2019-11-02, 19:06
Medlem
Når vi er inne på det med kvinner:
GM og/eller medhjelper og/eller en ev "sporplanter" kan jo ev ha vært en/flere kvinne(r)?
Citera
2019-11-02, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Enig.
Det høres ut som om Letvik ble informert ganske tidlig om at AE var savnet. Se nederst i sitatet.
"09.01.19. I november fikk han savnet-beskjeden".
"Noen dager i forveien, 1. november
, hadde politiet ringt Letvik ut av det blå. Han forteller at politiet spurte ham om han kjente til mobil vinningskriminalitet som fenomen.
Naboen svarte bekreftende ja, og fikk til svar at området han bor i, var plaget av slik kriminalitet.
- Men jeg stussa litt på det. Jeg leser jo avisa, og hadde ikke sett noe om det der. Samtidig hadde jeg ingen grunn til å mistro politiet, sier Letvik.
Politiet ba ham så om å holde øyne og ører åpne, og ba ham om å ringe hvis han så noe uvanlig.

I tillegg til varebilen, som han observerte et par dager etter den første telefonen fra politiet, så Letvik personer i hvite overtrekksdrakter på innsida av Hagen-parets enebolig.
Hvis det var malere, slik Letvik tenkte en liten stund, var det kanskje ikke «mors beste barn», tenkte han videre. Varebilen de kom i hadde tross alt skilter som tilhørte en personbil."

"Derfor ringte han politiet, slik de hadde bedt ham om å gjøre. Deretter ringte han Tom, men traff en ukjent person i andre enden. Den ukjente takket Letvik for telefonen, og sa at han skulle videreformidle informasjonen til Tom."

"Deretter ringte han Anne-Elisabeth, eller Lisbeth som han kalte henne, men fikk ikke noe svar.
Så tok det ikke lang tid før politiet ringte Letvik. De ville ha ham ned til avhør. Lisbeth var savnet, fortalte de ham
."
"Men det var ikke før onsdag, da saken ble kjent, at Letvik fikk greie på at politiet antar at Anne-Elisabeth ble bortført fra sitt hjem 31. oktober."
https://www.dagbladet.no/nyheter/da-naboen-sa-varebilen-ble-han-urolig-sa-ringte-politiet/70640649

Ja, mye rart i denne saken. Det som kommer i media fra politiet er veldig kryptisk, som en rebus. På grensen til irriterende faktisk. Undrer på hvem som var i andre enden når Toms telefon ble besvart. Har politiet beslaglagt hans telefon?
Citera
2019-11-02, 19:11
Bannlyst
Citat:
Når vi er inne på det med kvinner:
GM og/eller medhjelper og/eller en ev "sporplanter" kan jo ev ha vært en/flere kvinne(r)?

En dame med skostørrelse 45
Citera
2019-11-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
En dame med skostørrelse 45
Med noen par sokker og kanskje et par sko oppi herreskoene, så går det vel greit å spasere rundt i for store sko?
Citera
2019-11-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ja, mye rart i denne saken. Det som kommer i media fra politiet er veldig kryptisk, som en rebus. På grensen til irriterende faktisk. Undrer på hvem som var i andre enden når Toms telefon ble besvart. Har politiet beslaglagt hans telefon?
Det kan jo ev hende at de skulle granske telefonen.
Ev kan det hende at TH var sammen med en venn eller slektning og at TH ikke følte for å ta i mot noen telefonsamtale og at han derfor ev ba vennen/slektningen om å svare på telefonen?
Citera
2019-11-02, 19:23
Bannlyst
Citat:
Med noen par sokker og kanskje et par sko oppi herreskoene, så går det vel greit å spasere rundt i for store sko?

hehe ja, man vet jo aldri. Sko størrelse 37 passer kanskje inni en 45-sko.
Ser ikke for meg hvilken kvinne det skulle vært. Døtre av TH? Eller noe gjengmedlem kanskje.
Har tenkt litt på denne sønnen av TH jeg. Virker creepy det innlegget til en her inne for noen dager siden. Handlet om en film som sønnen hadde blitt helt frelst av som 12 åring, som var en ekkel film. Og også i bokform. Kan det være slik at sønnen står bak? At han er forbannet fordi han har lite penger, og ønsker å ta hevn på TH for noe. Kanskje var TH en drittsekk når han var liten? Alderen til sønnen passer mer inn når det gjelder kryptokonto og nettleseren Tor osv. Det er liksom ikke typisk en 70åring å ha greie på slikt. Men en 36-åring derimot.. Sønnen har jo også inngående kjennskap til hvordan huset ser ut innvedig, og kanskje har han nøkkel også. Han kjenner rutiner til mor og far inn og ut.
Citera
2019-11-02, 19:25
Bannlyst
Citat:
Det kan jo ev hende at de skulle granske telefonen.
Ev kan det hende at TH var sammen med en venn eller slektning og at TH ikke følte for å ta i mot noen telefonsamtale og at han derfor ev ba vennen/slektningen om å svare på telefonen?

Det kan hende, at det var en venn.
Citera
2019-11-02, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dette var en gjennomtenkt og veldig god analyse. Takk for den!
Jeg er enig i den psykologiske profilen og tror det er slik mange tenker. Samtidig tror jeg det er slik GM også vil ha oss til å tenke. Derfor utfordrer jeg deg til å tenke ENDA lenger utenfor boksen.
Hva sier den alternative « vitenskapen»?
Tar vi for eksempel Kiromanti, håndanalyse, ser vi at TH har noen spesielle tomler. De viser en utålmodighet, viljestyrke og oppdemmet energi som på Kiromanti- språket kalles « mordertommel».
Ser vi på astrologien, stemmer horoskopet helt med at TH er gjerrig, påholden, analytisk, pertentlig til det ekstreme, teft for muligheter og en anelse religiøs...
Har brukt nesten ett år på å studere familiens horoskoper knyttet opp mot hendelsen. Det kan virke som om det er en familiær årsak, men den eneste som kan knyttes direkte til åstedet, er sønnen.
Har forsøkt å forstå hvorfor. Kan se ut som en vanskelig barndom har gått i arv, men det er bare basert på mine antagelser.
Det kan også ha vært en far som har full kontroll over familien, med de kontrollmekanismer som kan kue selv den beste.
Det kan selvfølgelig være et annet scenario med mulige innleide, en kidnapping- gone - wrong, eller en hevn fra Gardermoen- utbyggingen. Men det sier ikke horoskopene noe om.
De færreste tror på astrologi, så nå kan alle le hele veien til side 1130..

Men dette er bakgrunn for mine tanker og alt jeg har skrevet her inne. Tiden vil vise. Tviler på at denne saken løses innen årsskiftet.

Har ikke mye peiling på astrologi, men ler likevel ikke hele veien til side 1130 for det kan se ut som du har klart å finne ut at egenskapene til TH stemmer. Grunnen til at jeg har konkludert sånn (jeg tar kanskje feil) er at TH er helt typisk for den kategorien drapsmenn. Vi vet at han mistet moren som barn, vi vet en del via psykologi om hva det gjør med et barn. Særlig om mor dør. De utvikler en enorm selvdisiplin (som rimer med adferden til TH etter det som har skjedd) Når man i tillegg begynner å leite etter motiv for en slik gjerning (holder meg til teorien til politiet at det er drap fordekt som kidnapping) sitter man jo ikke igjen med veldig mange som hadde risikert mange års fengsel for et drap som ikke engang gir utbytte i form av penger. Man kan tenke at hun hadde en elsker som følte seg forrådt (hun var jo etter sigende en sjarmerende dame) Ser jo ikke for meg hans profil. Men ser mer og mer klart for meg TH sin profil. Det må ha vært traumatisk å miste sin mor som barn. Jeg vet en del om det selv om det ikke har skjedd meg selv og hvilke spor dette sitter i sinnet. Siden TH var en del av en så stor søskenflokk fikk han trolig heller aldri den støtten han hadde trengt. Jeg tror heller ikke det er tilfeldig at han giftet seg med AEH, hun var enebarn(sikkert høyt elsket, og trygg på seg selv) Hun valgte heller ikke TH pga. rikdom fordi hun vokste opp under gode forhold. Hun var nok en veldig god ektefelle. Veldig ekte, og lite kravstor. Han måtte nok leitet med lykt og lupe for å finne noe tilsvarende i hans alder. Og TH er ikke først og fremst opptatt av sex og underholdning. Han søker trygghet. Trygghet er alfa og omega for han. Det jeg håper er at AEH i det minste fortalte venninner at hun vurderte og gå fra han. Kanskje ikke seriøst, men det ble likevel en stor trussel for TH, man kunne fjerne de fleste mennesker i hans liv inkludert barna men ikke AEH. For AEH var den perfekte kvinne for han, hun var både en slags mor (hun tok hånd om familien) og ikke minst hun var ikke kravstor.
Hvis man leser litt krimlitteratur vil man finne mange av denne typen drapsmenn. Man vil finne at de som truer med drap sjelden utfører det, det er de tause innesluttede som faktisk gjør det.
Jeg tror Brøske for lengst har forstått dette men han har ingenting på han for Dna etter TH finnes på alt. Det han og vi andre håper på er at han har noen medhjelpere som kan felles, men jeg er ikke så sikker på det. Du nevner sønnen, ja det er ikke umulig at det er sønnen som er medhjelperen. Nå kjenner jeg ikke så mye til sønnen og hvem han egentlig er, er han såpass grisk at han kan lokkes til å være med på det? Har han noe på sønnen. Sønnen er ifølge media rockemusiker med liten inntekt, men kunstnere er også som regel følelsesmennesker så jeg sliter med å tro at sønnen er involvert med mindre han er truet til det. Jeg tror dryppene til Brøske og co er taktikk for å få enten TH, eller en medhjelper til å føle seg utrygg, og begå en tabbe. Men når det nå kommer frem at dette er planlagt i flere måneder blir det enda vanskeligere og løse denne saken, samtidig som indisiene virker å skrumpe inn antall mistenkte. Og jeg spør meg selv gang på gang hvem andre skulle ha motiv for å drepe en 67 år gammel 3 barnsmor og risikere mange års fengsel for det.
Citera
2019-11-02, 19:56
Medlem
Citat:
hehe ja, man vet jo aldri. Sko størrelse 37 passer kanskje inni en 45-sko.
Ser ikke for meg hvilken kvinne det skulle vært. Døtre av TH? Eller noe gjengmedlem kanskje.
Har tenkt litt på denne sønnen av TH jeg. Virker creepy det innlegget til en her inne for noen dager siden. Handlet om en film som sønnen hadde blitt helt frelst av som 12 åring, som var en ekkel film. Og også i bokform. Kan det være slik at sønnen står bak? At han er forbannet fordi han har lite penger, og ønsker å ta hevn på TH for noe. Kanskje var TH en drittsekk når han var liten? Alderen til sønnen passer mer inn når det gjelder kryptokonto og nettleseren Tor osv. Det er liksom ikke typisk en 70åring å ha greie på slikt. Men en 36-åring derimot.. Sønnen har jo også inngående kjennskap til hvordan huset ser ut innvedig, og kanskje har han nøkkel også. Han kjenner rutiner til mor og far inn og ut.

Ja i såfall er sønnen gal, men kanskje han er det. Og hvorfor drepe mor og ikke far tro. Langt mer og hente ved å drepe far vil jeg tro?
Citera
2019-11-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det var noen som kom med rykter om at TH har hatt en elskerinne det siste året før AE forsvant, ja det er mulig men det tror jeg ingenting på før navnet på elskerinnen kommer fram eller at media eller politiet sier det.

Menn som TH har ikke elskerinner. De er opptatt av penger, makt og trygghet. Dette er noe jeg er helt sikker på, er derimot ikke helt sikker på at ikke AEH hadde en elsker (men lite sannsynlig)
Citera
2019-11-02, 20:15
Medlem
Teaterforestillingen Book of mormon er en humoristisk satire men handlingen er like brutal som det som skjedde i Sloraveien.

https://sv.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_Mormon_(musikal)#Handling
Citera
2019-11-02, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja i såfall er sønnen gal, men kanskje han er det. Og hvorfor drepe mor og ikke far tro. Langt mer og hente ved å drepe far vil jeg tro?

Folk som er gale, der er det ikke noe som er logisk eller forutsigbart. Det er rett og slett fordi dem gjør ting som normale ellers aldri ville gjordt. Kanskje drepte han moren for at TH skulle pines psykisk sakte men sikkert, ikke godt å si hva som han evt kunne ha tenkt. Og så få en slump penger også. Det innlegget sønnen hadde, der har han slettet alle kommentarene rett etter at det ble postet her inne om det, så det tyder jo på at sønnen sitter å følger med her inne. Husker ikke hvem som postet det innlegget, om det var Kornblomst eller Monsen, eller hvem det var. Blir jo selvfølgelig fri fantasi og konspirasjonsteori, men ofte er det slik at magefølelser viser seg å stemme. Har jo vært spekulert om denne sønnen tidligere. Alt er så mystisk og lukket omkring denne familien syntes jeg, og spesielt forholdet sønnen har til familien. Han virker som en einstøing, men det er mulig jeg tar feil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in