• 1
  • 2
2019-11-02, 11:29
Medlem
Amphibiouss avatar
Jag hamnade i en konfrontation med en gubbe på krogen igår. Jag kände ett starkt obehag av honom, en äckel-liknande känsla, lite som man känner när man ser för många afghaner och/eller somalier på samma gång.

Så jag fick den briljanta idéen att jag skulle ringa snuten på honom. Jag glömde dock bort att min sambo är snut och hon blev ju inte så jävla exalterad när det plötsligt blev code red inne på krogen och hennes kollegor stormade stället.

Nu såhär lagom till lördagslunchen så har hon fortfarande inte sagt ett ord till mig. Hur desarmerar jag denna explosiva situation som jag råkat hamna i?
Citera
2019-11-02, 11:31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amphibious
Jag hamnade i en konfrontation med en gubbe på krogen igår. Jag kände ett starkt obehag av honom, en äckel-liknande känsla, lite som man känner när man ser för många afghaner och/eller somalier på samma gång.

Så jag fick den briljanta idéen att jag skulle ringa snuten på honom. Jag glömde dock bort att min sambo är snut och hon blev ju inte så jävla exalterad när det plötsligt blev code red inne på krogen och hennes kollegor stormade stället.

Nu såhär lagom till lördagslunchen så har hon fortfarande inte sagt ett ord till mig. Hur desarmerar jag denna explosiva situation som jag råkat hamna i?
Vekar som du inte ska dricka alkohol.
Citera
2019-11-02, 11:33
Medlem
Amphibiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Vekar som du inte ska dricka alkohol.
Hur menar du?
Citera
2019-11-02, 11:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Hur menar du?
Du amäler någon du inte tycker ser bra ut. Glömmer vad din tjej jobbar med. Tydligt tecken på att du inte klarar av alkohol
Citera
2019-11-02, 11:38
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
det plötsligt blev code red inne på krogen och hennes kollegor stormade stället.
Hur fick du till ett "code red" så uniformerade polser stormar en pub ?

Ringde du typ 112 och klämde ur dig en kvinnoröst att ett gäng tungt beväpnade salafister håller på gängvåldtar dig samt tänker tända eld på haket efteråt ?
Citera
2019-11-02, 11:42
Medlem
Amphibiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Tror du gör ett bra drag om du ber henne gå ner på knä och suger-av dig !
Hon vägrade skicka smöret. Så no-go där.
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Du amäler någon du inte tycker ser bra ut. Glömmer vad din tjej jobbar med. Tydligt tecken på att du inte klarar av alkohol
Nej, jag anmälde honom för att han var otrevlig och hotfull.
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Hur fick du till ett "code red" så uniformerade polser stormar en pub ?

Ringde du typ 112 och klämde ur dig en kvinnoröst att ett gäng tungt beväpnade salafister håller på gängvåldtar dig samt tänker tända eld på haket efteråt ?
Nej, så överdrivet var det inte.
Citera
2019-11-02, 11:53
Medlem
tegelpanna123s avatar
Glömde du bort att frugan är Polis?
Vet du vad, jag tror dig inte!
Citera
2019-11-02, 11:57
Medlem
Amphibiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Glömde du bort att frugan är Polis?
Vet du vad, jag tror dig inte!
Jag tänkte inte på det just då, eller att det var ett dumt tilltag av mig. Mest ångest har jag över att de plockade fel snubbe.
Citera
2019-11-02, 12:03
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Jag tänkte inte på det just då, eller att det var ett dumt tilltag av mig. Mest ångest har jag över att de plockade fel snubbe.
Jaha de "plockade" honom dessutom ? Typ grep och körde till station med han ?
Citera
2019-11-02, 12:18
Medlem
tremades avatar
Citat:
Hur menar du?
Antingen är du en sån där som gör överilade saker (med oacceptabla utgångar) på fyllan = du borde inte dricka alkohol.

Alternativet är att du trollar och då har han fel. Du kan fortsätta dricka alkohol. Jag håller detta alternativ för mer troligt.
Citera
2019-11-02, 12:38
Moderator
pbos avatar
TS bör beakta brottsbalkens 15 kapitel.

Citat:
6 § Angiver man oskyldig till åtal med uppsåt att denne må bliva fälld till ansvar, dömes för falsk angivelse till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

Om han icke insåg men hade skälig anledning antaga, att den angivne var oskyldig, dömes för obefogad angivelse till böter eller fängelse i högst sex månader.

7 § Den som, i annat fall än som avses i 6 §, hos åklagare, Polismyndigheten eller annan myndighet sanningslöst tillvitar någon annan en brottslig gärning, påstår besvärande omständighet eller förnekar friande eller mildrande omständighet, döms, om myndigheten ska ta upp anmälan i sådan sak, för falsk tillvitelse till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

Om han eller hon inte insåg men hade skälig anledning att anta att utsagan var sanningslös, döms för vårdslös tillvitelse till böter eller fängelse i högst sex månader.
Sannolikt kommer rättsvårdande myndigheter tycka både denna tråd och förhör med sambon vara av stort intresse.
Citera
2019-11-02, 12:42
Medlem
Citat:

Är du man eller kvinna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in