Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Du menar att man accepterar våldtäkter för att det är en bagatell i jämförelse med annat?
Välfärden havererar dock pga invandringen.
Ja det vet jag väl att den gör. Och på grund av ett enormt slöseri på pengar och dålig styrning.
Men SD har ju en politisk riktning som inte tilltalar viss publik. Till exempel en del kvinnor tilltalas inte av det konservativa, och en del män som är framgångsrika affärsmän med mycket internationella samarbetspartners, t.e.x finanssektorn tror jag inte tilltalas av SD. Vet att min bror som arbetat i många olika länder typ Tyskland, London, Dubai, aldrig skulle rösta på SD. Dock tycker jag att de som inte bor i landet ska tas ifrån rösträtt omedelbart i princip. Moderaterna röstar affärsmännen och deras fruar på, skulle jag tro.
Alla vill ju inte ha detta folkhemsstuket, men bara för det betyder det inte att de vill ha massvis med invandrare.
Sen tycker jag förvisso att man måste prioritera i slutändan, vilket är viktigast? Jag tror också att folk börjar göra det, men tyvärr för sent. Detta gäller även män, för något val sedan hade inte SD mycket röster.
Nu är det så pass krisigt i landet på många håll att även om SD får majoritet så är frågan vad de kan åstadkomma med detta sjunkande skepp. Alla instanser i samhället är ju i princip sabbade.