2019-11-02, 07:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
De flesta föräldrar/morföräldrar ser det som en ynnest att få hjälpa till när de kan, förmodligen även LW:s.

LW:s föräldrar åkte från Norrköping till Örebro varannan vecka (ca 26 mil tur och retur). Jag antar att de sov över eftersom LW jobbade kväll. De slog alltså två flugor i en smäll och fick även umgås med sin dotter morgon/eftermiddag (även kväll när LW kom hem från jobbet).

Jag vet inte riktigt hur du kan jämföra arbetstid med tiden då LW lämnade sina barn för att åka ut på geo någon kväll. Då var hon inte borta en hel arbetsdag och dessutom lätt att nå på telefonen om barnen ville något... och kunde snabbt vara hemma igen.

Hade LW:s föräldrar varit sjuka eller av annan anledning inte kunde ställa upp så har barnen en pappa som förmodligen kunde ta hand om barnen.

StHolmes har skrivit att LW alltid
prioriterade att vara tillsammans med
barnen framför GC och älskaren de veckor
barnen var hos henne. I LWs egna loggar
ser vi att det inte är sant.
Citera
2019-11-02, 07:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
StHolmes har skrivit att LW alltid
prioriterade att vara tillsammans med
barnen framför GC och älskaren de veckor
barnen var hos henne. I LWs egna loggar
ser vi att det inte är sant.

Vem tror du att GM är?
Citera
2019-11-02, 08:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem tror du att GM är?

Jag antar att det är SD eftersom han
sitter häktad och eftersom han har
skrivit så mycket konstigt i sin GClogg
efter mordet men det skulle också
kunna vara en polis. Det låter otroligt att
det skulle vara en slump med alla
misstag i början av utredningen.

LW och SDs relation var ju länge hemlig.
Det är ju inte omöjligt att hon hade en
hemlig relation med en polis också. Någon
som visste om SD och anmälningarna mot
honom och som direkt såg till att vända
misstankarna mot honom.
En perfekt syndabock.
Men det förklarar ju inte SDs märkliga
beteende. Om det inte är så att han vet
att han är oskyldig och njuter av att vara
”kändis” och tycker att det är roligt att
driva med alla för att fortsätta att få
uppmärksamhet.
Han verkar ju inte riktigt frisk så vem vet
hur han tänker?
Citera
2019-11-02, 08:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

misstankarna mot honom.
En perfekt syndabock.
uppmärksamhet.
hur han tänker?

Jag tänker ungefär lika. Men inte nödvändigt att det är en polis (men kan vara det).

Någon som LW inlett en ny relation med men där en fnurra om något uppstått (att hon fortfarande har tät kontakt med SD?) och där denne person tänker sig att det nu skulle följa ett liknande scenario som LW gjort med SD exvis polisanmälningar om skitsaker och förtal inför gemensamma bekantskapskretsen.
Det kan vara en polis eller någon med annat yrke där anmälningar skulle kunna bli enormt kostsamma. Dejtade hon inte en läkare ett tag exempelvis?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-02 kl. 08:28.
Citera
2019-11-02, 08:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

misstankarna mot honom.
En perfekt syndabock.
uppmärksamhet.
hur han tänker?

SD har nog varit en udda personlighet även innan mordet så att han plötsligt skulle bli normal efteråt är skulle bara vara mer märkligt. Sedan finns det iofs inget normalt eller konstigt beteende när det kommer till hur människor hanterar sorg eller andra typer av tragiker och livskriser.

SD:s beteende efteråt ser därför inte jag som varken indikation på hans skuld eller oskuld.

Men det är en intressant tanke angående polisen. Jag har fått PM från två källor ang. att en polis som bor nära Lena skulle kunna vara inblandad, men det var ett tag sedan nu. Innan SD häktades på sannolika skäl.
Citera
2019-11-02, 08:49
Medlem
Citat:
Det fetade: Det vet du ju inte utan det är
bara något som du fantiserar ihop. Jag
tolkade mormodern som att de åkte t.o.r
Norrköping-Örebro 2 gånger varannan
vecka för att vara barnvakt.

Jag känner många mor- och
farföräldrar som blir utnyttjade av sina
barn för att vara barnvakt och som tycker
att det är jobbigt men inte vill/kan säga
ifrån.

Jag antar att det, liksom att vara älskarinna,
är ett känsligt ämne i tråden eftersom
många känner sig träffade pga att de också
utnyttjar sina föräldrar och själva har eller
har haft förhållande med någon som varit
upptagen. Man försvarar inte främst LW
utan sig själv?
Sant.
Det är lika klantigt hur som helst att hoppa in och bli nr2
Citera
2019-11-02, 09:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Oj,det var inte dåligt.Själv hade jag aldrig barnvakt under mina barns uppväxt.Ytterst sällan med yngsta barnet.Nej,jag åker inte heller land och rike runt för att passa barnbarnen heller.

Det är inget fel att ha barnvakt och det är min erfarenhet att mor- och farföräldrar gärna vill träffa sina barnbarn.

Däremot kan en störd personlighet få för sig någonting helt annat som t.ex. att det faktiskt var en börda för dem eller att LW var en dålig mor.
Citera
2019-11-02, 09:08
Medlem
Citat:

Jag känner många mor- och
farföräldrar som blir utnyttjade av sina
barn för att vara barnvakt och som tycker
att det är jobbigt men inte vill/kan säga
ifrån.

Det här är verkligen OT i tråden, men jag lyssnade på ett radioprogram om fenomenet för en tid sedan. Känns som en typisk del av den svenska ensamheten. Att vi tycker att alla ska vara oberoende och klara sig själva. Och att man visst längtar efter gemenskap, men inte vill räkna med att gemenskap också kostar i att man får finnas där för ngn annan.

Om vi återvänder till tråden, tror jag att LWs föräldrar åkte med glädje till sina barnbarn. Det kan vara så att de nu när deras mor är borta engagerar sig ännu mer i dem, men det vet jag inte. De kommer från ett frikyrkosammanhang där det med stor sannolikhet ses som en självklarhet att odla gemenskap. Och LW tog kanske därför deras stöd som en självklarhet. Visst har vi läst en del njugga uttalanden om LW i tråden, men de flesta har ändå talat om henne som sprudlande och generös. Det verkar snarare som om MGM missbrukade den sidan av LW. Hon borde sagt stopp, men....
Citera
2019-11-02, 09:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det helt säkert att den bilden är tagen redan 2017? Texten på tröjan antyder ju att det också kan handla om en sk. efterhandsloggning där SD nu kan ha velat hinta (eller kanske bara skoja) om att han var bakom bullerplanket.

Det är mer troligt att han och HD var på Stjernsundturen den 26 juni 2018, dvs inte 2017. Så troligtvis en efterhandsloggning, bl.a. utifrån de loggbokstavsserier som har nämnts visar att hans loggar/bilder inte torde stämma med 2017.

(Dessutom, i loggen skriver han en hel del om "solande och glassätning". Om man tittar på väderhistoriken var högstatemperatur i Örebro/Askersundsområdet endast +18 grader den 26 juni 2017, men däremot var det +26 grader den 26 juni 2018. Vilket ju också passar in bättre på att han gissningsvis egentligen var där 2018).

Btw. tröjan i sin helhet visar texten "Geocaching HQ. Been there, logged that", se även https://www.instagram.com/p/qXmbgwqvDt/
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-02 kl. 09:15.
Citera
2019-11-02, 09:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är mer troligt att han och HD var på Stjernsundturen den 26 juni 2018, dvs inte 2017. Så troligtvis en efterhandsloggning, bl.a. utifrån de loggbokstavsserier som har nämnts visar att hans loggar/bilder inte torde stämma med 2017.

(Dessutom, i loggen skriver han om en hel del om "solande och glassätning". Om man tittar på väderhistoriken var högstatemperatur i Örebro/Askersundsområdet endast +18 grader den 26 juni 2017, men däremot var det +26 grader den 26 juni 2018. Vilket ju också passar in bättre på att han gissningsvis egentligen var där 2018).

Btw. tröjan i sin helhet visar texten "Geocaching HQ. Been there, logged that", se även https://www.instagram.com/p/qXmbgwqvDt/

Jag har för mig att man kunde se när bilder ursprungligen skapades. Var det inte någon som tog fram den informationen om en annan bild i en av SD:s loggar för runt ett halvår sedan?
Citera
2019-11-02, 09:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

(Dessutom, i loggen skriver han en hel del om "solande och glassätning". Om man tittar på väderhistoriken var högstatemperatur i Örebro/Askersundsområdet endast +18 grader den 26 juni 2017, men däremot var det +26 grader den 26 juni 2018. Vilket ju också passar in bättre på att han gissningsvis egentligen var där 2018).

Fast borde inte sådant märkas bland de som händelsevis följer hans loggar (alltså andra cachare innan mordet inträffade)? Jag vet inte hur det funkar eftersom jag inte sysslar med det själv men är det inte en pinsamhet att "fuska"? Ungefär som att man skulle sätta sig på cykeln men välja aktivitet löpning på sin Garmin och lägga ut det på insta eller facebook?

Det intryck jag har är att SD i någon mån har hökögonen på andra och direkt skulle pika dem för diverse brister (kanske relevant för HDs eventuella utmattningsdepression? ) men noga skulle försöka se till att han själv inte skulle bli påkommen med fel?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-02 kl. 09:32.
Citera
2019-11-02, 09:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast borde inte sådant märkas bland de som händelsevis följer hans loggar (alltså andra cachare innan mordet inträffade)? Jag vet inte hur det funkar eftersom jag inte sysslar med det själv men är det inte en pinsamhet att "fuska"? Ungefär som att man skulle sätta sig på cykeln men välja aktivitet löpning på sin Garmin och lägga ut det på insta eller facebook?
/../

Kanske något som diskuteras bland burkletarna på FAD-eventet idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in