2019-11-03, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Desto mer anledning för LW att visa
honom respekt!

Vad har adoptionen med det här att göra?
LW såg till att dom kom först till burken... det var väl anledningen till att de drog iväg på sin tur?

Din sista mening... "Vad har adoptionen med det här att göra"

Du själv är inte sen med att när du skriver om LW:s föräldrar... du skriver i inläggen att det är adoptivföräldrar! Det verkar viktigt för dig... varför?
Citera
2019-11-03, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har väl aldrig påståtts att de inte ville
träffa sina barnbarn?

Frågan var väl om de orkade ställa upp så
mycket som barnvakt som
de gjorde när de blev äldre och äldre.
Och framför allt om LW tog någon
hänsyn till det.
Om föräldrarna inte orkat så hade de väl stannat hemma?
Citera
2019-11-03, 07:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det inte lite förmätet? Att uttala dig å Cajjoos vägnar?

Flera, som till skillnad från dig, känner båda, säger att du har fel, det var ingen ens noterbar sak.

Nu gränsar du ju till det löjliga.

Du och andra uttalar dig om SDs otrohet å HDs vägnar.
"Ingen ens noterbar sak"? Såväl cajjo och LW dryftade det i sina inlägg, de tyckte händelsen var värd att notera.
SDs inlägg granskas in absurdum och närpå att till och med hans val av strumpor tolkas som ett järtecken av trådens Krösa Major.

Jag har inte uttalat mig å cajjos vägnar. Jag kan hysa åsikten att det var ganska pissigt gjort utan att behöva utnämna mig till hans ombud. Det är fullt möjligt att anse att någon beter sig illa även om den drabbade tolererar det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 07:37.
Citera
2019-11-03, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att det var på en liten sammankomst som det hela hände, det var sju stycken personer som hade samlats och pratade om både det ena och det andra, precis som folk normalt brukar att göra då de träffas.

Det talades en hel del om LW och just ibland den här samlingen fanns även HD med själv.
Det var vid ett speciellt tillfälle som HD uttryckte sig enligt citat: "En vacker dag gör jag mig olycklig på människan" slut citat /

Jag har sedan en tid tillbaka berättat om just denna händelsen via PM till @Rosamund.

Detta är en av tre anledningar som fått mig att vara mycket säker på, att HD var huvudpersonen bakom mordet på LW.

Mvh/ @JokerMannen

Nu ska jag inte vara en partypooper, men ett sånt påstående är ändå skapligt vanligt. Vi vet att HD hade anledning att vara arg och besviken på LW ( och på sin exman för all del). Men det är tyvärr många som hamnar i hennes sits, och mycket få av dem som mördar. Visst låter det drastiskt så här med facit i hand, men... ( det säger jag inte bara för att jag är en HDkramare, utan för att det verkar vanskligt att tillmäta det för mycket värde). Det vore mycket värdefullt att få höra EGTs åsikt om det hela. Var detta ovanligt för HD att säga? På något sätt kanske påståendet ändå säger mer: vi har ju väldigt motstridiga uppgifter om vad HD tyckte om affären: var hon glad i att hennes man var mindre påfrestande hemma ( som TinnaNinna sagt att hon ssgt), eller var hon olycklig (skilsmässan) eller båda samtidigt? Eller var HD olycklig för att LW inte längre ställde upp på möten m SD?
Vad är fasad och vad är djup?
Citera
2019-11-03, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
LW såg till att dom kom först till burken... det var väl anledningen till att de drog iväg på sin tur?

Din sista mening... "Vad har adoptionen med det här att göra"

Du själv är inte sen med att när du skriver om LW:s föräldrar... du skriver i inläggen att det är adoptivföräldrar! Det verkar viktigt för dig... varför?

Anledningen var väl att hon skulle få komma ut öht, om hon beklagar sig över att man inte får reguljär cacheletning av reguljära färdtjänsten.

Föräldrarna kanske skämmer bort henne i vuxen ålder. Det har ändå stått i åtskilliga artiklar i vanliga dagstidningar från tid till annan att adopterade ofta aldrig blir kvitt känslan att ha blivit övergivna. Och LW var ju skild från UW.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-03 kl. 07:35.
Citera
2019-11-03, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Nu ska jag inte vara en partypooper, men ett sånt påstående är ändå skapligt vanligt. Vi vet att HD hade anledning att vara arg och besviken på LW ( och på sin exman för all del). Men det är tyvärr många som hamnar i hennes sits, och mycket få av dem som mördar. Visst låter det drastiskt så här med facit i hand, men... ( det säger jag inte bara för att jag är en HDkramare, utan för att det verkar vanskligt att tillmäta det för mycket värde). Det vore mycket värdefullt att få höra EGTs åsikt om det hela. Var detta ovanligt för HD att säga? På något sätt kanske påståendet ändå säger mer: vi har ju väldigt motstridiga uppgifter om vad HD tyckte om affären: var hon glad i att hennes man var mindre påfrestande hemma ( som TinnaNinna sagt att hon ssgt), eller var hon olycklig (skilsmässan) eller båda samtidigt? Eller var HD olycklig för att LW inte längre ställde upp på möten m SD?
Vad är fasad och vad är djup?

Håller med dig där. Uttrycket är enormt vanligt, och syftar väl typiskt på att man avser att man någon gång inte kommer kunna hålla igen och säga något riktigt överelakt.
Citera
2019-11-03, 07:48
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det är lite konstigt att springa i skogen när man beklagat sig över ett dåligt knä och tiggt skjuts utifrån den premissen.
Det är inte alls konstigt.
Ofta får man inte köra bil under flera månader efter olika operationer i knän och höfter.
Man måste vara ordentligt återställd innan läkaren tillåter att man får sätta sig bakom ratten.
Citera
2019-11-03, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte alls konstigt.
Ofta får man inte köra bil under flera månader efter olika operationer i knän och höfter.
Man måste vara ordentligt återställd innan läkaren tillåter att man får sätta sig bakom ratten.

Hon körde väl inte bil själv särskilt ofta innan knäskadan heller? Hon får väl färdtjänst beviljat i vardagen (handla, ta sig till och från jobbet) för att inte belasta knäet.
Man ska knappast rusa omkring på ojämn skogsterräng.
Citera
2019-11-03, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Anledningen var väl att hon skulle få komma ut öht, om hon beklagar sig över att man inte får reguljär cacheletning av reguljära färdtjänsten.

Föräldrarna kanske skämmer bort henne i vuxen ålder. Det har ändå stått i åtskilliga artiklar i vanliga dagstidningar från tid till annan att adopterade ofta aldrig blir kvitt känslan att ha blivit övergivna. Och LW var ju skild från UW.
Har LW beklagat sig över att hon inte får skjuts av ordinarie färdtjänst för att leta burkar?

Både LW och hennes frivilliga skjuts skulle ut och ta en burk först... och hon/de lyckades!

Jag tycker inte att det är att "skämma bort" barn/barnbarn för att man vill umgås med dem.
Citera
2019-11-03, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja de kan tas över av någon annan geocachare .

Tas den över av någon enskild person eller som att föreningen gör det som ett gemensamt åtagande även om någon särskild ses ut att underhålla dem? I föreningar så brukar man ju ibland ordna diverse minnesmärken av olika slag för att hedra eldsjälar som gått bort, i geocaching finns ju dock cacherna redan som den bortgågne själv skapat.
Citera
2019-11-03, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har LW beklagat sig över att hon inte får skjuts av ordinarie färdtjänst för att leta burkar?

Både LW och hennes frivilliga skjuts skulle ut och ta en burk först... och hon/de lyckades!

Jag tycker inte att det är att "skämma bort" barn/barnbarn för att man vill umgås med dem .

Hon nämner det i sitt inlägg, att de inte godkänner omvägar (till och från arbete, handling etc) så hon kan inte komma ut med ordinarie färdtjänsten.

Jo, det kan vara att skämma bort om åtagandet att passa barnen är omfattande, att ofta få åka långt och kanske har svårt att orka med. Det är ju inte så att morföräldrarna åkte långt flera gånger i veckan för att de ville umgås med barnbarnen. Utan det var väl så att LW under en tid drev eget hem för ensamkommande och inte fixade familjelogistiken under den tiden.
De åtog sig det för att LW hade behov av det, inte att de behövde umgås med barnbarnen så ofta.
Citera
2019-11-03, 08:12
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ibland undrar man vem som först kom på den här ideen om att de skulle hångla och stå i?

Eller var det fullmåne ute och passionen startade utan att de märkte det ?

Fattar ingenting om hur detta kunnat komma igång?

Snubblade de över en trädrot av misstag och råkade hamna på varandra ?

I så fall är det väl bara att resa på sig borsta av sig jord och barr och fortsätta letandet efter en burk ?

Kan hålla med om att om en singelperson känner att en gift man verkar intresserad så är det nog ingen bra ide att ge sig ut på egen tur med den personen om man är rädd om sitt rykte och även vill att fruar och barn som ingår i mannens familj skall fortsätta att vara lyckliga
.
Bättre fly än illa fäkta är ett bra ordspråk när man inte riktigt vet om det man pysslar med är helt okej .

Synd att ingen kunde tala med LW om att det hon höll på med antagligen inte skulle bli bra i slutändan !

Åh, det var både en och annan som försökte upplysa henne om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in