Citat:
Ursprungligen postat av
pimpo9
Det är väl uppenbart för de flesta att otryggheten i Sverige kommer direkt från invandringen. Det kan knappast vara någon nyhet. Betvivlar man det kan man bara titta på våra grannländer, framförallt Finland, och hur många sprängdåd och skjutningar som sker där (samt hur trenden ser ut). Utan invandring hade tryggheten i Sverige med all sannolikhet följt ungefär samma trend som Japan. Det borde bli ännu tryggare än på 80 och 90-talet eftersom majoritetsbefolkningens brottslighet sjunker (p.g.a. bättre ekonomisk standard och fler som sitter framför skärmar istället för att driva runt på stan).
Utan invandring och med normal gränskontroll (för att inte ge tiggare och stöldligor från Östeuropa öppen väg in) hade Sverige varit världens kanske tryggaste land, det är knappast särskilt kontroversiellt att påstå. Att ha en vettig gränskontroll här i norr är inte heller speciellt konstigt eller dyrt eftersom merparten av Sverige/Norge är omgärdat av vatten. Det är egentligen väldigt lätt att kontrollera vem som kommer in i Sverige och det är närmast chockerande att det kan vara en sådan oordning som det är idag.Det är fullständigt självorsakat av ansvarslösa politiker.
Ja, invandrare är mer benägna att begå brott än svenskar. Där är vi såklart överens.
Jag hållet med dig i det mesta du skriver. Det jag dock inte är med på är att AFS eller SD skulle kunna lösa detta bättre än andra partier. Visst kan man gorma om att stoppa invandringen. Men det är rätt naivt att tro att brotten plötsligt skulle ta slut tack vare.
Dessutom så är stoppad invandring möjligen lösningen på vissa problem men med minskad invandring kommer också vissa problem. Även om det är populärt att påstå att invandrare bara kostar pengar så finns det väldigt mycket som tyder på att de faktiskt är bra för svensk ekonomi. Arbetslösheten bland invandrare är såklart hög men ändå jobbar väldigt många invandrare. De behövs för att hålla igång Sverige.
Sen kan man alltid säga, visst, ”rätt” invandrare är bra. Och aå är det ju. Men hur sjutton får man ”rätt” invandrare då?
Nu påstår inte jag att tex S har lösningen på allt men SD har då inte visat nån lösning heller. AFS är ju ett parti som knappt existerar så de bortser jag från