2019-11-01, 22:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja hur det förhåller sig i detta fall återstår ju att se, om det nu kommer att klargöras någon gång. Om HD är inblandad så kan det kanske komma att likna tex Knutby i viss mån. /../
Det är ju en sak vad åklagaren Åsa Hiding (av någon anledning) vill få oss att tro har hänt, och sedan en helt annan sak vad som faktiskt har hänt. Visst, det kan säkert handla om något som liknar Knutbygrejen här, men att just HD i så fall skulle ha något med saken att göra finns det väl egentligen ingenting alls som tyder på.

Någon här som anser sig känna till HD:s religiösa hemvist (tror att det var 'Remark') menade ju att HD är ateist, och i så fall faller väl just hon automatiskt bort i ett sådant här scenario.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-01 kl. 22:26.
Citera
2019-11-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ju en sak vad åklagaren Åsa Hiding (av någon anledning) vill få oss att tro har hänt, och sedan en helt annan sak vad som faktiskt har hänt. Men visst, det kan säkert handla om något som liknar Knutbygrejen här, men att just HD i så fall skulle ha något med saken att göra finns det väl egentligen ingenting alls som tyder på.

Någon här som ansåg sig känna HD (tror att det var 'Remark') menade ju att HD är ateist, och i så fall faller väl just hon automatiskt bort i ett sådant här scenario.

Jag känner ingen i Örebro. Möjligen kan jag någon gång utgått från att SD och HD haft samma uppfattning därvidlag. Ingen aning.
För mig är det betydelselöst.

Hur som verkar hon inte vara lika fördömande som vissa andra i tråden.
Citera
2019-11-01, 22:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag känner ingen i Örebro. Möjligen kan jag någon gång utgått från att SD och HD haft samma uppfattning därvidlag. Ingen aning.
För mig är det betydelselöst.

Hur som verkar hon inte vara lika fördömande som vissa andra i tråden.
Det är oklart för mig vem du i så fall menar skulle ha varit fördömande 'Remark'. Sällan har jag då sett någon som har varit så fördömande som just du. I ett och ett halvt år har du nu hållit på och stöttat Hiding, utan att överhuvudtaget kunna ange några rationella skäl för din uppfattning.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-01 kl. 22:37.
Citera
2019-11-01, 22:37
Medlem
Citat:
Det är oklart för mig vem du i så fall menar skulle ha varit fördömande 'Remark'. Sällan har jag då sett någon som har varit så fördömande som just du. I ett och ett halvt år har du hållit på nu.

OK.
Citera
2019-11-01, 22:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tänker du att LW:s adoptivföräldrar har med mordet på deras dotter att göra?

Nej. Jag ser hennes utnyttjande av
adoptivföräldrarna som ett av tecknen på
att LW kan ha varit narcissist.
Och narcissister kan driva vem som helst
till vansinne.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-01 kl. 23:40.
Citera
2019-11-01, 22:50
Medlem
Citat:
Det är oklart för mig vem du i så fall menar skulle ha varit fördömande 'Remark'. Sällan har jag då sett någon som har varit så fördömande som just du. I ett och ett halvt år har du nu hållit på och stöttat Hiding, utan att överhuvudtaget kunna ange några rationella skäl för din uppfattning.

Jag replikerade på om HDs ev var ateist eller inte, fördömande får ses i det sammanhanget.

Det borde du fattat.

Avslutat.
Citera
2019-11-02, 04:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Om jag vore åklagaren, och nu hade att avgöra det här ärendet utifrån de givna parametrarna (dvs. att brottet skall ha begåtts av SD och/eller HD), då hade jag helt klart valt att nu exkludera HD ur ekvationen. Visst kan en medverkan av HD säkert fylla ut en del luckor, men samtidigt blir införandet av ytterligare en gm komplicerande på ett sätt som kanske inte är helt enkelt att förutspå (vilket innebär att indiciekedjan blir avsevärt mer sårbar).

Att ha två gm i stället för en ökar inte (som man lätt skulle kunna tro) komplexiteten i händelseförloppet till det dubbla, utan snarare drar det väl iväg med en faktor fem eller tio. Min tips till åklagaren, givet att hon nu väljer att fortsätta på den utstakade vägen, är att hon ger upp HD helt nu och i stället går all in på SD.

Om utredarna av någon anledning fått en stark misstanke om att även HD är inblandad vore det väl tjänstefel om inte åklagaren även inkluderar HD?

Sedan finns det andra anledningar till att ha misstänkta under skälig misstanke. Det ger åklagaren och utredarna utökade rättigheter t.ex.
Citera
2019-11-02, 06:40
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Har du sett några exempel på det?

De som KÄNDE henne vet att hon var det. Varför uttalar du dig ens om Lena när du aldrig har träffat henne?
Citera
2019-11-02, 06:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
till vansinne.

Du har inte barn själv märker jag eller har inget socialt nätverk omkring dig och är nu bitter över det med. Barnvakt 2 ggr varannan vecka tycker du det är att utnyttja sina föräldrar?!? Mina föräldrar och svärföräldrar skulle gärna vara barnvakt mycket mer än så om de bara fick och behovet fanns!
Citera
2019-11-02, 06:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
De som KÄNDE henne vet att hon var det. Varför uttalar du dig ens om Lena när du aldrig har träffat henne?

Jag antar att LW mördades av någon som
inte tyckte om henne. Därför
tycker jag att det är mer intressant att
spekulera om varför någon inte tyckte om
henne än att lyssna på alla som tyckte att
hon var fantastisk. De lär aldrig kunna
hitta något motiv till att hon blivit mördad.
Citera
2019-11-02, 07:13
Medlem
Citat:
till vansinne.
De flesta föräldrar/morföräldrar ser det som en ynnest att få hjälpa till när de kan, förmodligen även LW:s.

LW:s föräldrar åkte från Norrköping till Örebro varannan vecka (ca 26 mil tur och retur). Jag antar att de sov över eftersom LW jobbade kväll. De slog alltså två flugor i en smäll och fick även umgås med sin dotter morgon/eftermiddag (även kväll när LW kom hem från jobbet).

Jag vet inte riktigt hur du kan jämföra arbetstid med tiden då LW lämnade sina barn för att åka ut på geo någon kväll. Då var hon inte borta en hel arbetsdag och dessutom lätt att nå på telefonen om barnen ville något... och kunde snabbt vara hemma igen.

Hade LW:s föräldrar varit sjuka eller av annan anledning inte kunde ställa upp så har barnen en pappa som förmodligen kunde ta hand om barnen.
Citera
2019-11-02, 07:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De flesta föräldrar/morföräldrar ser det som en ynnest att få hjälpa till när de kan, förmodligen även LW:s.

LW:s föräldrar åkte från Norrköping till Örebro varannan vecka (ca 26 mil tur och retur). Jag antar att de sov över eftersom LW jobbade kväll. De slog alltså två flugor i en smäll och fick även umgås med sin dotter morgon/eftermiddag (även kväll när LW kom hem från jobbet).

Jag vet inte riktigt hur du kan jämföra arbetstid med tiden då LW lämnade sina barn för att åka ut på geo någon kväll. Då var hon inte borta en hel arbetsdag och dessutom lätt att nå på telefonen om barnen ville något... och kunde snabbt vara hemma igen.

Hade LW:s föräldrar varit sjuka eller av annan anledning inte kunde ställa upp så har barnen en pappa som förmodligen kunde ta hand om barnen.

Det fetade: Det vet du ju inte utan det är
bara något som du fantiserar ihop. Jag
tolkade mormodern som att de åkte t.o.r
Norrköping-Örebro 2 gånger varannan
vecka för att vara barnvakt.

Jag känner många mor- och
farföräldrar som blir utnyttjade av sina
barn för att vara barnvakt och som tycker
att det är jobbigt men inte vill/kan säga
ifrån.

Jag antar att det, liksom att vara älskarinna,
är ett känsligt ämne i tråden eftersom
många känner sig träffade pga att de också
utnyttjar sina föräldrar och själva har eller
har haft förhållande med någon som varit
upptagen. Man försvarar inte främst LW
utan sig själv?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-11-02 kl. 07:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in