• 3
  • 4
2019-11-01, 00:55
Medlem
Kosttillskottsföretagen sprider mycket skit också för att sälja såsom utarmade jordar och att man enkelt får brister om man stressar mm. Kroppen reglerar mineralbalansen väldigt bra själv. Är intaget lågt så blir utsöndringen också lägre. Att du får positiv effekt behöver inte betyda att du har brist utan att högdoserad dos av just magnesium kan ge en avslappnande effekt.

Jag fick positiv effekt i början sedan kom problemen. Magbesvär, svettningar, frekvent kisseri, uppvaknanden, myrkrypningar osv.
Det är busenkelt att få i sig magnesium via kosten.

Citrat har förövrigt visats vara dåligt för hjärnan. Många reagerar även allergiskt på kemiskt framställd citrat där man alltid använder sig av svartmögel. Sen har vi alla dessa fyllnadsmedel i tabletter som också är piss för kroppen. Mikrokristallincellulosa tex som i studier har visats kunna penetrera cellväggar och spridas in i kroppen och stanna där. Stör funktionen och organ i kroppen vilket är mycket läskigt. Finns andra dåliga tillsatser i tabletter.
Senast redigerad av VillJalentine 2019-11-01 kl. 00:59.
Citera
2019-11-01, 05:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiceNChicken
Magnesium och Zink (ZMA) fungerar skitbra för mig.

Även om våra jordar är utarmade så tror jag folk käkar för dåligt oavsett vad. Se över dieten först och främst.

Vettigt inlägg. Många äter nog nyttigt, men vad hjälper det när maten är näringsfattig. Zink, magnesium och eventuellt lite B6 skulle lösa många av de hälsoproblem som plågar många. Men läkarna har för dålig koll på näringslära i det här landet och pumpar i folket ännu mer mediciner istället. Kör upp er jävla FASS-bok i röven.

Kolla på våra grannländer, de ligger ljusår före.

Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine

Jag fick positiv effekt i början sedan kom problemen. Magbesvär, svettningar, frekvent kisseri, uppvaknanden, myrkrypningar osv.
Det är busenkelt att få i sig magnesium via kosten.

Låter som att du behöver komplettera med mangan också, ett spårämne som inte många vet något om, men ack så viktigt. Höga doser magnesium drar ur mangan ur kroppen. Det är lätt att det blir knas om man tar höga doser av något utan att komplettera med rätt spårämnen. Tyvärr är mangan det som är svårast för kroppen att ta upp, så satsa på kvalitet. Jag tar 16 mg manganglycinat per dag (2x8 mg).
https://www.svensktkosttillskott.se/...ngan?da=14-100
Senast redigerad av Spenatkungen 2019-11-01 kl. 06:06.
Citera
2019-11-01, 06:36
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09GR
Såvida du inte har något fel på binjurarna/njurarna varför vill man ta det? Kalium och mg är både väldigt viktiga för intracellulära processer. Kropper håller mägnden konstant . Att börja mixtra med tillskott är ingen bra genväg. Att äta enligt talriksmodellen är oftast tillräckligt.

Gigantisk marknad för tillskott men oftast så är det nästan enbart äldre eller personer med patologiska tillstånd som gynnas av exogen tillförsel.

Kan f.ö rekommendera nyponextrakt*.

*Antioxidiant som skyddar mot cancer, Alzheimer's, reumatisk artrit, magsår, osteperos(benskörhet) men den verkar även lindra diabetes samt att den har både en antiviral och antibakteriell effekt.

Dessutom är den billig så man kan tugga i sig dessa tabletter utan att den lämnar ett stort hål på bankkontot

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5485961/

Jag äter inte kolhydrater, lchf för. Mig.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in