2019-11-01, 22:35
Medlem
brianmolkos avatar
Kan de inte selektera brottsfall ?
Där är det högkunjuktur

och en annan får sitta och gråta i tre timmar på MoS
För man inte har någonstans att gå där
Citera
2019-11-02, 00:24
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathisfakenews
Jobbigt när det inte finns jobb. Vad ska vi göra då?

Vi ska sjunga We shall overcome, så kommer allt att lösa sig!

Svenska folket är helt oförståndiga med vad dem röstar på val efter val! Jag undrar verkligen om de någonsin kommer rösta för sitt eget bästa i kommande åren när det blir osäkert runt om landet!!
Citera
2019-11-02, 01:38
Avstängd
Man ska ju inte "måla faan på väggen"
Men jag tror landet Sverige skulle må väldigt bra utav en rejäl lågkonjuktur.
Utfallet av det kanske skulle få upp ögonen på folk, att samhället och företagen inte är en mjuk madrass man kan luta sej tillbaka på och tro att allt löser sej.
Och kanske skulle man även inse hur inkompetenta politiker och media lobotimerat folket med alla visioner, galna ideer, lagar, nya skatter och skattehöjningar mm. Och hur man under 30 - 40 år succesivt lyckas nedmontera ett en gång välmående land till vad det är idag..
Citera
2019-11-02, 04:53
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Välkomnar en ekonomisk kollaps i Sverige. Det här landet behöver ett stålbad för att väcka det sovande folket.

Dock hoppas jag krisen kommer om sisådär två år så jag själv hinner få ordning på min ekonomi innan det smäller.
Citera
2019-11-02, 17:05
Medlem
Unizeros avatar
Här har ni S&P500 factsets rapport på hur Q3 rapporterna har landat:

https://insight.factset.com/sp-500-earnings-season-update-november-1-2019

Sektorer som energi och fastigheter har laggat efter, men i övrigt ser det bra ut.
Gick man ur börsen i slutet av sista året så har man missat 24,36 procent YTD TR på S&P500. (2,02% från utdelning)

Säga vad man vill, men absolut ingen kan tajma börsen år efter år. Det är lättare att bara följa med.
Citera
2019-11-02, 22:08
Medlem
pre-Incans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Man ska ju inte "måla faan på väggen"
Men jag tror landet Sverige skulle må väldigt bra utav en rejäl lågkonjuktur.
Utfallet av det kanske skulle få upp ögonen på folk, att samhället och företagen inte är en mjuk madrass man kan luta sej tillbaka på och tro att allt löser sej.

Det finns nästan bara fördelar när lågkonjunkturen kommer. När folk inser att invandrarna och alkisarna i kåken mittemot har det bättre än dom när de förlorar jobbet så kommer dom äntligen att göra något.

Massor med folk kommer att förlora sina bostäder och när de inser att invandrarna mittemot har en nästan lika fin lägenhet som dom betalar för (men inte får bo i längre)så kommer någonting att hända med dom. Någonting underbart kommer att ske. Folk kommer att bli förbannade.
Citera
2019-11-02, 23:23
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pre-Incan
Det finns nästan bara fördelar när lågkonjunkturen kommer. När folk inser att invandrarna och alkisarna i kåken mittemot har det bättre än dom när de förlorar jobbet så kommer dom äntligen att göra något.

Massor med folk kommer att förlora sina bostäder och när de inser att invandrarna mittemot har en nästan lika fin lägenhet som dom betalar för (men inte får bo i längre)så kommer någonting att hända med dom. Någonting underbart kommer att ske. Folk kommer att bli förbannade.

Det är viktigt att folk blir förbannade på dem ansvariga som beslutat detta. Först på sig själva för att dem röstat på SKIT partier i 40 år, sedan på politikerna som kanske inte lovat det dem ska!

Alternativ för Sverige är det enda rätta partiet för Sverige. SD är skit!! Säger mycket RÖSTAR precis som resten av partierna i riksdagen och i EU-valet!! Bara idioter skulle gå på sådant lurendrejeri som SD håller på med!
Citera
2019-11-02, 23:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Det är viktigt att folk blir förbannade på dem ansvariga som beslutat detta. Först på sig själva för att dem röstat på SKIT partier i 40 år, sedan på politikerna som kanske inte lovat det dem ska!

Alternativ för Sverige är det enda rätta partiet för Sverige. SD är skit!! Säger mycket RÖSTAR precis som resten av partierna i riksdagen och i EU-valet!! Bara idioter skulle gå på sådant lurendrejeri som SD håller på med!
Så om jag röstar på AFS så får vi en evig högkonjunktur med låg arbetslöshet och inga brottslingar? Lovar du det?
Citera
2019-11-03, 00:43
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Så om jag röstar på AFS så får vi en evig högkonjunktur med låg arbetslöshet och inga brottslingar? Lovar du det?

Jag är ingen politiker men jag är ganska säkert på att du får:

100% yttrandefrihet, dvs, du kommer inte bli dömd eller förlora jobbet om du yttrar dig. Du kommer få mer valuta för skatten du betalar, folkhemmet, kärnfamiljen kommer byggas upp och svenskt högkultur.

Jag kan lova dig att Sverige kommer få mindre brottslingar, bidragstagare, mindre av otryggheten, mindre bombningar runt omkring landet och mer allmänbildning.

Sverige som land blir mer självständigt och vi kan njuta av att göra affärer med alla stater runt omkring världen.

Du kan ju läsa själv om deras politik! Men jag kan lova dig att det blir 100% bättre än vad Sverige har det idag!
Citera
2019-11-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pre-Incan

Ingenting kommer att ske.

Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Om vi börjar sända hem alla dessa utomeuropéer så kunde vi efterhand bygga himmelriket på jorden.
Citera
2019-11-03, 00:49
Medlem
deludeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Tror mer att det handlar om naturliga svackor, ofta är dessa även självuppfyllande. Nuförtiden så stimulerar man också ekonomin mycket mera vid svackor så har svårt att tro att det skulle bli någon värre. Men som sagt det handlar mer om vad politikerna, riksbanken och olika ekonomiska intressen vill.

Naturliga svackor uppstår naturligtvis vid massinvandring och ockerbaserad ekonomi.
Shalom.
Citera
2019-11-03, 09:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Jag är ingen politiker men jag är ganska säkert på att du får:

100% yttrandefrihet, dvs, du kommer inte bli dömd eller förlora jobbet om du yttrar dig. Du kommer få mer valuta för skatten du betalar, folkhemmet, kärnfamiljen kommer byggas upp och svenskt högkultur.

Jag kan lova dig att Sverige kommer få mindre brottslingar, bidragstagare, mindre av otryggheten, mindre bombningar runt omkring landet och mer allmänbildning.

Sverige som land blir mer självständigt och vi kan njuta av att göra affärer med alla stater runt omkring världen.

Du kan ju läsa själv om deras politik! Men jag kan lova dig att det blir 100% bättre än vad Sverige har det idag!
Det låter ju helt fantastiskt. Sen att jag tror att det är rena fantasier är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in