2019-11-01, 00:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Haha skulle Estland Lettland Litauen vilja ha något med Tzverige att göra? Det tror jag inte i och för sig.

Österrike passar absolut inte med Tyskland. Österrike och Ungern har varit ett land och fortsätter ha samma värderingar, ett värdeskapande klimat. Tyskland är förlorat kommer sakta dö ut som Tzverige.

Då tror jag du kraftigt underskattar svenskar och tyskar. Motståndet har ju inte ens börjat. Européer har en riktigt blodig historia vilket format dess olika folk över tusentals år. Tror du de generna försvinner över en så kort period som 50 år? Vår initiativkraft, uppfinningsrikedom och förmåga att samarbeta har de senaste par hundra åren skapat de bästa civilisationerna och välstånd någonsin i historien och det i kalla ogästvänliga norra Europa där man får en kanske två skördar per år i bästa fall. Fredliga, civiliserade, rättssamhällen har gjort att vi inte tar till våld det första vi gör, men tro inte för en sekund att inte våldet finns där under ytan hos oss alla. Det finns tillräckligt med forskning och dokumentärer som visar att vi alla är potentiella mördare.

Det ska poängteras att samma krafter som låg bakom första och andra världskriget nu också ligger bakom detta vansinne. Medan vita dödar vita så gnuggar de sina krokiga händer.
Citera
2019-11-01, 00:19
Medlem
estrelladeoros avatar
Detta är ju bara ytterligare ett bevis på varför EU är idioti. Varför i helvete ska dessa länder tvingas ta emot bidragssnyltare och bottenskrapet från tredje världen? Naturligtvis värnar man om sitt eget lands intressen och den egna befolkningen i första hand.
Citera
2019-11-01, 00:21
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Då tror jag du kraftigt underskattar svenskar och tyskar. Motståndet har ju inte ens börjat. Européer har en riktigt blodig historia vilket format dess olika folk över tusentals år. Tror du de generna försvinner över en så kort period som 50 år? Vår initiativkraft, uppfinningsrikedom och förmåga att samarbeta har de senaste par hundra åren skapat de bästa civilisationerna och välstånd någonsin i historien och det i kalla ogästvänliga norra Europa där man får en kanske två skördar per år i bästa fall. Fredliga, civiliserade, rättssamhällen har gjort att vi inte tar till våld det första vi gör, men tro inte för en sekund att inte våldet finns där under ytan hos oss alla. Det finns tillräckligt med forskning och dokumentärer som visar att vi alla är potentiella mördare.

Det ska poängteras att samma krafter som låg bakom första och andra världskriget nu också ligger bakom detta vansinne. Medan vita dödar vita så gnuggar de sina krokiga händer.
Jag ser hur livlöst Tzverige är nu. Herregud, kolla dig omkring i större städer! Jag förstår om du bor i Pajala och har lilla grannskapet runt omkring som referens. Det är inte det som Tzverige består av nu. Tzverige är nu fullt med bajs och värre kommer det bli min paja-la-vän. Du lever i en fantasivärld, tyvärr, för jag hade gärna levt i din värld också om jag inte bott i en av Tzveriges största ghettostäder.

Demografiskt är Tzverige helt kört. HELT. Tzvenskarna är borta inom din livstid. HELT.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2019-11-01 kl. 00:26.
Citera
2019-11-01, 00:41
Medlem
IceEyess avatar
Flyktingpolitiken och huruvida man ska ta emot flyktingar överhuvudtaget ska naturligtvis beslutas på nationell nivå och inte av EU.
Citera
2019-11-01, 01:20
Medlem
Hemi57s avatar
Vi pratar inte om flyktingar!
Vi pratar om manliga lyckosökare!!
Citera
2019-11-01, 01:26
Medlem
estrelladeoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Vi pratar inte om flyktingar!
Vi pratar om manliga lyckosökare!!

Exakt, och så fort man kommit till ett säkert land är man inte flykting längre. Tjeckien, Ungern, och Polen är ju inte direkt de första länderna man kommer till om man flyr från MENA.
Citera
2019-11-01, 03:12
Medlem
Återigen ett bevis på att de riktiga extremisterna är de som vill ha invandring. För dem måste invandring ske som det är en ostoppbar kraft.

Här är man villiga att trycka några länder mot väggen för att påtvinga dem något man absolut inte vill ha. och invandringen är bevisligen ingen liten förändring. Att då skitländerna som förändrat sin demografi kommer och kräver att andra länder ska byta ut sitt folk under tvång, kommer inte sluta bra. Den här skillnaden är en spricka inom EU, som EU nu tänker med slägga slå in en kil i.

Kan faktiskt tänka mig att båda parter skulle vara redo att använda militära medel för sin sak. Helt förståeligt för visegradgruppen att försvara sig. Men irrationellt och extremt av väst att gå så långt för sin älskade invandring.
Citera
2019-11-01, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Det är en fin historia där. Men det finns inget kvar i svensken. Det kommer aldrig uppstå. Om det mot all förmodan, så kommer det vara när svenskar redan är rejält numerärt underlägsna. Alltså försent.

Har svenskarna tur kanske östeuropa hjälper oss militärt. Ungrare svär just nu eder att försvara det europeiska Europa. Medan svenskar gör pakter med djävulen för att förstöra det europeiska Europa.
Citera
2019-11-01, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Om Polen skulle välja mellan att bli Sverige 2.0 eller betala 20-siffrigt bötesbelopp i euro så är valet väldigt enkelt. Ett fantastiskt land, Tjeckien också för den delen.

Polen är en shooting star. Sverige går inte den vägen. Om en människa inte kan se det så avsluta kontakten med den personen. Då får den personen skylla sig själv efter tusen varningar.

Exakt. Redan nu tycker jag att Polen är förbi oss. På vilka sätt är Sverige bättre än Polen idag? Kan faktiskt inte komma på något.
Citera
2019-11-01, 04:35
Medlem
Visst ska dom ta emot muslimer passar verkligen in i dessa länder.
Dom är så fredliga!
Citera
2019-11-01, 04:57
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Nu tillhör jag den skaran som inte tror att alla flyktingar är ett problem. Men jag tycker det är sjukt att EU ska bestämma vad andra länder; med andra värderingar, annan kultur och livsstil, vad de ska ta in för medborgare. Har nära relation till två av de nämnda länderna och är glad över att de står på sig och inte tar skit från grisarna i Bryssel.
Citera
2019-11-01, 05:39
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th

Jao, jag förstår hur du tänker och håller med dig. Men den juridiska frågan här var mer om de har rätt att avstå av de anledningar de angett vs. ingångna avtal med EU och andra förpliktelser enligt humanitär rätt.
Den ska iofs ställas mot deras suveränitet. Men generaladvokaten tycker inte att den kan det.

Alla länder är inte alltid överens om allt. Andra länder får ibland rätta sig efter majoriteten och så kanske det kommer att bli för dessa länder i dessa frågor också. Men det är striden, debatten och vägen dit som kommer att bli sjukt intressant att följa. Fan, EU och dessa länder skulle ha löst det före de gick med.

Alltså ok, när det gäller allmänna regler och lagar som man ingått ihop inom EU så kan man ju tycka att alla borde rätta sig efter det även om man inte håller med om just det ena eller det andra.

Jag ser dock en stor skillnad här när det gäller att ta emot migranter från den stora flytten från mellanöstern och Afrika.

Att ta emot väldigt många människor från helt främmande kulturer och att se på hur det blivit med länder som England, Sverige, Frankrike, Tyskland med flera som förändrats totalt och där man genom busenkel matematik kan räkna ut att sin nations befolkning kommer att bli en minoritet i sitt eget land, i snabbare takt då det gäller mindre länder som Sverige.

Nej det kan inte vara ett krav eller rimligt eller ens en liten gnutta moraliskt rätt att behöva tvingas genom gå det som Sverige har genomgått. Det är helt absurt att det finns folk som tycker det.

Det är lite lustigt också att dessa människor som denna EU-advokat eller valfri vänstermanniska i exempelvis Sverige ska kritisera Polen, Ungern och Tjeckien för att dom inte följer avtal medan man inte bryr sig ett dugg om att tex Sverige inte följer Dublinförordningen.

Sverige borde ställas inför domstol för att man inte följer Dublinförordningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in