2019-11-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: Det vet du ju inte utan det är
bara något som du fantiserar ihop. Jag
tolkade mormodern som att de åkte t.o.r
Norrköping-Örebro 2 gånger varannan
vecka för att vara barnvakt.

Jag känner många mor- och
farföräldrar som blir utnyttjade av sina
barn för att vara barnvakt och som tycker
att det är jobbigt men inte vill/kan säga
ifrån.

Jag antar att det, liksom att vara älskarinna,
är ett känsligt ämne i tråden eftersom
många känner sig träffade pga att de också
utnyttjar sina föräldrar och själva har eller
har haft förhållande med någon som varit
upptagen. Man försvarar inte främst LW
utan sig själv?
Tänk att förvånar mig icke att vi "tolkar" olika... eftersom du vill tolka allt som gäller LW negativt!

Ang mor/farföräldrar som inte "vågar/kan" säga ifrån... du kan väl tipsa dessa om att det är OK att säga ifrån om det inte passar (om dessa skulle vara för fega).

Själv så har jag uppfattningen om att det ska passa alla... och jag tror att det passade LW:s föräldrar och att de uppskattade att kunna vara till hjälp att umgås med barn/barnbarn.
Citera
2019-11-02, 09:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tänk att förvånar mig icke att vi "tolkar" olika... eftersom du vill tolka allt som gäller LW negativt!

Ang mor/farföräldrar som inte "vågar/kan" säga ifrån... du kan väl tipsa dessa om att det är OK att säga ifrån om det inte passar (om dessa skulle vara för fega).

Själv så har jag uppfattningen om att det ska passa alla... och jag tror att det passade LW:s föräldrar och att de uppskattade att kunna vara till hjälp att umgås med barn/barnbarn.

Vad menar du med det fetade?
Citera
2019-11-02, 09:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det här är verkligen OT i tråden, men jag lyssnade på ett radioprogram om fenomenet för en tid sedan. Känns som en typisk del av den svenska ensamheten. Att vi tycker att alla ska vara oberoende och klara sig själva. Och att man visst längtar efter gemenskap, men inte vill räkna med att gemenskap också kostar i att man får finnas där för ngn annan.

Om vi återvänder till tråden, tror jag att LWs föräldrar åkte med glädje till sina barnbarn. Det kan vara så att de nu när deras mor är borta engagerar sig ännu mer i dem, men det vet jag inte. De kommer från ett frikyrkosammanhang där det med stor sannolikhet ses som en självklarhet att odla gemenskap. Och LW tog kanske därför deras stöd som en självklarhet. Visst har vi läst en del njugga uttalanden om LW i tråden, men de flesta har ändå talat om henne som sprudlande och generös. Det verkar snarare som om MGM missbrukade den sidan av LW. Hon borde sagt stopp, men....

Det fetade: det beror nog på vilket
förhållande de har till UW och vad barnen
själva vill.
Citera
2019-11-02, 09:58
Medlem
Citat:
Vad menar du med det fetade?
Jag skrev "själv så har jag uppfattningen att det ska passa alla och jag tror att LW:s föräldrar och att de uppskattade att kunna vara till hjälp och umgås med barn/barnbarn".

Förstår inte din fråga... du tar till fetstil och undrar vad jag menar med "själv så har jag uppfattningen att det ska passa alla"... som jag skrev så tror jag att det även passade LW:s föräldrar... annars hade de säkert sagt ifrån.
Citera
2019-11-02, 10:12
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag antar att det är SD eftersom han
sitter häktad och eftersom han har
skrivit så mycket konstigt i sin GClogg
efter mordet men det skulle också
kunna vara en polis. Det låter otroligt att
det skulle vara en slump med alla
misstag i början av utredningen.

LW och SDs relation var ju länge hemlig.
Det är ju inte omöjligt att hon hade en
hemlig relation
med en polis också. Någon
som visste om SD och anmälningarna mot
honom och som direkt såg till att vända
misstankarna mot honom.
En perfekt syndabock.
Men det förklarar ju inte SDs märkliga
beteende. Om det inte är så att han vet
att han är oskyldig och njuter av att vara
”kändis” och tycker att det är roligt att
driva med alla för att fortsätta att få
uppmärksamhet.
Han verkar ju inte riktigt frisk så vem vet
hur han tänker?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tänker ungefär lika. Men inte nödvändigt att det är en polis (men kan vara det).

Någon som LW inlett en ny relation med men där en fnurra om något uppstått (att hon fortfarande har tät kontakt med SD?) och där denne person tänker sig att det nu skulle följa ett liknande scenario som LW gjort med SD exvis polisanmälningar om skitsaker och förtal inför gemensamma bekantskapskretsen.
Det kan vara en polis eller någon med annat yrke där anmälningar skulle kunna bli enormt kostsamma. Dejtade hon inte en läkare ett tag exempelvis?

Intressant!
Här är en indikation om att det kan ligga någonting i att LW hade någon annan på gång.

"Den senare delen av 2016 kunde LW under inga omständigheter låta omvärlden veta att hon hade/haft en relation med SD. Det fanns skäl till detta. Hon behövde upprätta en bra relation på annat håll och hade viktiga ögon på sig gällande detta."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-11-02, 10:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag skrev "själv så har jag uppfattningen att det ska passa alla och jag tror att LW:s föräldrar och att de uppskattade att kunna vara till hjälp och umgås med barn/barnbarn".

Förstår inte din fråga... du tar till fetstil och undrar vad jag menar med "själv så har jag uppfattningen att det ska passa alla"... som jag skrev så tror jag att det även passade LW:s föräldrar... annars hade de säkert sagt ifrån.

Det fetade: har du missat att LW inte
accepterade att någon sa ”nej” till
henne?
Citera
2019-11-02, 10:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det fetade: har du missat att LW inte
accepterade att någon sa ”nej” till
henne?
Citat:
Nu skrev jag ang LW:s föräldrar... och att det passade eftersom de förmodligen kommit överens om detta. De ville gärna träffa både LW och barnbarnen och samtidigt var till nytta... vilken förälder vill inte det?

Val har alla... passar det inte så utgår jag ifrån att de flesta har stake nog att säga ifrån.

Och att inte finna sig i att någon så nej hade hon isf tränats till mästare i (av dumsnälla föräldrar) hemifrån?
Vad som hände när mördaren försökte visa "stake" och sätta LW på plats är anledingen till denna tråd.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-02 kl. 11:05.
Citera
2019-11-02, 10:44
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tänker ungefär lika. Men inte nödvändigt att det är en polis (men kan vara det).

Någon som LW inlett en ny relation med men där en fnurra om något uppstått (att hon fortfarande har tät kontakt med SD?) och där denne person tänker sig att det nu skulle följa ett liknande scenario som LW gjort med SD exvis polisanmälningar om skitsaker och förtal inför gemensamma bekantskapskretsen.
Det kan vara en polis eller någon med annat yrke där anmälningar skulle kunna bli enormt kostsamma. Dejtade hon inte en läkare ett tag exempelvis?

Jamen, skulle denna någon ha lyckats genomföra hela grejen utan att lämna så mycket som ett enda litet spår efter sig, samtidigt som utredarna har hittat tillräckligt på SD för att få honom häktad på sannolika?
Citera
2019-11-02, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Och att inte finna sig i att någon så nej hade hon isf (av dumsnälla föräldrar) tränats till mästare i hemifrån?
Hur det urartade när mördaren försökte visa "stake" vet vi så väl.
Förvånar mig inte att du svarar som du gör...
Hade du läst inlägget så var det morföräldrar som var aktuella i frågan om att kunna säga ifrån om de vill träffa sina barn/barnbarn eller ej.
Citera
2019-11-02, 11:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Förvånar mig inte att du svarar som du gör...
Hade du läst inlägget så var det morföräldrar som var aktuella i frågan om att kunna säga ifrån om de vill träffa sina barn/barnbarn eller ej.

Det har väl aldrig påståtts att de inte ville
träffa sina barnbarn?

Frågan var väl om de orkade ställa upp så
mycket som barnvakt som
de gjorde när de blev äldre och äldre.
Och framför allt om LW tog någon
hänsyn till det.
Citera
2019-11-02, 11:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nej. Jag ser hennes utnyttjande av
adoptivföräldrarna som ett av tecknen på
att LW kan ha varit narcissist.
Och narcissister kan driva vem som helst
till vansinne.

Okej. Som en pusselbit i LW:s personlighetspussel då alltså. Men borde inte ett tänkt utnyttjande av barnvakt på något sätt då kräva att adoptivföräldrarna faktiskt kände sig utnyttjade av sin dotter? Eller menar du mer att du tror att de blev utnyttjade som barnvakt till LW:s barn?
Citera
2019-11-02, 11:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Det fetade: Det vet du ju inte utan det är
bara något som du fantiserar ihop. Jag
tolkade mormodern som att de åkte t.o.r
Norrköping-Örebro 2 gånger varannan
vecka för att vara barnvakt.

Jag känner många mor- och
farföräldrar som blir utnyttjade av sina
barn för att vara barnvakt och som tycker
att det är jobbigt men inte vill/kan säga
ifrån.

Jag antar att det, liksom att vara älskarinna,
är ett känsligt ämne i tråden eftersom
många känner sig träffade pga att de också
utnyttjar sina föräldrar och själva har eller
har haft förhållande med någon som varit
upptagen. Man försvarar inte främst LW
utan sig själv?

Det fetade: Ja det är ju en annan sak. Om nu föräldrarna kände sig utnyttjade så kanske inte LW hade en aning om det. LW kanske tyckte det kändes helt rätt att föräldrarna passade barnen varannan vecka. Kanske hon såg signaler från både barnen och föräldrarna att de gillade samvaron de hade tillsammans.

Isåfall fallerar ju barnvaktsteorin att det skulle vara ett tecken på att LW vore narcissist. Då kan det lika väl vara tecken på det motsatta tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in