2019-11-02, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt rätt. Den uppenbara likheten har jag sett länge.
Här i tråden dock i annat syfte och med målet att själv överleva.

Ja, under olika perioder var det bättre med PM.
Ett tag orkade man helt enkelt inte lägga ut info som man fick för direkt så flög 10 hyenor på en och gjorde slarv-sylta. Många bra nick valde då att köra med PM istället och sen försvann dom.
Det var synd för nu i efterhand så måste jag erkänna att deras info var faktiskt Bullseye.

Samtidigt så skall jag även erkänna att VI på denna sidan var som blodtörstiga hundar när nån av Oskar-hatarna skrev nåt av värde, vilket gjorde att även dom höll sig till PM.

Så några perioder var det tyst i tråden, och istället ett jävla PM, ande.

Ha ha ha.

Hade varit kul om nån av dom med "hard fact" kunde kika in igen.
Citera
2019-11-02, 12:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Gissar på att det är den här diskussionen du syftar på:

Förutom avskedsbrevet fanns ett brev med praktisk information. Något personligt brev författat av HB har däremot inte framkommit. Utöver dokumenten med tillhörande säkerhetskopior, återfanns en pekdator med konversation mellan makarna. Ytterligare en beslagtagen dator i huset - innehåll okänt.

Vad beträffar Trollkungen så ser det inte bättre ut än att denne med sitt team varit verksamma under ett antal nick, både här och i andra trådar.
Överlag har den här tråden under lång tid varit både medvetet provokativ och rörig med en betydande mängd avstängda konton bakåt i tiden. Något som självfallet har påverkat diskussionsklimatet.

Du själv menade ju att det var ovettigt att ens ifrågasätta Rockkungens inlägg med hänsyn till att hen skulle vara dyslexiker (trots att ifrågasättandet öht inte handlade om hans stavning). Vad gör det för debattklimatet tror du?
Citera
2019-11-02, 14:40
Medlem
Jag tolkade det som att Rockkungen indirekt bekräftade att det fanns en hälsning/ursäkt/förklaring från Hanna i ett av breven. På den tiden visste vi inte att det fanns ett dokument ("ett andra brev" ?) med praktisk information till de anhöriga. Man kunde tolka det som att han kände till att det fanns flera "brev" (dokument) och att ett av dem innehöll mer riktad information till de anhöriga.

Strunt samma. Vi var många som inte visste vad vi skulle tro om Rockkungen på den tiden. Numera är vi nog alla överens om att han var icke trovärdig även om det som Avd.9 skriver fanns ett korn eller två som var intressanta. Men även en blind höna hittar ett korn ibland sägs det ju. 😉
Citera
2019-11-02, 14:54
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag tolkade det som att Rockkungen indirekt bekräftade att det fanns en hälsning/ursäkt/förklaring från Hanna i ett av breven. På den tiden visste vi inte att det fanns ett dokument ("ett andra brev" ?) med praktisk information till de anhöriga. Man kunde tolka det som att han kände till att det fanns flera "brev" (dokument) och att ett av dem innehöll mer riktad information till de anhöriga.

Strunt samma. Vi var många som inte visste vad vi skulle tro om Rockkungen på den tiden. Numera är vi nog alla överens om att han var icke trovärdig även om det som Avd.9 skriver fanns ett korn eller två som var intressanta. Men även en blind höna hittar ett korn ibland sägs det ju. 😉

Vi har alla haft delade meningar om vilka vi valde att tro på. Sant som du skriver att även en blind höna kan finna ett korn.
Så här efteråt behöver vi inte tracka eller håna de som i trådens iver trodde på de som uppenbarligen var troll. Tycker vi lämnar det bakom oss. Önskar alla en trevlig helg.
Citera
2019-11-02, 17:11
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Jag är en av de som faktiskt trodde på Rockkungen, det kan jag erkänna utan problem. I alla fall inom vissa gränser då.

Jag köper dock inte föräldrarnas problem med ME/CFS. De hade problem med sig själva, demoner inom sig som de inte visste vad de skulle göra hän. Förmodligen båda två. Jag förmodar att de blivit utsatta för något grovt i barndomen. Det beklagar jag i så fall. Det är inte meningen man ska lida av något som någon vuxen ställt till med. Att de två träffades var förödande.
Citera
2019-11-02, 17:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jag är en av de som faktiskt trodde på Rockkungen, det kan jag erkänna utan problem. I alla fall inom vissa gränser då.

Jag köper dock inte föräldrarnas problem med ME/CFS. De hade problem med sig själva, demoner inom sig som de inte visste vad de skulle göra hän. Förmodligen båda två. Jag förmodar att de blivit utsatta för något grovt i barndomen. Det beklagar jag i så fall. Det är inte meningen man ska lida av något som någon vuxen ställt till med. Att de två träffades var förödande.

Instämmer, att problemen låg hos föräldrarna och de må ha varit hur tajta som helst men i detta fall var deras starka band förödande. Deras barndom kan jag inte yttra mig om, vet för lite
Citera
2019-11-02, 17:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi har alla haft delade meningar om vilka vi valde att tro på. Sant som du skriver att även en blind höna kan finna ett korn.
Så här efteråt behöver vi inte tracka eller håna de som i trådens iver trodde på de som uppenbarligen var troll. Tycker vi lämnar det bakom oss. Önskar alla en trevlig helg.

En sak har vi alla, som skrivit i tråden, gemensamt och det är att vi alla tycker det är fruktansvärt det som har hänt men att vi har uttryckt oss olika.
Citera
2019-11-02, 21:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

Nu vet jag inte vilka som inkluderas i "vi'" på "den tiden" men för kännedom har rockkungen varmt rekommenderats som läsvärd - efter pressträffen.

Jag inkom nämligen i tråden först vid PT och Solglittret hänvisade mig till missan27 samt just rockkungen.
Som jag då läste och förkastade omgående.
Fortsättningsvis har hans påstående om "lavetter" - ihop med blod, aggressioner, psykoser, svart mössa, sönderslagen tvättstuga, rivsår till bärsärk i köket via en hammare - varit på tapeten konstant.

Ett varmt omhuldat ämne för att för att attackera O parallellt med att göra H till en sorts moder Theresa.

SG och några till hade minsann insider info bakom kulisserna fick vi veta - tills denna tvärt ansåg sig förd bakom ljuset.
Den sista knorren på spektaklet var att inbilla sig att det fanns läckor i polishuset eller via rättsmedicin - för att bevisen hade polisens stämpel.
Diva59 förklarade "mystiken":
De allmänna handlingarna denne likaväl begärt ut såg likadana ut.

Sen tystnar den falska musiken om RK.
Dreba får ta över stafettpinnen beträffande rivsår och att bli galen via SSRI.
Senast redigerad av develi 2019-11-02 kl. 22:01.
Citera
2019-11-02, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu vet jag inte vilka som inkluderas i "vi'" på "den tiden" men för kännedom har rockkungen varmt rekommenderats som läsvärd - efter pressträffen.

Jag inkom nämligen i tråden först vid PT och Solglittret hänvisade mig till missan27 samt just rockkungen.
Som jag då läste och förkastade omgående.
Fortsättningsvis har hans påstående om "lavetter" - ihop med blod, aggressioner, psykoser, svart mössa, sönderslagen tvättstuga, rivsår till bärsärk i köket via en hammare - varit på tapeten konstant.

Ett varmt omhuldat ämne för att för att attackera O parallellt med att göra H till en sorts moder Theresa.

SG och några till hade minsann insider info bakom kulisserna fick vi veta - tills denna tvärt ansåg sig förd bakom ljuset.
Den sista knorren på spektaklet var att inbilla sig att det fanns läckor i polishuset eller via rättsmedicin - för att bevisen hade polisens stämpel.
Diva59 förklarade "mystiken":
De allmänna handlingarna denne likaväl begärt ut såg likadana ut.

Sen tystnar den falska musiken om RK.
Dreba får ta över stafettpinnen beträffande rivsår och att bli galen via SSRI.

Många var de som tyckte såväl Rockkungen, Missan som Solglittret spelade så falskt att det gnisslade illa i båda öronen. Ungerfär lika många tyckte de var fantastiska och hyllade dem som gudar.
Facit har avgjort vilken tonart som var korrekt och vilka vi bör kasta på soptippen.
Citera
2019-11-02, 23:00
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Många var de som tyckte såväl Rockkungen, Missan som Solglittret spelade så falskt att det gnisslade illa i båda öronen. Ungerfär lika många tyckte de var fantastiska och hyllade dem som gudar.
Facit har avgjort vilken tonart som var korrekt och vilka vi bör kasta på soptippen.

Bra uttryckt så jäkla illa så t o m jag hörde det och då är jag näst intill tondöv.

Det mest falska är SG som skryter med sina kontakter under palmer, kontakter via kollegor, viss koppling till Bjärred, har säkert glömt något. Hon har både ringt och mailat, polisen, "åklageren" kollegor och säkert anhöriga också. HON VET sanningen men håller fortfarande på och ältar samma frågor som för 1,5 år sen.
Citera
2019-11-03, 21:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Bra uttryckt så jäkla illa så t o m jag hörde det och då är jag näst intill tondöv.

Det mest falska är SG som skryter med sina kontakter under palmer, kontakter via kollegor, viss koppling till Bjärred, har säkert glömt något. Hon har både ringt och mailat, polisen, "åklageren" kollegor och säkert anhöriga också. HON VET sanningen men håller fortfarande på och ältar samma frågor som för 1,5 år sen.
Har ni andra kommit nånstans? Är man klokare än för 1.5 år sedan?
Citera
2019-11-04, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Har ni andra kommit nånstans? Är man klokare än för 1.5 år sedan?

Somliga är, somliga inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in