2019-11-02, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad i denna mening var det du inte förstod: "Frivillighet föreligger aldrig om den utsatta personen sover (6 kap 1 § första stycket andra punkten BrB)."

Eller detta: "Samtyckeslagen (och även tidigare lagstiftning) stadgar att om man genomför samlag eller jämförlig sexuell handling på någon som sover är det att bedöma som en våldtäkt."
Lagen säger:
En person kan aldrig anses delta frivilligt om den befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller

Otillbörligt utnyttja betyder i sammanhanget att den utnyttjar att du sover till att genomföra handlingar som du inte skulle gå med på om du vore vaken.

Inte att den inte får göra saker som du vill att den ska göra för att du sover.
Citera
2019-11-02, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ruta ett, som sagt var.
Anser du att det är fel att det är olagligt att inleda sex med dig när du sover om du inte vill att personen ska göra detta?
Citera
2019-11-02, 15:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Lagen säger:
En person kan aldrig anses delta frivilligt om den befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller
gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, eller

Otillbörligt utnyttja betyder i sammanhanget att den utnyttjar att du sover till att genomföra handlingar som du inte skulle gå med på om du vore vaken.

Inte att den inte får göra saker som du vill att den ska göra för att du sover.

Kan du beskriva processen i din hjärna när du får detta till att bli att det är lagligt att ha sex med folk som sover:

"Samtyckeslagen (och även tidigare lagstiftning) stadgar att om man genomför samlag eller jämförlig sexuell handling på någon som sover är det att bedöma som en våldtäkt."

Vad i denna mening tolkar du som, javisst man får ha sex med en partner som sover?

"Frivillighet föreligger aldrig om den utsatta personen sover (6 kap 1 § första stycket andra punkten BrB)."
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-11-02 kl. 15:21.
Citera
2019-11-02, 15:24
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja jag respekterar ditt val helt. Därför jag frågade, för att jag ville veta om det var så.
Däremot tycker jag då att du ska tänka på att det faktiskt inte handlar om kvinnorna egentligen, utan det handlar om att du inte kan få precis den nivå av utseende som du gillar, och därför väljer du bort relation/familjeliv.
Rent realistiskt så är det svårt att träffa en kvinna som har ett utseende som är så pass "perfekt" att hon kan leva av det, oavsett om det rör sig om modeller, prostitition eller annat.
Dessa kvinnor lever ju av sitt utseende och därför blir det såklart viktigt för dem att vårda det enormt mycket, viktigare än allting annat kanske.

Så, du väljer vad du vill i livet, men var försiktig med att anklaga kvinnor som grupp för att vara si eller så, då det faktiskt inte verkar vara kvinnorna som är omöjliga i ditt fall.

Jag vet inte vad jag väljer i slutändan, det får väl tiden utvisa. Kanske trillar man över ett mellanting. Eller så väljer någon mig. Det viktigaste är att man kan vara sig själv känner jag nu, och det har jag nog faktiskt aldrig riktigt känt att jag kan. Och känner man inte att man kan vara sig själv, så blir ju en relation bara till besvär egentligen.

Jag trivs dock bra själv, lite för bra Så, vi får se..😊

Och det är inget fel med det fetade. Vad det nu har att göra med prostitution. Men jag tänker mig i en framtid att jag vill leva för mig själv, och att jag och min fru blir särbos. Vi besöker varandra när vi har lust till det, men i övrigt lever vi våra egna liv.
Men det kommer ju i så fall först ske när samtliga barn är utflugna.
Citera
2019-11-02, 15:28
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du är undantaget och inte representativ för majoriteten vanligtvis har alla fritidsintressen som är starkt kopplade till deras yrken, obducenter dissekerar djur på fritiden, sexsäljare har sex, poliser spanar på grannar

Hahaha!
Ja, obducenten och polisen var skojiga....
Citera
2019-11-02, 15:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
I vilka sopor?

I mitt lokala grovsoprum.

Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
För det första, din jävla tattare, så ser din fru inte alls speciellt attraktiv ut. Ett benigt nervvrak skulle jag säga.
För det andra så gör dina inlägg att din egen impotens, oförmåga att få upp kuken alltså, blir väldigt uppenbar.
För det tredje tycker jag att du skall skaffa dig ett jobb och börja betala skatt till det samhälle du parasiterar på. Men det kanske är för mycket begärt av en kriminell zigenare?

Du är bara butthurt för att min man har mig medan du själv har en tjockis.
Citera
2019-11-02, 15:32
Avslutad
Citat:
Kan du beskriva processen i din hjärna när du får detta till att bli att det är lagligt att ha sex med folk som sover:

"Samtyckeslagen (och även tidigare lagstiftning) stadgar att om man genomför samlag eller jämförlig sexuell handling på någon som sover är det att bedöma som en våldtäkt."

Vad i denna mening tolkar du som, javisst man får ha sex med en partner som sover?
Men kära lilla vän.
Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två år och högst sex år. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt.

Detta betyder att deltar personen frivilligt kan man inte dömas för våldtäkt.

Deltagandet kan dock inte se som frivilligt om man otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

Det är alltså så att om personen otillbörligt utnyttjar att du är medvetslös, sover, allvarligt rädd, berusad, sjuk, har en kroppsskada eller psykisk störning till att göra saker som du inte frivilligt skulle gå med på annars så är det våldtäkt.

Det betyder fortfarande inte att du inte kan delta frivilligt om du sover, är sjuk, är rädd, berusad, har kroppsskada eller psykisk störning.

Hur tydlig ska man egentligen vara för att du ska fatta?
Senast redigerad av Ipsi 2019-11-02 kl. 15:37.
Citera
2019-11-02, 15:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du är undantaget och inte representativ för majoriteten vanligtvis har alla fritidsintressen som är starkt kopplade till deras yrken, obducenter dissekerar djur på fritiden, sexsäljare har sex, poliser spanar på grannar

För kvinnor som har sex som hobby är steget inte stort till att ha sex som jobb. Inte för alla, men en del.
Citera
2019-11-02, 15:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men kära lilla vän.
Den som, med en person som inte deltar frivilligt, genomför ett samlag eller en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två år och högst sex år. Vid bedömningen av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivillighet har kommit till uttryck genom ord eller handling eller på annat sätt.

Detta betyder att deltar personen frivilligt kan man inte dömas för våldtäkt.

Deltagandet kan dock inte se som frivilligt om man otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

Det är alltså så att om personen otillbörligt utnyttjar att du är medvetslös, sover, allvarligt rädd, berusad, sjuk, har en kroppsskada eller psykisk störning till att göra saker som du inte frivilligt skulle gå med på annars så är det våldtäkt.

Det betyder fortfarande inte att du inte kan delta frivilligt om du sover, är sjuk, är rädd, berusad, har kroppsskada eller psykisk störning.

Hur tydlig ska man egentligen vara för att du ska fatta?

Lawline som refererade till lagboken säger att du har tokfel men du fortsätter ändå som den utvecklingsstörda tokfia du är. Har du fri tillgång till internet på behandlingshemmet?
Citera
2019-11-02, 15:39
Avslutad
Citat:
Lawline som refererade till lagboken säger att du har tokfel men du fortsätter ändå som den utvecklingsstörda tokfia du är. Har du fri tillgång till internet på behandlingshemmet?
Lawline svarade på frågan "Vad gäller kring ofrivilligt sex när den utsatte sover".
Citera
2019-11-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
För kvinnor som har sex som hobby är steget inte stort till att ha sex som jobb. Inte för alla, men en del.
Att du har sex don hobby och sex dom allt i livet kretsar kring har man ju förstått dock så tillhör du en liten liten minoritet och har uppenbarligen inte mycket kontakt med något utanför din lägenhet förutom möjligtvis grovsoprummet och lekparken
Citera
2019-11-02, 15:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Lawline svarade på frågan "Vad gäller kring ofrivilligt sex när den utsatte sover".

"Frivillighet föreligger aldrig om den utsatta personen sover (6 kap 1 § första stycket andra punkten BrB)."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in