2019-11-02, 13:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jaja, men lagen är cp.
Jag vet att lagen säger så, men man kan fortfarande, mellan vettiga individer, ha sådana överenskommelser.

Det funkar ju kring alla andra frågor.

Man kan enligt lagen dra tillbaka sitt samtycke närsomhelst och det är partnerns skyldighet att hela tiden försäkra sig om att så inte skett... Så det är omöjligt att skydda sig mot den idiotlagen.

Javisst och många bryter mot lagen och gör det ändå, men det visar just hur absurd lagen är, två personer som älskar varandra får inte väcka varandra med sex trots att båda vill det.
Citera
2019-11-02, 13:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Och sedan frågade hon om du kunde köpa en klocka till henne för 5000 och så kunde ni ha sex?
Du hör ju själv.

Ja, jag sa inte att hon inte är ute efter pengar. Sa bara att hon inte är tvingad.
Citera
2019-11-02, 13:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kommer du att anmäla din partner för våldtäkt?

Lagen innefattar detta med att inte inleda någon form av sexuell handling på någon som sover eftersom det finns personer som har gjort detta på människor de inte känner eller bara känt ytligt. De har alltså inte haft en historik av detta där båda varit införstådda med att det varit ok.

Är detta ett jättestort och mystiskt problem? Hur många sitter i fängelse idag för att ha inlett sexuell handling på sovande partner där det annars varit ok och en del av deras sexliv?

Det är rätt ointressant om jag kommer anmäla eller inte, det är absurt att man inte får väcka varandra med sex trots att båda vill det utan att bryta mot lagen.

Och det är heller inte ovanligt att relationer bryts och man efteråt blir arga på varandra och vill sätta dit den andre genom att anmäla denna för detta lagbrott.
Citera
2019-11-02, 13:13
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kommer du att anmäla din partner för våldtäkt?

Lagen innefattar detta med att inte inleda någon form av sexuell handling på någon som sover eftersom det finns personer som har gjort detta på människor de inte känner eller bara känt ytligt. De har alltså inte haft en historik av detta där båda varit införstådda med att det varit ok.

Är detta ett jättestort och mystiskt problem? Hur många sitter i fängelse idag för att ha inlett sexuell handling på sovande partner där det annars varit ok och en del av deras sexliv?

Problemet är att det faller under allmänt åtal.... och det är enligt lagen straffbart.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Fast män blir ju känslomässigt skadade av att inte få sex, för då ser de kvinnor som vandrande sexobjekt helt enkelt.

Det lär de göra även om de går till prostituerade. Eller kanske inte?
Då kanske den manliga hjärnan sorterar ut de kvinnor som arbetar på bordell som sexobjekt och övriga kvinnor kommer de att se på som fullvärdiga samhällsmedborgare?
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Där har du helfel.

Lagen kräver kontinuerligt samtycke.

Var har jag sagt emot det? Prova att läsa det jag skrivit igen eller citera mig där jag säger det du tror.
Citera
2019-11-02, 13:15
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jo, men vad blir upplevelsen värd? Egentligen.

Det är en stimulerande upplevelse i stunden. Jag försöker leva i nuet, samla på upplevelser istället för på saker, och försöker njuta av livet så mycket som möjligt.
Citera
2019-11-02, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ja, på något vis måste ju alla kärringfasoner i det moderna samhället balanseras upp av en saklig och balanserad myndig stämma.

Ja och ibland är det männen som är kärringarna
Citera
2019-11-02, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är rätt ointressant om jag kommer anmäla eller inte, det är absurt att man inte får väcka varandra med sex trots att båda vill det utan att bryta mot lagen.

Och det är heller inte ovanligt att relationer bryts och man efteråt blir arga på varandra och vill sätta dit den andre genom att anmäla denna för detta lagbrott.
Jo, man får helt lagligt väcka varandra med sex så länge båda är med på det. Skärp dig.
Citera
2019-11-02, 13:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det lär de göra även om de går till prostituerade. Eller kanske inte?
Då kanske den manliga hjärnan sorterar ut de kvinnor som arbetar på bordell som sexobjekt och övriga kvinnor kommer de att se på som fullvärdiga samhällsmedborgare?

Till viss del, ja. Efter att ha gått runt på en bordell en hel dag är det svårare för påklädda kvinnor att framstå som sexobjekt.

Dock ser jag även prostituerade som fullvärdiga samhällsmedborgare.
Citera
2019-11-02, 13:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo, man får helt lagligt väcka varandra med sex så länge båda är med på det. Skärp dig.

Du fantiserar, man får inte inleda sex utan att ha ett samtycke när man inleder sex.
Citera
2019-11-02, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan

Citat:
Problemet är att det faller under allmänt åtal.... och det är enligt lagen straffbart.

Själv tycker jag det är lite spännande att bryta mot lagen med min partner såhär, leva lite farligt

Är ni jätteroliga så lobba för ett tillägg till lagen. Annars tror jag inte att ni behöver vara oroliga, sitter nog inte så många partners i fängelse pga detta. Det sitter faktiskt inte så många i fängelse för våldtäkt överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in