2019-11-01, 00:57
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Nu var ju inte det jämförelsen pappskalle, jämförelsen var att det finns befogad kritik även mot polisen och tro det eller ej får man kritisera deras yrkesövande utan att vara rättshaverist... Sen om du väljer att tolka det på ditt vis är helt upp till dig...

Jaha? Vad var den relevanta jämförelsen?
Citera
2019-11-01, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Polisen i videon trakasserar en man som fredligt utför sina arbetsuppgift. Mannen är inte någon "rättshaverist" och knappast heller någon "dåre". Varför skriver du så?

Du din idiot menar alltså att det vore "en aning överilat" av idioten till polis att skjuta honom.

Gällande Eric bedömde som sagt polisen bevisligen situationen felaktigt.

Bevisligen gjorde polisen inte fel eftersom rätten friade dem på alla punkter.
Citera
2019-11-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Bevisligen gjorde polisen inte fel eftersom rätten friade dem på alla punkter.

Det hade aldrig gått till rättegång om det inte fanns oklarheter, förvånad över det?? Not so much....
Citera
2019-11-01, 11:12
Medlem
Citat:
Det hade aldrig gått till rättegång om det inte fanns oklarheter, förvånad över det?? Not so much....

Fortfarande visar domen att de agerat inom ramen för sin utbildning och sina befogenheter. Alltså kan de inte lastas för utfallet av incidenten, utan skulden ligger främst på den döde som valde att ränna omkring i mörkret med ett synligt vapen. Ett vapen som han dessutom valde att rikta rakt mot en polis när han konfronterades, istället för att släppa det på marken och bli gripen för olaga hot. Därför dog han, inte för att polisen agerade överilat eller felaktigt.
Citera
2019-11-01, 11:31
Medlem
Citat:
Fortfarande visar domen att de agerat inom ramen för sin utbildning och sina befogenheter. Alltså kan de inte lastas för utfallet av incidenten, utan skulden ligger främst på den döde som valde att ränna omkring i mörkret med ett synligt vapen. Ett vapen som han dessutom valde att rikta rakt mot en polis när han konfronterades, istället för att släppa det på marken och bli gripen för olaga hot. Därför dog han, inte för att polisen agerade överilat eller felaktigt.

Rätten avgjorde att inte brott begåtts, helt rätt tycker jag med.... Dock vet jag inte om vissa av de inblandade kompetenta för sin roll... Däremot kan jag förstå de som kritiserar!!!
Citera
2019-11-02, 02:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Rätten avgjorde att inte brott begåtts, helt rätt tycker jag med.... Dock vet jag inte om vissa av de inblandade kompetenta för sin roll... Däremot kan jag förstå de som kritiserar!!!

Kan du? Om vissa av poliserna på plats inte var kompetenta så är det väl mot utbildningen udden av kritiken borde riktas? I denna tråd är det väl mest "snuten" "grisarna" "mördarna" "hoppas att de själva blir skjutna" "betyder detta att jag får skjuta någon om jag känner mig skrämd" som är dominant bland kritikerna. (Nej, jag påstår inte att du skrivit så). Men du förstår detta?
Citera
2019-11-02, 02:16
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Det hade aldrig gått till rättegång om det inte fanns en feg åklagare, förvånad över det?? Not so much....
Citera
2019-11-09, 23:30
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Du kan ta vilket exempel du vill, men det har ingen relevans för ämnet eftersom situationerna skiljer sig på väsentliga punkter.
Det är uppenbart att hela tråden ja förutom en by som i Asterix är ockuperad av dårar som enträget försöker försvara de sämsta och värsta poliserna genom tiderna.
Ni är inte naiva eller dumma ni är vidriga.
Eric Torell sköts till döds mördades av fullständiga helidioter som kallas poliser punkt.
Fortsätt med korkade argument om nödvärnsrätt , de vann i rätten mm mm det spelar ingen roll.
Det finns en verklighet och den heter vanligt folks domstol.
Där finns det en majoritet som anser att det var vansinne att skjuta och öppna eld avlossa 25 patroner i snabb följd utan att försöka hantera situationen.
Det är inte en film vi debatterar där Clintan spelar huvudrollen.
En bedrövligt avskyvärd handling .
Med tanke på hur fruktansvärt misslyckad dagen poliskår är mot gängvåld i förorten , så kommer denna skjutning i ännu mer fokus på vilka fegisar snutarna är skjuta ihjäl en kille med funktionshinder.
Förstår att det finns mängder med dårar som dig här på FB som gillar att provocera sådana som mig bakom din skärm för du är en fegis själv .
Riktiga snutar hade följt Eric hem ...
Citera
2019-11-10, 00:46
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Det är uppenbart att hela tråden ja förutom en by som i Asterix är ockuperad av dårar som enträget försöker försvara de sämsta och värsta poliserna genom tiderna.
Ni är inte naiva eller dumma ni är vidriga.
Eric Torell sköts till döds mördades av fullständiga helidioter som kallas poliser punkt.
Fortsätt med korkade argument om nödvärnsrätt , de vann i rätten mm mm det spelar ingen roll.
Det finns en verklighet och den heter vanligt folks domstol.
Där finns det en majoritet som anser att det var vansinne att skjuta och öppna eld avlossa 25 patroner i snabb följd utan att försöka hantera situationen.
Det är inte en film vi debatterar där Clintan spelar huvudrollen.
En bedrövligt avskyvärd handling .
Med tanke på hur fruktansvärt misslyckad dagen poliskår är mot gängvåld i förorten , så kommer denna skjutning i ännu mer fokus på vilka fegisar snutarna är skjuta ihjäl en kille med funktionshinder.
Förstår att det finns mängder med dårar som dig här på FB som gillar att provocera sådana som mig bakom din skärm för du är en fegis själv .
Riktiga snutar hade följt Eric hem ..

Nej din lilla dåre. Rättegången handlade om ett fall av vållande till annans död. Vilket friades för. Något mord var aldrig aktuellt din faktaresistenta lilla rättshaverist. Nej, din åsikt är inte i majoritet annat än i din egna lilla stollekrets, du är inte vanligt folk och någon sådan domstol finns ej. Tugga i dig det.
Senast redigerad av Blundetto 2019-11-10 kl. 00:50.
Citera
2019-11-10, 00:56
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej din lilla dåre. Rättegången handlade om ett fall av vållande till annans död. Vilket friades för. Något mord var aldrig aktuellt din faktaresistenta lilla rättshaverist. Nej, din åsikt är inte i majoritet annat än i din egna lilla stollekrets, du är inte vanligt folk och någon sådan domstol finns ej. Tugga i dig det.
Du har alltså övertagit dårens mantel efter stordåren aFvRenOndskA.
Så bra att du talar om det.
Dina inlägg har inget absolut inget av substans som rör själva mordet.
Fortsätt att smäda och förolämpa mig och andra som självklart anser att dårarna som sköt Eric borde spärras in sluten psykiatrisk vård.
Vad du anser är mig fullständigt egalt. Ett tomt eko låter det som.
För övrigt är det ofattbart att polisen fortfarande har vapen och inte ärtpistol.
Citera
2019-11-10, 05:16
Medlem
Citat:
Det är inte en film vi debatterar.

Jag fick leta ordentligt, men till slut lyckades jag hitta en korrekt fras i smörjan som du tramsat ihop. Trodde du verkligen att tråden handlar om en film?

Vi andra diskuterar en händelse där poliser blev åtalade på svaga grunder för att de i tjänsten ingrep mot en beväpnad person. En person som dog till följd av att han riktade ett skjutvapen mot en polis.

Du kanske skulle sätta dig in i ämnet innan du kommenterar, så framstår du förhoppningsvis inte lika förvirrat?
Citera
2019-11-11, 00:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Du har alltså övertagit dårens mantel efter stordåren aFvRenOndskA.
Så bra att du talar om det.
Dina inlägg har inget absolut inget av substans som rör själva mordet.
Fortsätt att smäda och förolämpa mig och andra som självklart anser att dårarna som sköt Eric borde spärras in sluten psykiatrisk vård.
Vad du anser är mig fullständigt egalt. Ett tomt eko låter det som.
För övrigt är det ofattbart att polisen fortfarande har vapen och inte ärtpistol.

Det är inte jag som bär en dåres mantel. Det är du som är så naken som bara en dåre kan bli. Ditt jävla ältande av ett "mord" då det rör sig om en friande dom om vållande är fullständigt patetiskt. Naturligtvis är det du som borde spärras in och inte poliserna. Poliserna hade några sekunder på sig den kvällen och du har haft över ett år och ältar vidare trots friande dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in