin som sådan. Även DDR kallade sig för en demokrati, men där fanns inga naturliga rättigheter att tala om. Folket var statens slavar.

Man ska i ett fritt samhälle inte bara tillåtas att ägna sig åt naturgivna rättigheter, utan ingripande mot dessa ska vara uttryckligen förbjudna. Exempel: det ska vara uttryckligen förbjudet och behäftat med straff att hindra någon från att yttra sig. Eller det ska vara brottsligt för någon att hindra mig från att sluta avtal med den myndiga personen X, gällande en tjänst som inte direkt kan anses skada någon. (Skadeprincipen, se nedan).

Jag är libertarian med konservativa inslag. Det jag argumenterar för är alltså så kallad naturrätt och negativa rättigheter, det vill säga att stå fri från statliga eller andra ingripanden så länge man inte direkt skadar någon. Det stämmer utmärkt in på sexköp mellan samtyckande och vuxna. Agerar en individ för att kränka andras naturgivna rättigheter, så kan den personen fråntas sina egna rättigheter, och dessutom bestraffas för detta.

Citat:
Negative and positive rights are rights that oblige either action (positive rights) or inaction (negative rights). These obligations may be of either a legal or moral character. The notion of positive and negative rights may also be applied to liberty rights.

To take an example involving two parties in a court of law: Adrian has a negative right to x against Clay if and only if Clay is prohibited from acting upon Adrian in some way regarding x. In contrast, Adrian has a positive right to x against Clay if and only if Clay is obliged to act upon Adrian in some way regarding x. A case in point, if Adrian has a negative right to life against Clay, then Clay is required to refrain from killing Adrian; while if Adrian has a positive right to life against Clay, then Clay is required to act as necessary to preserve the life of Adrian.

Rights considered negative rights may include civil and political rights such as freedom of speech, life, private property, freedom from violent crime, freedom of religion, habeas corpus, a fair trial, and freedom from slavery.

Källa: Wiki

Citat:
Naturrätt (latin: ius naturale, lex naturalis) är ett fundamentalt begrepp inom politiska ideologier och filosofi. Med naturrätt åsyftas uppfattningen att det existerar absoluta rättsprinciper nedlagda i människans natur, antingen av gudomligt ursprung eller med icke-religiösa förklaringar.[1] Naturrätten är rättigheter och skyldigheter som anses naturliga, universellt giltiga för alla tider och folk, och som bör stå över de tillfälliga lagar som stiftas av stater.[1] Naturrätten är "vad en människa är berättigad till just på grund av sin mänskliga natur", enligt filosofen Bertrand Russells definition.[2] Naturrätten utgör vidare idéhistorisk grund för mänskliga rättigheter, demokrati, avskaffande av tortyr och dödsstraff, och flera länders konstitutioner, och är ett viktigt begrepp bland annat i diskussioner om legitimering av makt, statsbildning, ägande och krigets lagar (folkrätten).[1]

Citat:
Skadeprincipen formulerades av den liberale filosofen John Stuart Mill i sin bok Om friheten 1859. Enkelt uttryckt går principen ut på att man bör få göra vad man vill så länge man inte skadar andra direkt och i första hand.

Senast redigerad av WordWarrior 2019-11-04 kl. 06:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in