Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Verkar som om arbetsklimatet på SVT präglas alltmer av Jan Helin och hans ledarstil. Så här härjade han på Aftonbladet också, gynnade sina kompisar, tillsatte en mängd projekt som aldrig blev något, och ströp utrymmet för kritik och dialog.
Så gick det som det gick med Aftonbladet, en tidning som nu kämpar för sin överlevnad. Helin fortsätter sin förstörelselusta på SVT.
Edit: Lägger in min sammanfattning av en rapport om arbetsklimatet på Aftonbladet under Helins ledning så man förstår vilken elefant i porslinsbutiken det handlar om.
Man förstår hur djup rötan är när SVT anställer Jan fucking Helin till chef för organisationen. Ett större rövhål och korkad diktator med kontrollbehov får man leta efter. Vad ska de ha denna idiot som överkucku till, när de nu är säkrade med pöbelns skattemedel? Är det ett allmänt självskadebeteende man har på SVT som organisation, att se hur dåliga de kan bli och hur hemsk arbetsplats man kan forma det till? Att det fortfarande finns chefer som Jan Helin och hans värdelösa ledarkultur... nä, ok, jag ska sluta, Dan Eliasson är numer chef på MSB, efter att ha lekt galning på Försäkringskassan och hos Polisen. Herre min jävlar. Det finns inget slut på det här.
Om SVT ska bli korrupt, ytlig klickjournalistik, varför i helvete betalar vi så stora skattemedel för det? Vi har redan Skvallerbladet, Spexpressen och Stockholms lokalblaska Dagens Spydigheter. Till slut kommer inte bara Alliansen vilja halvera organisationen, utan även sossarna. Precis som man gjorde i Danmark. När SVT slaktas får vi korka upp champagnen. De gör ett utmärkt jobb som organisation för att skyndsamt flytta fram det datumet. Det är väl ingen som sett vilken jävla skit de producerar?
Jag trodde SVT hade nått botten INNAN Jan Helin. Men de kan tydligen fortsätta gräva sig ned i dyn med fingrarna. Jag önskar dem lycka till i sitt arbete att få "Nicole och Hassan" att titta på deras tvåminutersklipp om klicknonsens på tunnelbanan, i konkurrens med annan skitjournalistik och ren underhållning. Roliga katter är roligare för Nicole och Hassan.