2019-11-02, 18:52
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Vad har Granit Xakha gjort? Det har jag helt missat.
Fansen jublar när han blir utbytt och han tar det inte så bra.
https://youtu.be/auWv7-QSIy0
Citera
2019-11-02, 18:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Riktigt surt för de som vill se Liverpool förlora, eller åtminstone tappa poäng. Sena mål till trots så kan man inte påstå att det var oförtjänt.
Ja, kortet på Mane var helt befogat.
Det är ytterst, ytterst få Liverpoolfans som anser att ligan är avgjord och de som gör det fördömer vi. 😉

Blir intressant att se om City spelar lika avvaktande som sist på Anfield. Höll ju på att löna sig ordentligt om Mahrez inte missat en straff. Å andra sidan så är det väl mer förväntat denna gång så det kanske blir tvärtom.
Håller med, jävligt surt att Aston Villa tappade det på slutet. Har inget emot Liverpool, men gillar inte d fletalet av deras spelare som är världsmästare i att filma också vore det skont att få de högljuda Liverpool-fansen ner på jorden igen.
Citera
2019-11-02, 18:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Hoppas att Graniten inte får ta på sig Arsenal-tröjan igen.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-02 kl. 19:00.
Citera
2019-11-02, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hendo är sist på min lista med, den förste att bytas ut av de tre. Dock tycker jag Wijnaldum har för dålig förstatouch och är för långsam att sätta fart på boll för att ha särskilt många offensiva uppgifter. Förstå mig rätt, jag älskar honom - en gnuggare, smart spelare som är duktig på att vinna boll och behålla boll, men för lågt tempo i bollbehandlingen för att skapa målchanser och fart i offensiven.

Hans bidrag i offensiven är komma på löpningar in i boxen och söka snabbt avslut samt sätta in hög press, annars ska han ha så lite boll som möjligt på sista tredjedelen.

Jag tror att Klopp vill ha in en offensivare spelare som tillför något annat på mitten. Därför värvades Ox och Keita, även Shaqiri möjligen. Men ingen av dem har varit bra under en längre tid pga skador och annat, samtidigt som de givna tre har varit det. Wijnaldum ryktades bort när Keita och Fabinho kommit in men var lagets bästa mittfältare den säsongen tex.

Jag tror fortfarande Keita kan bli riktigt bra om han får vara skadefri och får lite flyt i det. Bästa mittfältaren i ligan-bra, på den nivån tycker jag han skulle kunna vara. Ok, kanske efter KdB då som är så överjävligt bra. Men Keita har drivet med boll, löpstyrkan, passningar och rörelse. Vore gött att se honom få ut det i form av poäng och kontinuerlig speltid.

Ja jag förstår vad du menar. Idag tex var Wini dålig och känns som han har en svikande form. Tycker det är lite extra intressant med Lallana och Oxen som får lite mer speltid. Ox känns i bra form och är mer rak än dom andra mittfältarna. Han tar även skott utifrån vilket man har saknat sen Coutinho stack.

Keita har det tufft, känns som han aldrig är heltfrisk. Så fort han kommer tillbaka och i form, så ska han bli småskadad. Salah var återigen kass. Hendersons position i laget går allt mer till att han tappar platsen. Han bidrar inte med mycket förutom löpningar.

Kanske borde Trent bli kapten, även om han är ung och lite oerfaren så känns det rätt. Eller Robertson. Dom känns mest Liverpool material för mig. Vill inte ha någon som är utanför brittiska öarna. Sen kanske det blir lättare för Henderson med, för det är ej alltid lätt och vara så osäker på sin position som kapten.
Citera
2019-11-02, 19:13
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
men gillar inte d fletalet av deras spelare som är världsmästare i att filma också vore det skont att få de högljuda Liverpool-fansen ner på jorden igen.
Som den enögde supporter jag är har jag inga problem att erkänna att vi absolut har spelare som hjälper till vid straffsituationer. Tycker dock att det mer är förstärkningar än rena filmningar även om det också förekommer. Säger heller inte att förstärkningar är rätt men nu kommer det välkända offerkoftan. Det känns som diskussionen gällande förstärkningar är snedvriden. Istället för att fokusera på beteendet verkar det mer handla om vilken spelare det rör sig om. Nej, jag menar inte specifikt mot Liverpoolspelare. Självklart tycker jag inte heller att vi på något sätt är speciellt mycket värre än något annat lag men det är väl ganska förväntat.
Citera
2019-11-02, 19:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Som den enögde supporter jag är har jag inga problem att erkänna att vi absolut har spelare som hjälper till vid straffsituationer. Tycker dock att det mer är förstärkningar än rena filmningar även om det också förekommer. Säger heller inte att förstärkningar är rätt men nu kommer det välkända offerkoftan. Det känns som diskussionen gällande förstärkningar är snedvriden. Istället för att fokusera på beteendet verkar det mer handla om vilken spelare det rör sig om. Nej, jag menar inte specifikt mot Liverpoolspelare. Självklart tycker jag inte heller att vi på något sätt är speciellt mycket värre än något annat lag men det är väl ganska förväntat.
Ni har iaf två spelare (Salah och Mane) som inofficellt är världsmästare i att filma på fotbollsplan, men annars så tycker jag inte att Liverpool har fler filmare i laget än vad andra klubbar har. Men jag tror som sagt att antingen Man City eller Leicester tar hem ligaguldet 2019-20.
Citera
2019-11-02, 19:33
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Men jag tror som sagt att antingen Man City eller Leicester tar hem ligaguldet 2019-20.
Jag såg City som favoriter innan säsongen började och tänker inte ändra på det bara för att de i nuläget är några poäng efter. Det kan svänga fort. Jag är bara glad över att vi gått så bra poängmässigt som vi har gjort. Tycker att det är kul att Leicester går bra men tror inte de håller tempot en hel säsong. Precis som senast de vann med andra ord. Topp 4 borde de kunna klara dock.
Citera
2019-11-02, 19:34
Avslutad
Citat:

Aha. Tack för länk.
Citera
2019-11-02, 20:09
Moderator
zanteras avatar
Tycker ändå domslut har en tendens att jämna ut sig över en säsong. Vet att folk varit kritiska till straffar Liverpool fått det senaste som mot Leicester och Spurs men samtidigt kändes Firmino's mål idag felaktigt bortdömt så att allt skulle gå i Liverpool's favör köper jag inte. Starkt av både Liverpool och City att vända sina matcher och i Liverpool's fall kändes det ju verkligen som det behövdes när man såg City hämta in i sin match. Hade City tagit in 3 poäng idag hade nog Liverpool varit ganska darriga inför mötet nästa helg och hade City tagit en 3 poängare där också så hade nog många räknat bort Liverpool, så starkt att vända 0p till 3p idag och skulle det bli 3p mot City så ser det ju ljust ut.

Jag led lite med Villa dock som ändå gjorde en bra insats. Liverpool hade mycket boll men kändes inte speciellt farliga i stora delar av matchen (mycket bollinnehav dock) men front-trion kändes alla ganska iskalla faktiskt. Och missförstå mig inte, säger inte att Liverpool inte förtjänade 3 poäng, men man lider alltid lite med ett mindre lag som gjort nästan en felfri insats mot ett topplag och sedan tappar det pga 2 mål sista 5 min.

Inte alls överraskad att MU eller Arsenal gör nya plattmatcher idag, MU får det nog svårt mot Brighton nästa helg och Arsenal torskar mot Leicester så tror det går fortsatt trögt. Frågan är om Ole eller Emery får gå först?
Citera
2019-11-02, 21:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Jag såg City som favoriter innan säsongen började och tänker inte ändra på det bara för att de i nuläget är några poäng efter. Det kan svänga fort. Jag är bara glad över att vi gått så bra poängmässigt som vi har gjort. Tycker att det är kul att Leicester går bra men tror inte de håller tempot en hel säsong. Precis som senast de vann med andra ord. Topp 4 borde de kunna klara dock.
Jag ser Man City som favoriter till att vinna PL 19-20 - före Liverpool, tror inte heller att Leicester klarar av att vinna årets PL men man ska inte underskatta de, Leicester är otroligt bra organiserade också spelar de bra fotboll. Ser man bort ifrån Liverpool och Man City så är Leicester största utmanaren.
Citera
2019-11-02, 22:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Har inget emot Liverpool, men gillar inte d fletalet av deras spelare som är världsmästare i att filma

Citat:
Ni har iaf två spelare (Salah och Mane) som inofficellt är världsmästare i att filma på fotbollsplan....

Ja, Liverpool har ju verkligen de värsta filmarna i ligan.

Sokratis vs Villa: https://www.youtube.com/watch?v=oGlYmSzZxSM
Arsenal får 3 spelare varnade för filmning - i samma match: https://www.thesun.co.uk/sport/football/7932339/arsenal-three-players-booked-diving/

Pedro i Chelsea vill inte vara sämre: https://www.youtube.com/watch?v=A1GU7JvbOBY

Historiskt har vi den här godbiten från CR7:
https://www.youtube.com/watch?v=QGJU7x7EiXI

....fast du kanske menar att de är bra på att filma, att få domsluten med sig när de filmar? Till skillnad från Pedro, Sokratis och övriga Gunners ovan?

Eller - mer rimligt att tro - är att Mane och Salah råkar vara stjärnor i ligans för tillfället bästa lag, har fått några billiga men i de flesta fall korrekta straffar med sig för att motståndarna inte klarat av att stoppa dem med schyssta medel, eller att Mane/Salah varit för snabba för dem.

De är med andra ord långt ifrån värst, men de råkar tillhöra ligans bästa spelare i ett lag som många ogillar och då blir det värre än när Pedro/Sokratis gör såna där grejer.

----------------------

Med det sagt, dagens situation mot Villa var inte straff. Kontakten i sig inte tillräckligt, och att Mane lägger sig så tydligt motiverar ett gult kort.

Däremot borde Liverpool fått straff när Villa-spelaren tar med handen och blockerar skott. Jag trodde det var sånt vi hade VAR för?

Istället fångar VAR upp att Firmino eventuellt var några pixlar offside. Omöjligt att se med den linjen i min bok. Offside är ju svartvitt precis som mål (antingen är den inne eller ute, inget mellanting) men när det inte går att avgöra så borde det frias, inte fällas. Sen är ju också frågan när bollen slås, det är så sjukt små marginaler.

Mane har ingen vidare dag på jobbet, ändå 1+1 och matchvinnare. Jättefint inlägg med vänstern för 1-1 och fenomenal nick för 2-1. Både Firmino och Mane är väldigt bra huvudspelare trots deras längd, måste sägas.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker ändå domslut har en tendens att jämna ut sig över en säsong. Vet att folk varit kritiska till straffar Liverpool fått det senaste som mot Leicester och Spurs men samtidigt kändes Firmino's mål idag felaktigt bortdömt så att allt skulle gå i Liverpool's favör köper jag inte. Starkt av både Liverpool och City att vända sina matcher och i Liverpool's fall kändes det ju verkligen som det behövdes när man såg City hämta in i sin match. Hade City tagit in 3 poäng idag hade nog Liverpool varit ganska darriga inför mötet nästa helg och hade City tagit en 3 poängare där också så hade nog många räknat bort Liverpool, så starkt att vända 0p till 3p idag och skulle det bli 3p mot City så ser det ju ljust ut.

Jag led lite med Villa dock som ändå gjorde en bra insats. Liverpool hade mycket boll men kändes inte speciellt farliga i stora delar av matchen (mycket bollinnehav dock) men front-trion kändes alla ganska iskalla faktiskt. Och missförstå mig inte, säger inte att Liverpool inte förtjänade 3 poäng, men man lider alltid lite med ett mindre lag som gjort nästan en felfri insats mot ett topplag och sedan tappar det pga 2 mål sista 5 min.

Inte alls överraskad att MU eller Arsenal gör nya plattmatcher idag, MU får det nog svårt mot Brighton nästa helg och Arsenal torskar mot Leicester så tror det går fortsatt trögt. Frågan är om Ole eller Emery får gå först?

Håller med dig om det mesta, utom att Liverpool inte var farliga framåt idag. Tycker de hade massor av lägen som de borde gjort bättre ifrån sig i. Som du säger var trion på topp ganska dålig idag. Firmino slog bort bollar, Mane missade enkla passningar framåt, Salah kluddade bort det mesta.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2019-11-02 kl. 22:06.
Citera
2019-11-02, 23:34
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Håller med dig om det mesta, utom att Liverpool inte var farliga framåt idag. Tycker de hade massor av lägen som de borde gjort bättre ifrån sig i. Som du säger var trion på topp ganska dålig idag. Firmino slog bort bollar, Mane missade enkla passningar framåt, Salah kluddade bort det mesta.

Liverpool kom till en del avslut men efter Salah's andra eller tredje avslut som lämnade arenan så infann det sig en viss känsla att "kanske är det en sån dag" (dvs när ingenting fungerar i sista tredjedelen). Jag tycker dock Firmino's mål såg ut att vara OK och visst, Villa var väl ingen superbuss som Mourinho i sin prime då Liverpool ändå kom till vissa avslut, men det kändes aldrig sådär 'darr på ribban'-farligt.

Dock all cred till Liverpool. När MU hade sina vinnarsäsonger brukade alltid en tydligt signal för att man skulle vinna titeln vara att man vann även när spelet inte var 100% och det är lite så Liverpool känns just nu. Sett Liverpool spela på kanske 75% av vad de är kapabla till i några matcher senaste veckorna men 3 poängarna trillar in. Tror laget höjer sig mot City nästa helg också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in