2019-11-02, 15:33
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja jag tror att AB gick längre norrut än han minns, han är mannen som NF ser bakom LOP. Sen om det är ända uppe vid norra reklampelaren är inte säkert.
Ok, du tror som Gunnar Wall, att NF ser AB bakom LOP, närmare hörnan dvs. närmare mordplatsen.

Jag tror han ser AB bakom LOP, vid den södra reklampelaren, vid banklokalen.
Citera
2019-11-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
KP har sagt att han inte vill säga vem de är, för att de inte ska bli sönder hörda av media.

Har du någon länk som gör att man kan få höra KP säga det, eller har du träffat honom personligen på något sätt?
Citera
2019-11-02, 15:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Har du någon länk som gör att man kan få höra KP säga det, eller har du träffat honom personligen på något sätt?

Det KP sagt är att man förhört personer som tidigare inte förhörts. Att detta skulle vara medlemmar av ett okänt ungdomsgäng är en ren gissning.

Jag tror inte på det.

Det kan mer troligt vara tex vapensamlarens dotter. Eller medlemmar i en skytteförening
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-11-02 kl. 15:59.
Citera
2019-11-02, 16:42
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Det KP sagt är att man förhört personer som tidigare inte förhörts. Att detta skulle vara medlemmar av ett okänt ungdomsgäng är en ren gissning.

Jag tror inte på det.

Det kan mer troligt vara tex vapensamlarens dotter. Eller medlemmar i en skytteförening
Krister P: "Min idé är ju att man i stället för att bygg upp en hypotes så här har det gått till, så försöker jag att vi arbetar med fakta från platsen och sedan utifrån det bygger den här hypotesen och inte tvärtom"

Camilla K: Från brottsplatsen då ? Från vittnen som var där ?

Krister P: Ja, personer på brottsplatsen.

källa: Veckans brott februari 2018
Citera
2019-11-02, 16:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Krister P: "Min idé är ju att man i stället för att bygg upp en hypotes så här har det gått till, så försöker jag att vi arbetar med fakta från platsen och sedan utifrån det bygger den här hypotesen och inte tvärtom"

Camilla K: Från brottsplatsen då ? Från vittnen som var där ?

Krister P: Ja, personer på brottsplatsen.

källa: Veckans brott februari 2018

Men där sägs inget om att det är NYA vittnen? Det jag pratar om
Citera
2019-11-02, 17:07
Medlem
Citat:
KP har sagt att han inte vill säga vem de är, för att de inte ska bli sönder hörda av media.
Skulle inte våga spekulera i vad KP avser.
Man kan ju konstatera att mördaren tagit en betydligt större risk än vad som annars framgått om han 10-15 sekunder innan mordet blivit passerad av 5 personer.
IM är väldigt osäker på åldern på personerna, så det är ju egentligen inte skrivet i sten att det handlar om enbart ungdomar, men det var inte heller PRO på väg hem från bingo.

En annan sak med IM. Han säger att en ung tjej var först framme, innan det började strömma till folk, men hon hade inga ytterkläder, ingen jacka,kappa eller rock. Troligtvis kan hon ha kommit från en bil, men IM är osäker. AH hade en röd jacka, och i hennes bok skriver hon:

”Blodet från den livlösa kroppen har lämnat en stor mörk fläck på min jacka”

Kanske var Bäsén först, eller någon annan?
IM kan också ha sett fel.
Citera
2019-11-02, 17:08
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Men där sägs inget om att det är NYA vittnen? Det jag pratar om
Var vapensamlarens dotter och medlemmarna i skytteföreningen vittnen på brottsplatsen ?
Citera
2019-11-02, 17:17
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Skulle inte våga spekulera i vad KP avser.
Man kan ju konstatera att mördaren tagit en betydligt större risk än vad som annars framgått om han 10-15 sekunder innan mordet blivit passerad av 5 personer.
IM är väldigt osäker på åldern på personerna, så det är ju egentligen inte skrivet i sten att det handlar om enbart ungdomar, men det var inte heller PRO på väg hem från bingo.

En annan sak med IM. Han säger att en ung tjej var först framme, innan det började strömma till folk, men hon hade inga ytterkläder, ingen jacka,kappa eller rock. Troligtvis kan hon ha kommit från en bil, men IM är osäker. AH hade en röd jacka, och i hennes bok skriver hon:

”Blodet från den livlösa kroppen har lämnat en stor mörk fläck på min jacka”

Kanske var Bäsén först, eller någon annan?
IM kan också ha sett fel.
En annan intressant sak är då att mördaren ser AB gå bakom paret Palme och ytterligare 5 personer bortom AB sekunderna innan mordet.
Senast redigerad av 299792458 2019-11-02 kl. 17:20.
Citera
2019-11-02, 17:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Var vapensamlarens dotter och medlemmarna i skytteföreningen vittnen på brottsplatsen ?

Nej.

Men sa du inte att det var nya vittnen som inte skulle förstöras av media? Vad har det med mordplatsvittnen att göra?

Vittnen betyder inte mordplatsvittnen.

Jag kanske missförstått, exakt vad sa KP om att inte få vittnen sönderhörda av media? Så vi kan gissa vad för sorts vittnen det gäller.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-11-02 kl. 17:33.
Citera
2019-11-02, 17:38
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Nej.

Men sa du inte att det var nya vittnen som inte skulle förstöras av media? Vad har det med mordplatsvittnen att göra?

Vittnen betyder inte mordplatsvittnen.

Jag kanske missförstått, exakt vad sa KP om att inte få vittnen sönderhörda av media? Så vi kan gissa vad för sorts vittnen det gäller.
"I Veckans Brott säger Krister Petersson också något annat som kan vara av intresse. Han betonar att utredarna framför allt utgår från brottsplatsen och tittar med nya ögon på det som finns dokumenterat därifrån. Och han säger att det nu finns ”spår som är väldigt intressanta”.

Han säger också att utredarna planerar att höra personer och inte vill att dessa ”ska bli sönderhörda utav media innan vi har möjlighet att kunna bedöma deras uppgifter på ett korrekt sätt”.

Petersson förtydligar att bland de personer som utredarna vill höra finns personer som befann sig på brottsplatsen men han vill inte berätta vilka – eller om de förhörts tidigare."

källa: https://gunnarwall.wordpress.com/2018/03/02/2018-en-vandpunkt-for-mordutredningen/
Citera
2019-11-02, 17:43
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
"I Veckans Brott säger Krister Petersson också något annat som kan vara av intresse. Han betonar att utredarna framför allt utgår från brottsplatsen och tittar med nya ögon på det som finns dokumenterat därifrån. Och han säger att det nu finns ”spår som är väldigt intressanta”.

Han säger också att utredarna planerar att höra personer och inte vill att dessa ”ska bli sönderhörda utav media innan vi har möjlighet att kunna bedöma deras uppgifter på ett korrekt sätt”.

Petersson förtydligar att bland de personer som utredarna vill höra finns personer som befann sig på brottsplatsen men han vill inte berätta vilka – eller om de förhörts tidigare."

källa: https://gunnarwall.wordpress.com/2018/03/02/2018-en-vandpunkt-for-mordutredningen/

Så han säger inget alls om nya vittnen.

Tyvärr låter det i mina öron som att de verkligen tittar på SE. Han är så klart inte mördaren.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-11-02 kl. 17:45.
Citera
2019-11-02, 18:22
Avstängd
Citat:
Så han säger inget alls om nya vittnen.

Tyvärr låter det i mina öron som att de verkligen tittar på SE. Han är så klart inte mördaren.
Har du lust att för oss mindre insatta punkta dina skäl till att du inte tror det? Har inte hunnit följa tråden senaste tiden, sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in