Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Vi tar om det då du inte förstår.
"Tar om det"? Tar om vadå? Du har varit jäkligt otydlig och "svår" under hela denna diskussionen. Du har nämnt "effekterna" och "mörkläggning". Du har inte utvecklat eller förklarat något alls. Jag har fått ställa en massa frågor för att få fram vad du menar. "Effekterna" fick jag fråga om två gånger innan du kunde ge ett ordentligt svar, vilket du nu äntligen har gjort. Jag blir lite trött på sånt här om jag ska vara ärlig. Och sen, vad i mitt förra inlägg fick dig att tro att jag inte
förstod?
Citat:
1. Du påstod att inget parti gick på val gällande öppna gränser.
Det är det man gör. Politiker talar om att ta emot en begränsad grupp till Sverige, t.ex. 3000 afghaner. Man tjatar om dessa 3000 hela tiden så att 3000 blir en sanning. Migrationsverket har visat på att om man tar emot dessa 3000 kommer det att handla om 24 000 pga anhöriginvandring mm. Politikerna fortsätter hamra in 3000. Sen har vi arbetskraftsinvandring, bidragsinvandring mm. Dessa personer nämns aldrig. Det handlar om mer än 70 000 personer om året som kommer in till Sverige om året. En diskare på deltid som tjänar 4000 i månaden räknas som arbetskraftsinvandring för att snygga till siffror. Inga medier ifrågasätter detta, inga politiker ställs till svars. Då man sagt att man vill behålla dagens system så innebär det öppna gränser.
Fast detta är ju inget som mörkas, hur många som sammanlagt invandrar till Sverige per år:
Citat:
Under 2000-talet har invandringen ökat mycket. I början av perioden invandrade runt 60 000 personer per år. År 2016 var den totala invandringen till Sverige den högsta någonsin, då över 163 000 invandrade. Sedan dess har invandringen minskat och under 2018 var det 133 000 personer som invandrade till Sverige.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/invandring-till-sverige/
Citat:
3. Vi diskuterade bland annat vad partierna gick till val på och vad folk röstade på.
Alla människor har en eller några frågor som ligger en nära. Inget parti har en komplett ideologi för någon (möjligtvis för fanatiker). Då får man analysera. Om jag röstar för att mina frågor ska gå genom, vilka konsekvenser får det då? Eftersom så många röstade på S, C och MP, som innan klargjorde att man inte ville ändra dagens system eller till och med att öppna gränserna än mer, så har man accepterat och röstat för det.
Ja absolut, en hel del verkar prioritera/brinna för andra frågor än invandringen. Demokrati is a bitch på det sättet, jag vill ju att alla ska tänka och agera som jag. Som tex skolan skiter jag fullständigt i, men många verkar väldigt engagerade i skolan.
Citat:
4. Pratar du om Fredrik Reinfeldts tal om att vi måste vara toleranta och öppna våra hjärtan för de som flyr krig och misär? OCH varför läggs all skulden på vänstern? Högern var jävligt flata och gjorde inte så jävla mycket väsen av sig, bråkade mest om de skulle prata med SD eller inte.
Jag la ihop dessa påståenden då dessa flöt ihop en bit.Jag håller med om högern. Redan 2010 kritiserade jag högern här, speciellt Reinfeldt och Borg. Jag var ensam om detta. Alla prisade dessa. Och högern, än idag, är samma skit som innan. De använder sig av SD's retorik enbart för att förhindra väljarflykten. Tror du på allvar att M skulle stänga gränserna?
Ja svensk invandringspolitik har varit åt helvete under väldigt många år nu både från högern och vänstern. Alla har vi medverkat och röstat på skiten. Vi borde protestera och demonstrera mycket mycket mer, men allmänheten i Sverige verkar så feg, "tänk om man förlorar jobbet."
Citat:
5. Grund resonemanget handlar om huruvida kvinnor som röstat på vänstern därmed tycker att bli våldtagen är en bagatell.
Ja, jag har ju påvisat ovan att man gick till val på öppna gränser. Man använde adra ord och formuleringar för att det skulle låta annorlunda. Men, innan valet, sa man flera ggr från S att man inte ville ändra dagens system. MP och C sa att man ville öppna gränserna än mer. Om vi tittar på invandringen och jämför den med brottsstatistiken så finns det en klar korrelation. Alla invandrare är inte kriminella. Men en förkrossande majoritet av kriminella är invandrare. Än värre när det kommer till sexualbrotten. Detta är ingen hemlig statistik. Det har påvisats i media i flera år nu. GW var ju först ut att bekräfta det när han var med i Efterlyst med Aro. Då kan vi konstatera att kvinnor som då röstat på dessa tre partier har medvetet valt att acceptera detta för att få den politik man vill ha. Man accepterar sexbrotten.
Det lät helt ok ända fram till sista meningen. Kvinnor och män som röstat på vänstern accepterar
inte sexbrotten eller gängkriminaliteten för den delen heller.
Oavsett om vi har en höger eller vänster regering så måste kriminaliteten bekämpas.
Oavsett regering måste de utveckla och förändra brottsbekämpningen. Anonyma vittnen, punktmarkera, straffa yngre grovt kriminella personer tidigt, kanske straffa bötfälla föräldrar som inte tar ansvar för sina barn osv osv.
Ingen svensk varken höger eller vänster vill bli rånad, våldtagen eller mördad.
MEN nu är det ju inte heller svenska 20 åringar som skjuter ihjäl varandra. Det håller sig väldigt segregerat. Jag har hört många gånger svenskar som uttrycker det såhär: "jaja det är ju iallafall inte oss de skjuter på". Och jag förstår bara inte hur man kan vara så jävla korkad, det kostar en sjuhelvetes massa pengar och det får en massa följdverkningar.
Och nu får vi avsluta denna diskussionen för detta är väldigt OT. Moderatorerna har haft stort tålamod med denna tråden måste jag säga.