2019-09-05, 23:40
Medlem
Alan, Nawanan, Daniel, Landy, Daryo, Hristos. Är det sex syrianer/assyrer/kaldeer som ligger bakom detta?
Citera
2019-09-06, 00:06
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Namn och bilder finns, inte bästa källan men de har nog FUP i alla fall. https://petterssonsblogg.se/2019/09/02/sex-invandrare-atalas-for-bilbrander/
Jag ser inte nån jävla FUP vf ljuger du din clickbait mupp.
Citera
2019-09-06, 08:34
Medlem
spoilers avatar
"Flera av bränderna den 13 augusti förra året fångades på film.
Med det materialet som hjälp har polisens utredare kunnat kartlägga de svartklädda förövarna trots att de såg i stort sett likadana ut.
Mot en av de sex åtalade bedöms bevisningen vara extra stark eftersom hans blod finns på flera av de bilar som stacks i brand.
Polisen kunde också säkra blod på en tygpåse vid en omkullvält kundvagn med stenar som använts vid dåden."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOpAyX/misstankt-bilbrannare-skar-sig--och-lamnade-blodspar-pa-bilar
Citera
2019-09-06, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Alan, Nawanan, Daniel, Landy, Daryo, Hristos. Är det sex syrianer/assyrer/kaldeer som ligger bakom detta?

..
Citera
2019-10-07, 10:24
Medlem
Stockholm1s avatar
https://petterssonsblogg.se/2019/10/07/idag-borjar-rattegangen-mot-sex-invandrare-for-branderna-i-frolunda/#more-295846

Då börjar rättegången. Ni har väl inte förträngt detta landstrauma till förmån för Let's Dance, charter, gymma, instagram-scrolla och bygga ut altanen?

Vi måste ständigt påminna oss om den här sortens invandrarrelaterad brottslighet. Hjärnan har en tendens att förtränga om inte media hjälper oss.
Citera
2019-10-07, 19:30
Medlem
spoilers avatar
"Åklagaren Mats Ihlbom redogjorde under eftermiddagen också för skadeståndskraven från främst försäkringsbolagen. Sida upp och sida ner med redogörelser för alla de runt 70 bilar som skadades vid bränderna. Åklagaren har tidigare kallat branddåden för ”en omfattande skadegörelse mot fordon så att det blev skador för flera miljoner kronor”.
Totalt handlar det om skadeståndskrav mot de sex misstänkta ungdomarna på närmare 2,5 miljoner kronor."

https://www.expressen.se/gt/misstankta-bilbrannare-kravs-pa-miljonbelopp/
Citera
2019-10-09, 22:58
Medlem
spoilers avatar
"– Vi har hållit tusentals förhör men vi har inte fått ett enda namn på någon som varit delaktig i dådet.
En anledning till att det varit svårt att få vittnen att namnge misstänkta menar Mats Ihlbom kan vara att de varit rädda.

– Det har både varit för att man inte vet och för att man har varit rädd. Men var den rädslan kommer av vill jag inte spekulera i."

https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/vittnen-vagade-inte-namnge-bilbrannarna/repsjh!bq@WGIbnLtKM7ZhW4DgpA/
Citera
2019-10-27, 11:11
Medlem
Någon som begärt ut FUP och dom ännu?
Citera
2019-10-27, 12:56
Medlem
Pandalina4s avatar
(FB) Bilbränder i Hjällbo och Frölunda Torg, Göteborg 180813

Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Jag ser inte nån jävla FUP vf ljuger du din clickbait mupp.
Syftar på att Pettersons blog dvs källan har tillgång till FUP med tanke på detaljerna som ges.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-10-27 kl. 12:58.
Citera
2019-11-03, 09:13
Medlem
Korkad polis som inte fattar varför folk är rädda för att vittna, är det normalt att vara maskerad och sätta eld på bilar? vem som helst fattar ju att såna idioter kan sätta eld på lägenheter också om det skulle behövas.
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"– Vi har hållit tusentals förhör men vi har inte fått ett enda namn på någon som varit delaktig i dådet.
En anledning till att det varit svårt att få vittnen att namnge misstänkta menar Mats Ihlbom kan vara att de varit rädda.

– Det har både varit för att man inte vet och för att man har varit rädd. Men var den rädslan kommer av vill jag inte spekulera i."

https://www.goteborgdirekt.se/nyheter/vittnen-vagade-inte-namnge-bilbrannarna/repsjh!bq@WGIbnLtKM7ZhW4DgpA/
Citera
2019-11-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Korkad polis som inte fattar varför folk är rädda för att vittna, är det normalt att vara maskerad och sätta eld på bilar? vem som helst fattar ju att såna idioter kan sätta eld på lägenheter också om det skulle behövas.
Jag tror att du missförstår Mats Ihlbom. Han säger inte att han inte vet varför, han säger att han inte vill spekulera om orsakerna. Jag kan nog tycka att han själv, hans kollegor, deras chefer och deras lagstiftare vid det här laget borde börja fundera på orsakerna. Men han säger ju det själv, han vill inte.
Citera
2019-11-03, 10:37
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Jag tror att du missförstår Mats Ihlbom. Han säger inte att han inte vet varför, han säger att han inte vill spekulera om orsakerna. Jag kan nog tycka att han själv, hans kollegor, deras chefer och deras lagstiftare vid det här laget borde börja fundera på orsakerna. Men han säger ju det själv, han vill inte.
Nej, det betyder nog inte att han inte vill över huvud taget, utan att han inte vill föra den diskussionen i media just nu. Sannolikt för att det är en sociologiskt komplicerad och politiskt laddad fråga.

Ihlbom känner naturligtvis till samtliga misstänkta, deras familjer och nästkusiner vid namn och vandel efter att ha handlagt mängder av gängbrott under många år. Han känner säkerligen också till vilka deras minderåriga släktingar är som soc försöker omhänderta emellanåt, om inte annat för att få koll på vem han har att försöka lagföra med om några år. Åklagaren ifråga måste ha lagt tusentals timmar på att lyssna på vittnen, han har säkerligen en privat ganska god uppfattning om vad som hämmar deras talförhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in