2019-11-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Där ser man vilket jävla lowlife du är du är. Menar du att jag ska be om ursäkt för att jag inte haft svårt att sålla bort personer som MJ i min umgängeskrets trots att jag lätt skulle kunnat ha umgåtts med dem givet min bakgrund?
Måste fråga: blåser det fritt mellan öronen på dig? Jag har inte hävdat att MJ inte är psykopat, men Lotta tyckte han var charmig, detta trots att hon hade kännedom om hans bakgrund. Och hon fick sannerligen det däng du önskade mig.

Jag tror inte att Lotta var begåvningshandikappad, inte i intellektuellt hänseende i vart fall men antagligt i emotionellt hänseende så fanns nog en hel del bristersom hon kunnat haft nytta att få hjälp med. Du skrev att alla som vet vad en psykopat är vet vad de har att göra med. Och på ett intellektuellt plan visste nog Lotta det, om inte annat genom psykologiavsnittet inom usk utbildningen. Men emotionellt attraheras hon av psykopaten (jag betvivlar inte att han är psykopat, så försök inte tillskriva mig en inställning jag inte har). Vilket orsakar problem för henne. Men istället för att inse att dessa kvinnor skulle vara mest hjälpt av något slags behandling för egen del så fläskar du på internet och önskar att kvinnor som inte haft de problemen också ska misshandlas i något sinnesrubbat jämställdhetssträvande.
Du bevisade just att jag hade rätt när jag bad dig ta din psykosmedicin.

För det första är det nervärderande och direkt kränkande gentemot normala kvinnor när motsidan hävdar att "vem som helst" skulle kunna bli "drabbad" av en charmör som MJ..

Och sen är det tydligen där skon klämmer att det BORDE vara så. I rättvisans namn - enligt dessa snilleblixtar. De blir kränkta när vi hävdar (och kan bevisa mha statistiken) att så inte är fallet.

Det är kvinnor som umgås (frivilligt) med missbrukare, kriminella, missbrukande kriminella SAMT några enstaka (1-2st) normala kvinnor per år som dödas exempelvis pga psykos hos gärningsmannen.

1-2 kvinnor per år av dessa hade alltså ingen aning om och kunde inte förutsätta problem. Resten visste att en återfallsförbrytare med våldskriminalitet KOMMER att återfalla förr eller senare.
Citera
2019-11-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Håller med. Visst finns det fall där en kvinna blir manipulerad av en man som verkar snäll, trevlig och välanpassad först - och sedan kommer de sämre sidorna fram mer och mer, när hon sitter fast med honom med äktenskap, barn och hus. Jag påstår inte att det inte finns. Men i fallet MJ var det ju UPPENBART vad han var för något. Man behöver bara se ETT FOTO på honom, så förstår man vad han är för något (om man är normalbegåvad och inte har levt i en grotta). Han är, precis som du säger, på den nivån att man byter vagn på tunnelbanan om han kommer in... Precis som man gjorde när salig Christer Pettersson gjorde det, på sin tid.

Fattar inte varför "vissa" fortsätter att tjata år efter år, om att Lotta skulle ha blivit lurad och manipulerad. Hon var väl inte blind..? Och SÅ blixtförälskad blir man inte vid 40, att man bortser från allt det, som syns på honom vid första ögonkastet...

Word!

Finns det någon RPU på Martin Jonsson, som styrker dina diagnoser? För jag tror nämligen inte, att han är intelligent nog, att medvetet manipulera och styra människor på det sättet. Min människokännedom säger snarare, att han är en sådan typ som gör det han känner för precis för ögonblicket, utan varken hämningar eller baktankar. Vare sig det är smeka eller slå.

Håller med om standardmallen... Den FINNS, men den stämmer inte alls på dessa två och deras förhållande.

Jo, på just Martin Jonsson står det faktiskt tatuerat i ansiktet. Han har ansikts- och halstatueringar. Det säger till varje normal kvinna: "ta inte ögonkontakt, inled inget samtal, gå skyndsamt härifrån - men utan att visa rädsla och panik som kan få honom att följa efter"

Jag håller med. Med detta sagt, har jag också en del märkliga typer på min Facebook... Men skillnaden är, att min Facebook är i falskt namn och utan ansiktsfoton, och jag är mycket noga med att inte lämna ut sådana uppgifter där, att någon av mina "vänner" skulle kunna hitta mig i verkligheten. I anonymitetens skydd, är det däremot lite kul att "umgås" - under trygga former - med personer som inte är som folk är mest... Det ökar ens människokännedom!

Roligt att du nämner Christer P som exempel på man som avger samma vibbar som MJ: jag hamnade en gång i samma tågvagn som Christer och mycket riktigt var min omedelbara känsla att jag ville avlägsna mig från honom!
Citera
2019-11-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är gärna lowlife, du har nyss klassat Lotta som trash och jag känner mer för henne som person än en retard som dig.

Vem fan har sagt att hon inte var emotionellt attraherad? Hon var förblindad inledningsvis pga psykopatens charmoffensiv - varav flera andra beskriver hans lömska väsen och hur han har förmåga att framställa sig i bättre dager, oskyldig och en som snarare värnar om kvinnor. Likt Madsen.

Det är hans manipulativa förmåga parat med kroniska lögner.

SEN övergår det i ren hjärntvätt via att växlande bryta ner självförtroende och aktning.
En väldigt målmedveten strategi.

SEN kommer maktutövande och hot och offret - en psykopat har inte relationer - är i hans makt.

Han isolerar och hotar att döda alla i hennes omgivning inklusive hennes älskade hund om hon inte lyder.

Cirkeln är sluten. Mission completed.

Han njuter över sin makt och kontroll gällande Lotta som sitter som i en rävsax.

Be om ursäkt? Sörj snarare över hur urdålig kunskap du har.

Resten kan du ta med nån av dina gelikar, du intresserar mig inte.

Du får gärna ”känna för Lotta” och alla andra som slår följe med kriminella. Men det kommer inte att ändra på deras situation.

Likaså kan du ”känna för dem som väljer att klättra på Mount Everest klädda i endast bikini” - och sen fryser ihjäl sig. Utan att fatta att det skedde helt i onödan.. Det GÅR att undvika utan att vi måste spränga Mount Everest i småbitar..

Den berömda ”manipulationen” du och några andra framhäver gång efter annan bestod av gratis koka och gratis drinkar. Tjejerna fick även rosor när han ville ligga med dem.

Ska det vara så enkelt att få omkull en tjej? Än värre: blir man ”blixtförälskad” i medelåldern bara man får en bukett?

För MJ kunde ju inte tvätta bort det faktum att han var en återfallsförbrytare med belastningsregister som skulle skrämma bort vilken tuffing som helst – oavsett mängden blommor han skulle skicka till en.

Ska kvinnor – normalbegåvade sådana – jämställas med dessa damer som låter sig köpas för en spottstyver?
Citera
2019-11-01, 16:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Roligt att du nämner Christer P som exempel på man som avger samma vibbar som MJ: jag hamnade en gång i samma tågvagn som Christer och mycket riktigt var min omedelbara känsla att jag ville avlägsna mig från honom!
Härligt. Åsyn i en tågvagn...
Antar att han inte raggade på dig och gick all-in?

Det känns så svalkande skönt med relevanta jämförelser och människor som är så bra som dig.
Citera
2019-11-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
För det första är det nervärderande och direkt kränkande gentemot normala kvinnor när motsidan hävdar att "vem som helst" skulle kunna bli "drabbad" av en charmör som MJ..

Och sen är det tydligen där skon klämmer att det BORDE vara så. I rättvisans namn - enligt dessa snilleblixtar. De blir kränkta när vi hävdar (och kan bevisa mha statistiken) att så inte är fallet.

Det är kvinnor som umgås (frivilligt) med missbrukare, kriminella, missbrukande kriminella SAMT några enstaka (1-2st) normala kvinnor per år som dödas exempelvis pga psykos hos gärningsmannen.

1-2 kvinnor per år av dessa hade alltså ingen aning om och kunde inte förutsätta problem. Resten visste att en återfallsförbrytare med våldskriminalitet KOMMER att återfalla förr eller senare.

Detta!

Som kvinna blir jag så trött på att kvinnor hela tiden beskrivs som känslomänniskor som blir kära och sedan inte kan tänka en enda klar tanke.

Jag vågar påstå att den absoluta majoriteten kvinnor skulle ALDRIG ha ens inlett en messenger-konversation med Martin, det räcker med att se hans uppsyn och ansikte för att förstå att det här är en våldsam typ och han betyder krångel, trubbel, problem.

Dessutom kan kvinnor bli kära men ÄNDÅ tänka, backa och avsluta. En normal kvinna kan tänka flera tankar samtidigt, läser man här verkar det som om en kvinna som är förälskad bara har en väg hon kan välja och det är att välja mannen no matter what. Det stämmer helt enkelt inte!
Senast redigerad av justina 2019-11-01 kl. 16:52.
Citera
2019-11-01, 16:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du får gärna ”känna för Lotta” och alla andra som slår följe med kriminella. Men det kommer inte att ändra på deras situation.

Likaså kan du ”känna för dem som väljer att klättra på Mount Everest klädda i endast bikini” - och sen fryser ihjäl sig. Utan att fatta att det skedde helt i onödan.. Det GÅR att undvika utan att vi måste spränga Mount Everest i småbitar..

Den berömda ”manipulationen” du och några andra framhäver gång efter annan bestod av gratis koka och gratis drinkar. Tjejerna fick även rosor när han ville ligga med dem.

Ska det vara så enkelt att få omkull en tjej? Än värre: blir man ”blixtförälskad” i medelåldern bara man får en bukett?

För MJ kunde ju inte tvätta bort det faktum att han var en återfallsförbrytare med belastningsregister som skulle skrämma bort vilken tuffing som helst – oavsett mängden blommor han skulle skicka till en.

Ska kvinnor – normalbegåvade sådana – jämställas med dessa damer som låter sig köpas för en spottstyver?
Bry dig inte. Jag vet vilken kvinnohatare du är sen tidigare diskussioner och du imponerar föga.

Really? Blixtförälskad bara via en bukett rosor...
Citera
2019-11-01, 16:51
Medlem
Citat:
Härligt. Åsyn i en tågvagn...
Antar att han inte raggade på dig och gick all-in?

Det känns så svalkande skönt med relevanta jämförelser och människor som är så bra som dig.

På vilket sätt är CP och MJ olika? Två våldsmän som använder droger. Förklara för mig på vilket sätt Martin lyfter sig över CP:s nivå.
Citera
2019-11-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast som kvinna tycker jag det är tröttsamt att i tråd efter tråd läsa "you go girl" kören lalla på som om den egenskapen att någon är kvinna per automatik fråntar dem all möjlighet till egenmakt. Och gud nåde om man andas att hjälpen som samhället skulle erbjuda kanske borde riktas in på kvinnorna.
Beträffande just Lotta verkar du anse att "sina känslor rår man inte för" och därav är det något UFO som bestämde att Lotta hade ett förhållande med Martin? Det är ju för de flesta andra vuxna möjligt att sätta sig över sina känslor när man känner för något som man inser inte är bra för en.

Men visst, det är möjligt att Lotta gav sig ihop med Martin av taskig självkänsla. Hon hyrde väl lägenheten i andra hand via något ex, det är ju också ett typiskt trash beteende. Hon tjänar inte speciellt mycket som uska förstås, som sjukskriven får hon ännu mindre och vid 40 års ålder har hon lagt en smärre förmögenhet på estetiska ingrepp men har ingen egen bostad. Exet ljuger hon till om att hon kanske fortfarande kan tänka sig försöka bli hop igen. Tror fan det att hon inte mådde något vidare.

Lotta kunde alltså inte styra sina handlingar eftersom hon var så kåt - eller "kär" som vissa envisas med.
och MJ kunde inte styra sina handlingar för han var så arg/ledsen/svartsjuk.

De hade alltså detta gemensamt. Oförmågan att styra sina handlingar, eftersom de lik en 4åring styrdes av sina känslor istället.

Men ALLA kvinnor är inte som 4åringar.
Citera
2019-11-01, 17:00
Medlem
develis avatar
Citat:
På vilket sätt är CP och MJ olika? Två våldsmän som använder droger. Förklara för mig på vilket sätt Martin lyfter sig över CP:s nivå.
Inledde han en relation med dig i tågvagnen? Valde han ut dig som potentiellt offer?
Fyllde han dig med lögner och utgav sig vara en underbart lyssnande VÄN när du var sårbar och bränd av svek?

Psykopatens vägar äro outgrundliga när predatorn är på jakt.

Sjuksköterska psykiatrin om Martin:
"som fanns som ett stöd för henne. Hon hade fått kontakt via nätet. Han hade funnits som ett stöd när hon upptäckte att den mannen som hon var tillsammans med hade fört henne bakom ljuset."

" att han varit en tröst för henne, han var vänlig och snäll men att allt hade ändrats och allt blivit ett helvete för henne."

Läkarant. 3 april:
" Har haft kontakt med denne man som varit vän och stöd under den svåra period när patienten misstänkt att hon blev förd bakom ljuset av sin partner och vilket visade sig vara sant i januari."
Citera
2019-11-01, 17:00
Medlem
Citat:
Bry dig inte. Jag vet vilken kvinnohatare du är sen tidigare diskussioner och du imponerar föga.

Really? Blixtförälskad bara via en bukett rosor...

Det är du som hyser agg gentemot normala kvinnor som inte vill bli förknippade med kåkfararkramare.
Citera
2019-11-01, 17:03
Medlem
Citat:
Inledde han en relation med dig? Valde han ut dig som potentiellt offer?
Fyllde han dig med lögner och utgav sig vara en underbart lyssnande VÄN när du var sårbar och bränd av svek?

Psykopatens vägar äro outgrundliga när predatorn är på jakt.

Sjuksköterska psykiatrin om Martin:
"som fanns som ett stöd för henne. Hon hade fått kontakt via nätet. Han hade funnits som ett stöd när hon upptäckte att den mannen som hon var tillsammans med hade fört henne bakom ljuset."

" att han varit en tröst för henne, han var vänlig och snäll men att allt hade ändrats och allt blivit ett helvete för henne."

Läkarant. 3 april:
" Har haft kontakt med denne man som varit vän och stöd under den svåra period när patienten misstänkt att hon blev förd bakom ljuset av sin partner och vilket visade sig vara sant i januari."

”Inledde han en relation med dig?” som om män som MJ och CP kan välja och vraka? Med deras utseende och utstrålning blir det inte ens en konversation med de flesta kvinnor, än mindre en relation.

Din fråga avslöjar rätt mycket om din syn på kvinnor.
Citera
2019-11-01, 17:06
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Detta!

Som kvinna blir jag så trött på att kvinnor hela tiden beskrivs som känslomänniskor som blir kära och sedan inte kan tänka en enda klar tanke.

Jag vågar påstå att den absoluta majoriteten kvinnor skulle ALDRIG ha ens inlett en messenger-konversation med Martin, det räcker med att se hans uppsyn och ansikte för att förstå att det här är en våldsam typ och han betyder krångel, trubbel, problem.

Dessutom kan kvinnor bli kära men ÄNDÅ tänka, backa och avsluta. En normal kvinna kan tänka flera tankar samtidigt, läser man här verkar det som om en kvinna som är förälskad bara har en väg hon kan välja och det är att välja mannen no matter what. Det stämmer helt enkelt inte!

Kan du vara så vänlig och förklara för mej varför våra mördare och psykopater i svenska fängelser får kilovis med kärleksbrev från kvinnor i Sverige varje vecka och som dessutom vill gifta sej och föda deras barn och i tillägg åker tåg/bil hundra mil för att besöka dessa mördare?? och dessutom ljuger för både familj och vänner om deras kärlek till dessa mördare,och även om dom vet hur deras
omgivning skulle reagera så går dom all in fast dom vet att det är fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in