2019-11-03, 14:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Svaret på det sista angav du själv i din första mening.

Men det framgick tydligt redan från början att det var en spekulation, att det kanske finns fler involverade i relationsdramat.
Citera
2019-11-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Fetade: Inte sant. Det tog lång tid för dem
att hitta burken.

Dom stod ett tag stilla/stirrande på platsen för att hitta burken som listigt gömt sig.
Citera
2019-11-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det framgick tydligt redan från början att det var en spekulation, att det kanske finns fler involverade i relationsdramat.

Jasså.
Citera
2019-11-03, 14:33
Medlem
Citat:
Jag kommer ihåg att hon tillsammans
med någon/några drev eget när hon
slutade arbeta som pastor.

Ja, jag läste det i tråden men möjligt i någon artikel som länkades till. Det är väl i och för sig inget konstigt, att hon bestämmer sig för att testa driva eget när hon slutat som pastor. Det skulle ju kanske också förklara att föräldrarna fick ställa upp som barnvakt. Kanske därför hon tog anställning istället. Det är ju många som inte orkar med företagande även om de händelsevis är bra på det de gör, men det är en massa administrativt och planering som kan bli för tungrott, särskilt i början innan man dragit in pengar till att ev anställa någon som fixar de bitarna.
Citera
2019-11-03, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag kommer också ihåg att hon tog uppdrag efter hon slutade som pastor men jag antog det endast handlade om pastorala uppdrag på fritiden medan hon var anställd med ensamkommande.

Man har tyvärr börjat glömma efter 1.5 år.

Hade hon inte frilansandet som vigselförrättare även under tiden hon var pastor i församlingen?
Citera
2019-11-03, 14:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja, det har framskymtat. Det dryftades i tråden om triangeldrama med det att hon också var bekant med HD, men har hon dejtat andra i cachingkretsen så är det kanske ett quattro(+)- eller pentadrama (⛧)?

Ja, när hon var tillsammans med MgL så
fortsatte hon samtidigt relationen med SD.
MgL kan ha berättat det för Beholder och
varnat honom för LW.
Citera
2019-11-03, 14:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag vet inte vad du har för inställning till begreppet "dominerande" men om du läser redogörelser i media om den nedlagda misshandelsanmälan så blir du varse att den hade sin upprinnelse av att hon vägrade gå ur bilen när SD inte ville följa med in på fika eller prata utan ville hem och sova. Hon återger själv händelseförloppet som sådant i förhören enligt motiveringen till avskrivningsbeslutet.
Vi vet inte vad som har sekretessmarkerats i anmälan och därmed vet vi inte heller alla orsaker till att hon inte ville gå ur bilen.
Citera
2019-11-03, 14:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag kommer ihåg att hon tillsammans
med någon/några drev eget när hon
slutade arbeta som pastor.
Hur kan du komma ihåg det när du inte kände henne?
Har du samma problem som indianen och rosamund, att du gärna hänvisar till saker som om de vore fakta, men inte kan hitta det i tråden?
Citera
2019-11-03, 14:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har läst det mesta i tråden både en och två ggr... inte läst något om att LW drev eget!

Du påstår det och kanske kan ta fram något som visar det jag missat!

Kanske är det någon annan trådskrivare/läsare som kommer ihåg?

Ser att du lagt till mer i ditt inlägg.

Det är din trovärdighet i tråden som står på spel när du påstår att LW bedrivit eget innan hon började på kommunen med ensamkommande.

Och hur blir det med din egen trovärdighet
när jag får tid att leta reda på källan?
Citera
2019-11-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jasså.

Detta är inlägget som nutty ville ha källa på?

Citat:
Det dryftades i tråden om triangeldrama med det att hon också var bekant med HD, men har hon dejtat andra i cachingkretsen så är det kanske ett quattro(+)- eller pentadrama (⛧)?

I tråden har det spekulerats (n. b. som stöd till teorin att SD var svartsjuk) att hon hade lämnat honom och börjat träffa andra, M. L. och den hon skulle till Norge med.
Om triangeldrama innefattar LW, SD och HD så blir det ett möjligt pentadrama om det finns två pojkvänner till i kulisserna.
Citera
2019-11-03, 14:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fetade: Inte sant. Det tog lång tid för dem
att hitta burken.

Ja, då hade det väl tagit annu längre tid om de gått långsamt.

Nu har jag tröttnat på de här ändlösa "diskussionerna" som inte leder till något annat än att skribenter kastar skit på varandra.

Ingen kommer att ändra position.
L*ena blir allt värre trampad på.
Och tråden har blivit en arena för primitiva elakheter.
Citera
2019-11-03, 14:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hade hon inte frilansandet som vigselförrättare även under tiden hon var pastor i församlingen?
Man kan väl anta att vigselförrättandet ingick i arbetsuppgifterna när hon var pastor så varför kallar du det frilansande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in