Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Nej det har du inte. Du har pratat om en mörkläggning som antagligen ingen vet något om.
Ja det är mycket spekulationer och osäkra "sanningar".
Även detta svartvita tänkande kring röstningen är ju löjligt eftersom folk röstar gällande flera olika saker.
Visst, i slutändan måste man prioritera och det är så jag hamnat vid att lägga min röst på SD nästa val, men det är ju trams att hävda "alla som röstat på x parti vill bli våldtagna, misshandlade och rånade".
Jag kan på sätt och vis tycka att alla har en skuld i hur det ser ut att idag, samtidigt som det är omöjligt för den enskilda individen att påverka. Men att konsekvent bara skylla ifrån sig och tänka "alla andras fel" är så...jag vet inte..svagt?
Sedan finns det många oärliga människor som skor sig på invandringen. Ta Bert Karlsson t.e.x.
Har även reagerat över (när jag läst vissa FUP), hur gängkriminella väljer sina advokater och hur advokaten i förhören försvårar situationen för polisen.
Förvisso är det advokatens jobb, men genom att agera så så blir ju densamme anlitad gång på gång av kriminella, processer drar ut på tiden.. och vem tjänar pengar? Advokaten
Och vem betalar? Skattebetalarna.
Men det kanske inte gör något så länge advokaten är en man...